نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا با تفاوت هزینه پرینتر سامسونگ لیزری و جوهرافشان آشنایی دارید؟ پرینترها در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند. با این حال، یک عنصر کلیدی که باید هنگام وزن کردن گزینه های پرینتر سامسونگ در نظر گرفت، روشی است که برای چاپ استفاده می شود – لیزر یا جوهر افشان. هر دو روش چاپ هنگام چاپ بر روی اندازه های استاندارد کاغذ مانند حروف، قانونی یا تبلوید، انتخاب های رایجی هستند.

هنگامی که مزایا و محدودیت های هزینه هر نوع دستگاه را بهتر درک کردید، می توانید تصمیم آگاهانه ای در مورد اینکه کدام دستگاه برای کاربرد چاپ شما مناسب تر است، بگیرید. ابتدا نگاهی به هر روش چاپ می اندازیم. سپس، کمی عمیق تر به بحث در مورد تفاوت قیمت بین این دو نوع پرینتر سامسونگ خواهیم پرداخت.

تفاوت هزینه پرینتر سامسونگ لیزری و جوهرافشان
تفاوت هزینه پرینتر سامسونگ لیزری و جوهرافشان

پرینتر لیزری چیست

پرینتر سامسونگ لیزری دستگاهی است که داده‌هایی را که از رایانه‌تان ارسال کرده‌اید گرفته و آن‌ها را به متن و تصویر بر روی یک تکه کاغذ تبدیل می‌کند. چاپ روی کاغذ از پودر تونر ذوب شده تشکیل شده است که از رنگدانه و پلاستیک ساخته شده است.

فرآیند چاپ لیزری به شرح زیر است:

  • برای ارسال سند به پرینتر سامسونگ لیزری، از عملکرد “چاپ” در رایانه خود استفاده کنید.
  • سیم تاج داخل پرینتر سامسونگ گرم می شود و یک بار ثابت مثبت ایجاد می کند که به درام فلزی چرخان منتقل می شود. هنگامی که درام بار الکتریکی را دریافت کرد، یک لیزر از طریق یک سری آینه تابیده می شود و بر روی سطح درام منعکس می شود. این پرتو لیزر یک طرح کلی از داده های دریافتی را از طریق بار الکتریکی منفی ایجاد می کند.
  • با کمک الکتریسیته ساکن، پودر تونر با بار مثبت به قسمت هایی از درام که با بار منفی پوشانده شده اند کشیده می شود و به آن متصل می شود. باقیمانده درام بار مثبت خواهد داشت. بنابراین تونر از این مناطق دفع می شود.
  • همانطور که کاغذ در پرینتر سامسونگ حرکت می کند، بار مثبتی در سراسر تسمه انتقال به دست می آورد. سپس، تونر با بار منفی از طریق درام حرکت می کند، به صورت الکترواستاتیک به کاغذ کشیده می شود و به شکل متن و تصاویر مشخص شده متصل می شود.
  • پس از چاپ، کاغذ از طریق واحد فیوزینگ حرکت می کند که هم گرما و هم فشار را اعمال می کند تا تونر روی کاغذ ذوب شود.
  • صفحه چاپ شده لیزری شما، در خروجی دستگاه ظاهر می شود.
این مطلب را از دست ندهید   روش کار پرینترهای جوهرافشان   (بخش اول)

پرینتر سامسونگ جوهر افشان چیست

مشابه پرینتر لیزری، پرینتر سامسونگ جوهرافشان دستگاهی است که داده های ارسال شده از رایانه شما را گرفته و آن را به متن و تصویر بر روی یک تکه کاغذ تبدیل می کند. با این حال، روشی که توسط آن انجام می شود، کاملا متفاوت است.

پرینترهای جوهر افشان قطرات جوهر را از طریق نازل های کوچکی که کاغذ در طول دستگاه حرکت می کند، می پاشند. در یک پرینتر سامسونگ جوهر افشان رنگی، جوهر جوهر فیروزه ای، سرخابی، زرد و/یا سیاه را با هم ترکیب می کند تا هزاران رنگ مختلف تولید کند. این افکت ترکیبی به‌خوبی کار می‌کند، مخصوصاً روی کاغذ عکس.

لیزر در مقابل جوهر افشان کدام پرینتر سامسونگ مقرون به صرفه تر است

پرینتر سامسونگهای لیزری و جوهرافشان بسته به نوع چاپ، میزان چاپ و نحوه استفاده از سند چاپی، هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. بیایید نگاهی به مزایا و معایب هزینه هر یک از این روش های چاپ بیاندازیم تا بینش بیشتری در مورد تفاوت این دستگاه ها به دست آوریم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر تفاوت‌های پرینترهای لیزری و جوهری سامسونگ به مقاله « تفاوت پرینتر سامسونگ لیزری و جوهرافشان » مراجعه کنید.

مزایای هزینه پرینترهای لیزری

در پرینترهای لیزری، تونر کارتریج و واحد درام جزء مواد مصرفی هستند. اگرچه کارتریج های تونر گران هستند، اما معمولا طول عمر بیشتری دارند و صفحات بیشتری را چاپ می کنند. این در مقایسه با پرینتر سامسونگهای جوهرافشان هزینه کمتری برای هر صفحه و هزینه کل مالکیت کمتری را ارائه می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   پرکردن کارتریج پرینتر جوهر افشان

این دستگاه‌ها که برای چاپ سریع‌تر و کارهای چاپی با حجم بالاتر طراحی شده‌اند، معمولاً برای مقاومت در برابر سایش و پارگی بیشتر ساخته می‌شوند، زیرا معمولاً از طول عمر سه تا پنج سال برخوردار هستند.

در واقع، با تعمیر و نگهداری متخصص از یک ارائه دهنده خدمات چاپ مدیریت شده، مشخص شده است که برخی از پرینتر سامسونگهای لیزری تا 10 سال عمر می کنند. اغلب در محیط های اداری یافت می شود، برخی از مشاغل که می خواهند پرینتر سامسونگ لیزری خود را پس از مدت اجاره اولیه نگه دارند، ترجیح می دهند اجاره نامه را خریداری کنند. علاوه بر این، پرینترهای لیزری می‌توانند از کاغذ کپی معمولی با وزن معمولی استفاده کنند – برخلاف نمونه‌های جوهرافشان.

تفاوت هزینه پرینتر سامسونگ لیزری و جوهرافشان
تفاوت هزینه پرینتر سامسونگ لیزری و جوهرافشان

معایب هزینه پرینترهای لیزری

هزینه اولیه پرینتر سامسونگ لیزری و همچنین هزینه کارتریج تونر کمی بالاتر است. این نوع دستگاه برای استفاده طولانی مدت ساخته شده است نه برای کاربردهای کوتاه مدت.

مزایای هزینه پرینتر سامسونگ های جوهرافشان

پرینتر سامسونگهای جوهرافشان دستگاه های فشرده و قابل حملی هستند که معمولاً هزینه اولیه کمتری برای دستگاه و همچنین هزینه کمتری برای کارتریج های جوهر دارند. این نوع دستگاه عکس ها و تصاویر رنگارنگ را به راحتی چاپ می کند.

معایب هزینه پرینتر سامسونگ های جوهرافشان

نازل های یک پرینتر سامسونگ جوهر افشان گاهی اوقات ممکن است مسدود شوند – زمانی که انتظارش را ندارید. اغلب ممکن است این اتفاق پس از دوره های طولانی عدم استفاده، به دلیل خشک شدن جوهر رخ دهد. این دستگاه‌ها، در صورت استفاده مکرر، می‌توانند هزینه زیادی برای نگهداری داشته باشند و معمولاً طول عمر کمتری نسبت به همتایان پرینتر سامسونگ لیزری خود دارند، زیرا معمولاً تعویض آن‌ها ارزان‌تر از تعمیر هستند.

این مطلب را از دست ندهید   پرینتر سامسونگ لیزری برای چه مواردی استفاده می شود؟

علاوه بر این، پرینتر سامسونگهای جوهر افشان به کاغذ مخصوص گران قیمت با بافت محکم تر نیاز دارند تا از خونریزی جوهر جلوگیری شود.

برای دریافت هرگونه مشاوره در زمینه خرید، عیب یابی یا تعمیر انواع پرینترهای هوشمند سامسونگ کافیست با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات پرینتر سامسونگ در ارتباط باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − چهار =