نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

۹ مشکل بزرگ پرینترها و نحوه رفع آن‌ها

پرینترها: نه می‌توان با آنها زندگی کرد، نه می‌توان آنها را منفجر کرد. احتمالا شما هم لحظه‌هایی را تجربه کرده‌اید که از اعماق وجود آرزو داشتید  یک پرنتر جوهری یا لیزری دردسرساز را از پنجره به بیرون پرتاب کنید، اما مگر می‌شود آنها را از زندگی اداری حذف کرد؟ صادقانه باید اعتراف کنیم که علیرغم حیله‌های عجیبشان، ما به پرینترهایمان وابسته‌ایم. پس بهتر است تصمیم عاقلانه‌تری بگیریم: یک نفس عمیق بکشیم، برای درست کردن آن تلاش کنیم و در نهایت با پشتیبانی تماس بگیریم.

در اینجا ما نه مشکل بزرگ پرینتر را فهرست کرده‌ایم – که البته، لیست نه مشکل اولیه شما ممکن است متفاوت باشد – و راه‌هایی برای رفع آن‌ها پیشنهاد دادیم.

مشکل: پرینتر خیلی کند کار می‌کند.

راه‌حل: با کاهش کیفیت چاپ برای خروجی‌های روزانه علاوه بر آنکه سرعت عملکرد پرینتر را بالا می‌برید، در مصرف جوهر نیز صرفه‌جویی خواهید کرد. تنظیمات پرینتر در هر مدل متفاوت است، اما در اینجا چگونگی تغییر حالت پیش‌فرض پرینت در اغلب برنامه‌های ویندوز را توضیح می‌دهیم.

پرینت و ویژگی‌های پرینت را انتخاب کرده، و سپس به دنبال تنظیماتی بگردید که کیفیت پرینت را کاهش می‌دهد. برای مثال، در پرینترهای اچ‌پی مدل فتواسمارت 8450، تنظیم کیفیت پرینت پیش‌فرض را از معمولی (normal) به  سریع (fast) تغییر دهید.

دیگر پیشنهادات برای بالابردن سرعت: صفحات پرینت را از وب سایت‌های بدون گرافیک پرینت کرده، و در صورت امکان RAM به پرینتر خود اضافه کنید.

مشکل: هزینه خرید جوهر و / یا تونر بیش از حد بالاست.

راه‌حل: در طول سال‌ها دنیای کامپیوتر مطالب بسیار زیادی درباره شیوه‌های کلاه‌برداری صنعت پرینت نوشته ‌است. جهت آموزش: آن‌ها شما را با پرینترهای ارزان‌قیمت به دام می‌اندازند – پرینترهایی به قیمت ارزان یا پایین‌تر از قیمت بازار فروخته می‌شوند و سپس خرید مواد مصرفی گران قیمت را به شما واگذار می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید   فعال سازی Print Spooler پرینت اسپولر

ما براساس تجربیات خود، خرید کارتریج‌های دوباره پر شده از فروشندگان شخص ثالث را توصیه نمی‌کنیم. یک راه‌حل برای صرفه‌جویی در هزینه، خرید کارتریج‌های دارای ظرفیت بالاتر است. اگر زیاد از پرینتر استفاده می‌کنید، یک کارتریج جوهر را با ظرفیت عملکرد 250 صفحه به بالا و یا یک کارتریج  تونر با بازده صفحه ۲۰۰۰ به بالا را امتحان کنید.

مشکل: ویندوز، کارهای پرینتی را به پرینتر اشتباه ارسال می‌کند.

راه‌حل: به دلایلی مرموز، ممکن است ویندوز یک پرینتر پیش‌فرض جدید انتخاب کند و  به طور خودکار کار پرینت را به ‌آن ارسال می‌کند. برای رفع این اشکال در ویندوز ۷، روی Start (آیکون ویندوز در گوشه سمت چپ صفحه) کلیک کرده و Devices و Printers را انتخاب کنید. زیر Printers و Faxes، روی پرینتری که می‌خواهید پیش فرض باشد راست کلیک کنید و مجموعه را به عنوان پرینتر پیش‌فرض انتخاب کنید.

مشکل: مطالب پرینت من خیلی کم‌رنگ، یا پر از لکه هستند، یا خطوط افقی دارند.

راه‌حل: ممکن است سر بخش جوهر پرینترتان مسدود شده باشد، این اتفاق وقتی پیش ‌می‌آید که به ندرت از پرینتر جوهری خود استفاده می‌کنید. برنامه utility پرینتر می‌تواند جوهر خشک را تمیز کند و یک صفحه آزمایشی را برای بازرسی پرینت کند. دستورالعمل گام‌به‌گام این مرحله، در هر پرینتری متفاوت است. از منوی استارت ویندوز ۷، روی Devices and Printers      یا Control panel  کلیک کرده، و به دنبال برنامه utility printer’s بگردید. تأکید می‌کنیم که این گام‌ها ممکن است برای ویندوز ویستا و XP تفاوت داشته باشد.

مشکل: پرینتر من پیغام می‌دهد که کارتریج جوهر خالی است اما من فکر می‌کنم دروغ میگوید!

راه‌حل: شاید حق با شما باشد. پیغام‌های خروجی تمام شدن جوهر پرینتر قابل اطمینان نیستند. خبر خوب: شما می‌توانید چند اقدام مختلف را امتحان کنید تا کنترل کارتریج جوهر را دور بزنید. این نکات به تفصیل در مطلب دیگری آمده است.  ما ادعا نمی‌کنیم که تمام این نکات‌ یا حتی برخی از آن‌ها روی پرینتر شما جواب دهد، اما ارزش امتحان کردن را دارند. اگر احساس ماجراجویی می‌کنید، آن‌ها را بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   بالا بردن سرعت پرینتر

مشکل: پرینتر بی‌سیم من خیلی کند است.

راه حل: ممکن است استفاده از پرینتر بی‌سیم در بسیاری از خانه‌ها و ادارات راحت‌تر باشد، اما محدودیت‌هایی نیز دارد. از آنجا که سرعت وای‌فای به نسبت بیشتر شدن فاصله، کم‌تر می‌شود، شما باید پرینتر بی‌سیم خود را تا جایی که ممکن است به دستگاه روتر نزدیک کنید.

مشکل: من از جوهر کارتریج دست دوم استفاده کردم و پرینتهای من وحشتناک به نظر می‌رسد.

راه‌حل: ما توصیه می‌کنیم که از کارتریج اصل استفاده کنید. محصولات متفرقه ممکن است باعث صرفه‌جویی در پول شما شود، اما عواقب آن می‌تواند افتضاح باشد. ممکن است کارتریج‌های ارجینال گران باشند، اما حداقل شما می‌دانید که چه چیزی می‌خربد. متأسفانه برخی از کارتریج‌هایی که مجددا شارژ می‌شوند تنها شصت درصد کارتریج را جوهر می‌کنند و چهل درصد آن خالی باقی می‌ماند.

مشکل: من نمی‌دانم چطور باید متن‌های طولانی را در یک صفحه جا داد؟

راه‌حل: کوچک‌تر کردن متن برای گنجاندن دو صفحه در یک ورق، باعث صرفه‌جویی در پول(  مصرف کاغذ کمتر) می‌شود و سرعت پرینت (صفحات کمتری برای پرینت) را بیشتر می‌کند. این روش، روشی عالی برای صفحات گسترده، رسیدها و سایر اسنادی است که پس از کوچک شدن هنوز قابل خواندن هستند.

در هر برنامه ویندوز، Print and Properties را انتخاب کنید، و سپس به دنبال تنظیمات پرینتر بگردید که به شما اجازه می‌دهد تعداد صفحات در هر برگه را افزایش دهید.

مشکل: سینی کاغذ من شل و بی‌دوام است.

راه‌حل: برای کاهش هزینه‌ها بر روی برخی پرینترها، فروشندگان غالباً سینی‌هایی با ظرفیت کم یا شل نصب می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید   کارتریج چیست

پس چه کار می‌توانید بکنید؟ قبل از خرید پرینتر، سینی کاغذ را به دقت بررسی کنید. اگر اینطور به نظر می‌رسد که بعد از اولین برخورد در حال شکستن است، احتمالاً بهتر است یک مدل دیگر بخرید. اگر سینی برای نیازهای پرینت بسیار کوچک است، ببینید آیا می‌توانید گزینه ظرفیت بالاتر را انتخاب کنید یا نه.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =