نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا با تفاوت پرینتر سامسونگ لیزری و جوهرافشان آشنایی دارید؟ امروزه کسب و کارها به فناوری و تجهیزاتی نیاز دارند که در صورت نیاز بتوانند به آن تکیه کنند. از جمله تجهیزات مورد نیاز پرینترها هستند. چگونه می توانید بدانید که آیا یک جوهرافشان را در مقابل پرینتر سامسونگ لیزری انتخاب کنید؟ ما مزایا و معایب هر یک را برای کمک به شما در تصمیم‌گیری بهترین گزینه بر اساس ویژگی‌ها، قیمت، سرعت و موارد دیگر بیان می‌کنیم. ابتدا اجازه دهید این دو نوع پرینتر سامسونگ متفاوت را تعریف کنیم.

تفاوت پرینتر سامسونگ لیزری و جوهرافشان
تفاوت پرینتر سامسونگ لیزری و جوهرافشان

پرینتر لیزری چیست

همانطور که از نام آن پیداست، پرینتر سامسونگی لیزری از لیزری با شارژ الکترواستاتیک برای چاپ اسناد استفاده می کنند. یک پرتو لیزر در طول یک درام با بار منفی به عقب و جلو می رود و با استفاده از تونر، جوهر پودری، تصاویر را روی کاغذ منتقل می کند. گرما تونر را به کاغذ ذوب می کند.

پرینتر سامسونگ جوهر افشان چیست

برخلاف پرینترهای لیزری که از جوهر پودری استفاده می کنند، پرینترهای جوهرافشان از جوهر مایع برای ایجاد تصاویر استفاده می کنند. پرینتر سامسونگ قطرات ریز جوهر را روی کاغذ یا سایر رسانه ها می پاشد تا تصاویر ایجاد کند.

مقایسه پرینتر سامسونگ جوهرافشان در مقابل لیزری

تفاوت‌های واضحی در نحوه کار هر پرینتر سامسونگ و نتایجی که تولید می‌کنند، و همچنین تفاوت‌هایی در هزینه و عملکرد آنها در طول زمان وجود دارد. در اینجا مروری بر تفاوت های واقعی بین پرینتر سامسونگی لیزری و جوهرافشان است.

هزینه های پرینتر سامسونگ جلو

اگر تنها معیار شما برای انتخاب پرینتر سامسونگ هزینه اولیه است، شکی نیست که یک پرینتر سامسونگ جوهر افشان تقریباً همیشه در ابتدا هزینه کمتری از پرینتر سامسونگ لیزری دارد. قیمت برخی از پرینترهای جوهرافشان چند صد دلار است. اما ضرب‌المثل قدیمی «هرچه برایش پول می‌دهی دریافت می‌کنی» در اینجا صادق است. یکی از دلایل ارزان بودن آنها این است که معمولاً واقعاً ارزان هستند. همانطور که در اینجا، کیفیت و طول عمر آنها می تواند به طور قابل توجهی کمتر از بسیاری از پرینترهای لیزری باشد. برخی از صاحبان مشاغل عملاً پرینترهای جوهر افشان را به عنوان یک بار مصرف در نظر می گیرند که برای تجارت و محیط زیست مضر است.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش شارژ کارتریج

وقتی نسبت جایگزینی اکثر پرینتر سامسونگی جوهر افشان را در نظر می گیریم، زمین بازی را هم تراز می کنیم و هزینه ها در طول زمان احتمالاً قابل مقایسه خواهند بود.

تفاوت پرینتر سامسونگ لیزری و جوهرافشان
تفاوت پرینتر سامسونگ لیزری و جوهرافشان

هزینه جوهر و تونر در تفاوت پرینتر سامسونگ لیزری و جوهرافشان

محاسبه هزینه کل مالکیت تجهیزات یک جنبه حیاتی در اجرای هر کسب و کاری است. علاوه بر در نظر گرفتن اینکه یک دستگاه پرینت چقدر نیاز به تعمیر یا تعویض دارد، باید هزینه اجرای آن را نیز در نظر بگیرید. در حالی که کارتریج‌های تونر برای پرینترهای لیزری هزینه اولیه بالاتری نسبت به جوهر دارند، عمر طولانی‌تری دارند، خشک نمی‌شوند و در کل ارزش بهتری را ارائه می‌کنند. هزینه هر صفحه پرینتر سامسونگ لیزری در نهایت کمتر از یک پرینتر سامسونگ جوهر افشان خواهد بود.

سرعت چاپ یک تفاوت پرینتر سامسونگ لیزری و جوهرافشان

پرینتر سامسونگی لیزری سریعتر از پرینتر سامسونگی جوهرافشان چاپ می کنند، به این معنی که خروجی بسیار بالاتری نیز دریافت خواهید کرد. برای سازمان هایی که نیاز به چاپ سریع نسخه های زیادی دارند، پرینتر سامسونگ لیزری انتخاب بهتری است. پرینتر سامسونگی لیزری بسته به کیفیت آن می توانند بین 20 تا 75 صفحه در دقیقه چاپ کنند. شما خوش شانس خواهید بود که در این مدت 20 صفحه از یک جوهر افشان دریافت کنید. اکثر آنها به مراتب کمتر چاپ خواهند کرد. حتی اگر فقط به یک نسخه نیاز داشته باشید، پرینترهای لیزری آن را به سرعت در اختیار شما قرار می دهند. بیشتر پرینترهای جوهرافشان زمان شیرین خود را صرف بیدار شدن از حالت آماده به کار می کنند و این باعث می شود تا قبل از چاپ نهایی یک ابدیت به نظر برسد.

این مطلب را از دست ندهید   5 مشکل رایج پرینتر

جای تعجب نیست که خروجی چاپ ماهانه برای پرینترهای لیزری به طور قابل توجهی بیشتر از جوهرافشان است – تا 20000 صفحه در مقایسه با جوهرافشان که ممکن است تا 1000 صفحه چاپ شوند. برای چاپ در تیراژ بالا، پرینتر سامسونگ لیزری را انتخاب کنید.

اندازه پرینتر تفاوت دیگر پرینتر سامسونگ لیزری و جوهرافشان

یکی از دلایلی که پرینترهای جوهر افشان اغلب برای دفاتر خانگی استفاده می شوند اندازه جمع و جور آنهاست. اگرچه مانند بسیاری از فناوری‌ها، پرینتر سامسونگی لیزری اولیه فشرده‌تر شده‌اند. پرینترهایی که قدرت، سرعت و ویژگی‌های بیشتری ارائه می‌دهند معمولاً فضای بیشتری را اشغال می‌کنند، به این معنی که پرینتر سامسونگی لیزری معمولاً بزرگ‌تر از جوهرافشان هستند.

کیفیت چاپ در تفاوت پرینتر سامسونگ لیزری و جوهرافشان

پرینتر سامسونگی لیزری بر روی قطعات چاپی که حاوی متن و تصویر هستند کیفیت بالاتری تولید می کنند. شما کپی های واضح و تمیز، چه متن سیاه و سفید کوچک و چه گرافیک رنگی دقیق، دریافت خواهید کرد. با این حال، اگر نیاز به چاپ عکس‌های رنگی با کیفیت بالا دارید، یک پرینتر سامسونگ جوهرافشان تخصصی می‌تواند ارائه دهد. تصاویر عکس با درجه بندی بیشتر برای پرینتر سامسونگی جوهرافشان مناسب هستند که به طور خاص برای چاپ عکس ساخته شده اند، زیرا جوهر مایع توانایی بیشتری برای ترکیب رنگ ها برای بازتولید طیف وسیع تری از سایه ها دارد. از آنجایی که پرینتر سامسونگی جوهرافشان برای تنظیم جوهر به حرارت بالایی نیاز ندارند، می توانند از طیف وسیع تری از کاغذها، از جمله کاغذهایی که دارای پوشش های تخصصی برای عکس هستند، استفاده کنند.

این مطلب را از دست ندهید   تغییر پرینتر به صورت آنلاین

کدام بهتر است لیزر یا جوهر افشان

برای برخی مشاغل، بهترین انتخاب پرینتر سامسونگ لیزری یا جوهرافشان تک کاره نیست. در عوض، پرینتر سامسونگ لیزری چند منظوره ممکن است بهترین گزینه باشد، به خصوص اگر چاپ با حجم بالا انجام می دهید و به ویژگی های اضافی مانند چاپ دورو، اسکن، فتوکپی، تطبیق، فکس و گاهی اوقات حتی منگنه نیاز دارید.

در پایان، فاکتورهای بسیار بیشتری برای تصمیم گیری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. ما یک چک لیست ساده برای پرینتر سامسونگی آفیس ایجاد کرده‌ایم تا به شما کمک کند ناوگان چاپ فعلی خود را ارزیابی کنید.

با این حال، بهترین راه برای دانستن اینکه به چه نوع پرینتر سامسونگی نیاز دارید، صحبت با یک متخصص چاپ است، کسی که می تواند به شما کمک کند نحوه استفاده سازمان شما از پرینتر سامسونگ و اینکه آیا عملکردهای اضافه شده می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد یا خیر.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + نوزده =