نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

به چه علت کارتریج در پرینتر سامسونگ شناسایی نمی شود؟

معمولا پس از شارژ یا تعویض کارتریج، این اتفاق رخ می دهد و باعث بروز مشکلاتی می شود در صورت مختل شدن کارتریج یا اختلال در روند شناسایی آن در چاپگر، عملیات چاپ نیز با مشکلات جدی درگیر خواهند شد. بنابر این باید ابتدا به بررسی دلیل یا دلایل شناسایی نشدن کارتریج در پرینتر پرداخته، تا بعد با توجه به شرایط موجود، بتوانید، مشکل را رفع نمایید. مشکلاتی اعم از بد جا افتادن کارتریج و یا دلایل دیگری که این مشکل را به وجود آورده اند.

در ادامه مطلب، دلایل و همچنین راه حل ها و روش های کاربردی این مشکل آورده شده است.

دلایل شناسایی نشدن کارتریج در پرینتر Samsung

دلایل بسیاری برای عدم شناسایی کارتریج در پرینتر وجود دارند، که در صورت شناسایی به موقع، می توان آنها را رفع نمود. یکی از دلایلی که سبب وجود این مشکل، می شود، پر بودن حافظه پرینتر بوده، که در این شرایط دستگاه عملیات پردازشی و تشخیصی را به شکل درست و کامل، نمی تواند انجام دهد.

 همچنین در صورت فراموش کردن برداشتن کامل نوارها و بسته بندی اطراف کارتریج، این قطعه در پرینتر شناسایی نخواهد شد. دلیل دیگری که منجر به شناسایی نشدن کارتریج در پرینتر سامسونگ، می شود، آلودگی اتصالات فلز موجود در این قطعه می باشد.

در صورتی که نصب کارتریج، در دستگاه جابجا نصب شده باشد، یعنی در پرینتر جوهر افشان، نصب کارتریج تونر و در مدل های لیزری مخزن جوهر نصب کرده باشید، با وجودی که این مشکل خیلی به ندرت اتفاق می افتد، ولی یکی از دلایل عدم شناسایی کارتریج می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   کیفیت چاپ در پرینترهای لیزری

 همچنین عوامل دیگری مثل نصب نادرست کاتریج و قدیمی بودن درایور کارتریج و به روز نبودن آن، هم می توانند این مشکل را به وجود آورند.

رفع مشکل شناسایی نشدن کارتریج در پرینتر

  • ریست حافظه داخلی

همانطور که گفته شد، پر شدن حافظه یکی از دلایل شناسایی نشدن کارتریج در پرینتر سامسونگ، می باشد، که در این صورت، باید پرینتر را ریست کرده و بعد از آن، کارتریج شناسایی شده و به راحتی می توانید مقدار جوهر و تونر آن را ببینید. ابتدا کاتریجی که قبلا مورد استفاده شما قرار گرفته، را داخل پرینتر قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید. بعد مجددا کارتریج جدید را داخل دستگاه گذاشته، تا مشکل تان رفع شده و پرینتر بتواند، به راحتی به چاپ کردن بپردازد.

در صورتی که مشکل همچنان وجود داشت، کارتریج جدید را خارج کرده و با دکمه پاور، چاپگر پرینتر را خاموش کنید. بعد از آن، دو شاخه را از برق کشیده و برای 10 دقیقه یا بیشتر پرینتر را خاموش نگه دارید، بعد از گذشت 10 دقیقه، دوشاخه را داخل برق بزنید و به قرار دادن کارتریج جدید، در داخل دستگاه بپردازید، بعد از آن، دکمه پاور را زده، تا پرینتر را روشن کنید.

  • اتصالات را تمیز کنید

برای رفع مشکل شناسایی نشدن کارتریج در پرینتر سامسونگ، می توانید به تمیز کردن اتصالات بپردازید، چرا که در صورتی که کابل ها و اتصالات مربوط به کارتریج آلودگی داشته باشند، دستگاه به درستی قادر به شناسایی این قطعه نخواهد بود. نصب اتصالات فلزی معمولا در یک طرف و در پشت کارتریج بوده و به صورت یک قطعه مسطح مسی، فلزی یا یک صفحه مدار کوچک می باشند.

این مطلب را از دست ندهید   خشک شدن هد پرینترهای جوهر افشان

معمولا وقتی این بخش ها، را تمیز کنید، مشکل رفع می شود و پرینتر، می تواند به شناسایی کارتریج بپردازد. البته برخی از انواع کارتریج، چنین اتصالاتی را نداشته و باید برای رفع مشکل روش های دیگری را امتحان کنید.

  • کارتریج را مجددا نصب کنید

گاهی احتمال دارد، که نصب کارتریج به درستی در پرینتر انجام نشده باشد، به این نحو، که زبانه ها در اسلات ها به درستی قرار نگرفته و در نتیجه پرینتر نمی تواند، به شناسایی این قطعه بپردازد، که معمولا در این شرایط شاهد اعلام پیغام ها و کدهای خطایی در نمایشگر هستیم که بیانگر جاگیری اشتباه کارتریج می باشند.

برای اینکه مشکل شناسایی نشدن کارتریج در پرینتر سامسونگ رفع شود، توصیه می شود، تا کارتریج را بیرون بیاورید و مجددا به نصب آن بپردازید، برای اینکه اطمینان حاصل کنید، که قطعه به درستی جا افتاده، یک صدای تقه مانند را باید هنگام جاگذاری کارتریج بشنوید.

  • نرم افزار یا firmware را به روز رسانی کنید

برای رفع مشکل شناسایی نشدن کارتریج در پرینتر Samsung، کافی است، درایورها و فریمور را به روز رسانی و آپدیت کنید. مخصوصا در دستگاه هایی که دارای قابلیت اتصال به اینترنت می باشند، باید نرم افزارها به صورت منظم به روز رسانی شده، تا با آپدیت کردن firmware بتوانید، مشکلات پرینتر را رفع نمایید.

آشنایی با نمایندگی تعمیر پرینتر سامسونگ

تعمیر پرینتر، کاری حرفه ای و تخصصی بوده، که مهارت بالایی را می طلبد. چون بخش های مختلف این دستگاه با هم در ارتباط می باشند، در صورت بروز خطا در هریک از آنها، سایر بخش ها نیز دچار مشکل خواهند شد. مشکلاتی مانند: ظاهر شدن خطوط اضافی در برگه چاپ شده، گیر کردن کاغذ یا چروک شدن برگه، کاهش کیفیت چاپ، کمرنگ چاپ شدن برگه چاپ شده، روشن نشدن دستگاه، پرینت نگرفتن، ایجاد لکه روی برگه و غیره، در همه پرینترها وجود داشته و دلایل متعددی سبب این مشکلات می شوند، که باید آنها را شناسایی و برطرف نمود، باید به تعویض کابل ها و اتصالات آسیب دیده پرداخت و باید هرچه سریع تر به تمیز کردن قطعات آلوده دستگاه پرداخت.

این مطلب را از دست ندهید   فعال سازی Print Spooler پرینت اسپولر

همچنین در صورت خرابی قطعات داخلی، باید به صورت کامل آن ها را تعمیر و یا تعویض کرد، تا مشکل رفع شود. نمایندگی تعمیر پرینتر سامسونگ، نیز در مرکز تعمیرات پرینتر، با به کار گیری کادری مجرب و با بهره مندی از تجهیزات و ابزار آلات پیشرفته، توانسته تخصصی ترین سرویس ها را به کاربران، در این حوزه عرضه نماید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + دو =