نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا پرینتر چاپ نمی کند؟

یکی از تجهیزات جانبی کامپیوتر پرینتر(printer) بوده که در زبان فارسی به نام چاپگر میان کاربران شناخته می شود این محصول برای ادارات، سازمان ها و افراد مشغول تحصیل یا تحقیق بسیار کاربردی بسیاری از ما تجربه ی کار تخصصی با این دستگاه را داشته ایم به طور کلی پرینتر ها به افراد برای چاپ تصویر یا متن دلخواهشان کمک کرده اما متاسفانه با گذشت زمان دچار مشکلاتی شده که رایج ترین آن ها چاپ نکردن پرینتر است عمده مشکلات چاپگرها نربرط به مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری است که هرکدام به طور جداگانه باید مورد بررسی قرار گیرد.

  • دلایل کار نکردن پرینتر

ابتدا از روشن بودن چراغ قرمز خطا(Error) مطمئن شده سپس مراحل زیر انجام شود:

آیا کاغذ در محل مناسب قرار گرفته؟

باید بدانید محفظه ی کارتریج نباید خالی نباشد؛

 کابل usb به پرینتر وصل شده یا اتصال بی سیم می باشد؟ توصیه ما این است که هنگام چاپ نکردن پرینتر از سیم اتصال usb به جای بی سیم استفاده کرده و می توانید در چاپگرهای قدیمی حالت پیش فرض ((default printer انتخاب شود.

  • مراحل انتخاب پیش فرض((default printer

کنترل پنل(Control Panel ) ویندوز باز شده، به بخش Devices and Printers  بروید سپس  پرینتر مورد نظر را انتخاب و توسط کلید set as defaultبه عنوان پیش فرض انتخاب شود.

می توانید با زدن دکمه ی FIX راهنمای مایکروسافت را باز و برای حل مشکلات دستگاهتان از آن استفاده نمایید

روش دیگر رفع مشکل چاپ نکردن پرینتر

به بخش کنترل پنل بروید؛

گزینه ی Devices and Printers انتخاب شود؛

این مطلب را از دست ندهید   3 نوع پرینتر سامسونگ

روی آیکون پرینتر مورد نظرتان کلیک راست کرده و گزینه ی Troubleshoot انتخاب شود؛

  به طور کلی از اصلی ترین  دلایل چاپ نکردن پرینتر می توان به:

  1. به هم ریختگی تنظیمات درایو؛
  2. خرابی بخش های سخت افزاری؛
  3. عدم وجود کاغذ در دستگاه؛

مشکلات نرم افزاری چاپگرها

کامپیوتر ککار چاپ را به وسیله ی پرینت اسپولر  (print Spooler)انجام داده پس از سالم بودن عملکرد آن اطمینان حاصل کنید؛

گاهی اوقات ممکن است میزان حافظه ی درایو پرینتر (درایوc) پر شده باشد در این صورت باید فضای اشغال شده در اسرع وقت خالی شود لازم است بدانید فایل های قابل چاپ که توسط پرینتر ترجمه میشوند به مراتب حجم بیشتری اشغال می کنند پس باید به این نکته توجه شود.

درصورتیکه کابل usb دستگاهتان دچار مشکل شد می توانید از قسمت device Manager این مشکل را حل کنید

اگر درایو پرینتر به درستی نصب نشده برای بررسی وارد بخش کنترل پنل شده سپس گزینه ی device and printer انتخاب شود می توانید از طریق منوی استارت هم  اقدام به بررسی اتصلات کابل نمایید برای تشخیص اینکه درستی فرایند نصب پرینترکابل جدا سپس چند دقیقه صبر کنید اگر شکل پرینتر به حالت کمرنگ تغییر کرد یعنی دستگاه به درستی نصب نشده برای رفع مشکل می توانید  با وصل مجدد کابل پرینتر آن را از حالت فریز(هنگ) در آورید

اکثر چاپگرها دارای چراغی به اسم ready هستند که هنگام چاپ به حالت چشمک زن در می آید اگر این چراغ به هر دلیلی درست کار نمی کند احتمالا کاست کاغذ خالی است همچنین از بودن کاغذ در سینی چاپگر مطمئن شوید در ادامه به مشکلات دیگر پرینتر(چاپگر) پرداخته خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض کارتریج پرینتر لیزری

چگونه کیفیت کاغذ چاپ را بالا ببریم؟

بهتر است قبل هر چیز به سایز صفحه وب دقت نموده بعضی از این صفحات ابعاد متفاوتی داشته و کابر باید سایز آن ها را با توجه به نیازش انتخاب کند. جهت اطمینان از کیفیت صفحه پرینت می توانید پیش نمایشی از طریق Print Preview در مرورگر اینترنت اکسپلورر مشاهده کنید

علت گیر کردن کاغذ در پرینتر

اگر این اتفاق مکرر صورت گیرد نشانه ی این است که تکه ای از کاغذ جایی از پرینتر (معمولا بخشی که کاغذ کشیده می شود)جا مانده برای پیداکردن تکه ی موردنظر می توان بخش های مختلف را بررسی نمود

توصیه می کنیم برگه هایی را که جهت چاپ استفاده می کنید در جای خشک نگه داشته چون چاپگرهای قدیمی توانایی جذب بالای  رطوبت داشته، هنگام دریافت یک یا چند برگه، آن‌ها را درون خود گیر می اندازند.

نتیجه گیری

از متداول ترین مشکلات چاپگرها، عدم توانایی آن ها در چاپ  متون یا تصاویر است که بری رفع آن می توان اقداماتی انجام داد مقاله ی حاضر این ایرادات را شناسایی و راههای رفع این اختلالات را بیان می کند. امید است خواندن این مطلب سوالات کاربران پیرامون پرینترها و مشکلات رایجشان را رفع کرده  باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =