نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی خطایابی چاپگر سامسونگ

در اولین مرحله، باید به بررسی اتصال چاپگرتان، بپردازید، تا دو شاخه برق به پریز زده شده باشد و حتما چاپگرتان به حالت روشن بوده باشد و بعد باید بوسیله کابل رابط یا از طریق وای فای، چاپگر به کامپیوترتان به هم وصل شده باشند.

مراحل خطایابی چاپگر سامسونگ

شاید نکاتی که ذکر شد، خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر آید، ولی توجه نکردن به همین نکات ساده و فراموشی آنها، بعضی وقتها سبب صرف زمان زیادی برای حل کردن مشکل چاپگر می شود، پس همیشه در مرحله اول، به بررسی این نکات ساده بپردازید.

بررسی وجود کاغذ

اگر چاپگرتان از لحاظ نرم افزاری، مناسب و در حالت آماده بود، ولی عمل چاپ انجام نمی شد، باید به بررسی وضعیت کاغذ درون چاپگرتان بپردازید، شاید کاغذی در سینی کاغذ موجود نیست. قسمت بعدی که باید مورد بررسی قرار دهید، تا مانع چاپ شدن یک سند نباشد، اطمینان از این است، که کاغذهای درون چاپگرتان باید از هم جدا باشند و به هم چسپیده نباشند.

چسبیدن کاغذها بر اثر عواملی مانند نمناک بودن یا استفاده از کاغذهایی با کیفیت پایین بوده، که مشکل ساز می شوند، برای اینکه مشکل چسپیدگی کاغذها، حل شود، باید بصورت دستی انها را خارج و تمیز نمایید، یا در صورت نمناک بودن کاغذها، می توانید، آن ها را روی شوفاژ و یا پکیج قرار داده تا کاغذهایتان خشک شده و بعد از آنها استفاده نموده و مشکل را حل کنید.

بررسی جوهر یا تونر

وجود تونر یا جوهر برای چاپ یک سند، از اولین مواردی می باشد، که باید مورد بررسی قرار گیرد.

این مطلب را از دست ندهید   3 راهکار مفید رفع صدای بلند پرینتر سامسونگ

برای چاپگرهای لیزری، واژه تونر و برای چاپگرهای جوهرافشان، واژه جوهر به کار برده می شود.

اگر چاپ سندهایتان تک رنگ یعنی سیاه و سفید باشد، در چاپگرهای لیزری، کمرنگ بودن سند چاپی حاکی از کم شدن تونرتان بوده و این در حالی است، که با کاهش حجم جوهر در چاپگرهای جوهرافشان، به شما اجازه چاپ داده نخواهد شد، و این امر تا زمانی ادامه دارد، که به پر کردن دوباره جوهر خود بپردازید.

به باز کردن پنجره Devices and Printer پرداخته، تا سطح جوهر چاپگرتان را مشاهده و بررسی نمایید. برای مشاهده این پنجره باید از Control Panel به انتخاب گزینه devices and printers پرداخته یا در قسمت راست منوی Start آن را ببینید، بعد از اینکه پنجره مربوطه را باز نمودید، باید بر روی چاپگر مورد نظرتان کلیک راست کنید و به انتخاب گزینه Properties بپردازید، در پنجره نمایش داده شده، سطح مصرف جوهر و تونرتان، نشان داده شده است. در پنجره Properties گزارشی از اطلاعات چاپگرتان را نیز می توانید، مشاهده کنید و یا به چاپ آن بپردازید، که البته بنابر نوع چاپگر و درایور نصب شده، در تعدادی از چاپگرها این گزینه موجود نمی باشد.

بررسی صف چاپ

وجود خطا در پنجره چاپ، سبب بروز مشکلات چاپ می شود، که شما باید از رخ ندادن هیچ خطایی در صف چاپ اسنادتان، اطمینان حاصل نمایید، چرا که وجود یک خطا، از چاپ اسناد دیگر جلوگیری می کند. برای این منظور، پنجره  Devices and Printerرا باز کرده تا پنجره چاپ و صف چاپ را مشاهده نمایید، حال بر روی چاپگر مورد نظرتان، باید کلیک راست کنید و به انتخاب گزینه See what’s printing  بپردازید (البته می توانید، روی چاپگر مورد نظرتان، دابل کلیک کرده تا به پنجره صف چاپ دسترسی داشته باشید) در پنجره نمایش داده شده، صف چاپ اسناد و همچنین وضعیت آنها دیده می شود، اگر سندی دچار مشکل بوده و خطایی رخ داده، باید به حذف آن سند بپردازید، به طوری که بر روی آن، کلیک راست کرده و گزینه Remove یا Cancel را انتخاب نمایید. در صورت توقف چاپ، از منوی Printer  به شروع مجدد آن پرداخته و Start نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   فرآیند cleaning page

اگر در صف چاپ، مشکل و خطایی وجود نداشت، شما باید به بررسی وضعیت روشن و یا خاموش بودن نرم افزاری چاپگر بپردازید، به همین منظور، منوی Printer را در پنجره صف چاپ انتخاب کرده و به بررسی گزینه Use printer offline بپردازید، که این گزینه نباید تیک داشته باشد، چرا که تیک دار شدن آن، به معنای آن است که، چاپگرتان از نظر نرم افزاری در حالت خاموش می باشد.

تغییر پیشفرض چاپگر نصب شده

در صورت نصب چاپگر، ویندوز آن را بصورت اتوماتیک، به عنوان چاپگر پیشفرض می شناسد، اما امکان تغییر پیشفرض بودن این پرینتر، وجود دارد، برای این منظور، باید به پنجره Devices and Printer  بروید و چاپگر پیشفرض را که با تیکی به رنگ سبز، علامت گذاری شده است، را تغییر دهید، به نحوی که برای انتخاب حالت پیشفرض، باید روی چاپگر مورد نطرتان که می خواهید، پیشفرض شود، کلیک راست نموده و به انتخاب گزینه Set as defult بپردازید، خواهید دید که بصورت چاپگر پیشفرض انتخاب خواهد شد.

دستیابی به پنجره  Device and Printers در ویندوزهای مختلف

ویندوز  XP:

Start/Printer and faxes

Start/Control panel/Printer and faxes

ویندوز ۷:

Start/Devices and printers

Start/control Panel/Devices and printers

ویندوز ۸, ۸.۱:

Control Panel/Devices and printer

ویندوز ۱۰:

Start/Setting/Devices (Bluetooth, Printer, mouse) /Printer & Scanners/Devices and printers

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − پنج =