نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کاربرد کلاهک پمپ در پرینتر جوهر افشان چیست؟      (بخش دوم)

یکی از ابزارهای به ظاهر ساده اما کاربردی در پرینترهای جوهر افشان، کلاهک پمپ می باشد که مانع از خشک شدن نازل های موجود بر روی هد می شود. این بخش با عمل پاکسازی هد می تواند ۴ حالت مختلف پاکسازی را بسته به شرایط ایجاد شده، بر روی هد ها اعمال کند.

حالت های Normal Cleaning و دو حالت Forced Cleaning و همچنین Open Cleaning وجود دارد که هر کدام بسته به میزان جوهر موجود در نازل ها بر روی هد ها اعمال می شود.

بخش دستگاه تغذیه کاغذ پرینترهای جوهرافشان نیز همانند پرینترهای سوزنی شامل، یک سینی، غلطک ها و موتورها می باشد، البته در مدل های جدیدی که در بازار وجود دارد می توانید به راحتی انواع سینی ها برای چاپ بر روی انواع مختلفی از ابزارها را نیز مشاهده کنید.

بررسی انواع هد در پرینترهای جوهرافشان

مدل های مختلفی از انواع هد ها در درون پرینترهای جوهر افشان قرار گرفته است که هر کدام می تواند پرینتر را تعیین کند. طرز کار پرینترهای جوهر افشان به صورت مستقیم به نوع هد و روش آن بستگی دارد و در ادامه به بررسی انواع آن خواهیم پرداخت.

هد های سر ثابت

در مدل هایی که نیازمند ثبات بسیار زیاد هستیم، از هد های سر ثابت استفاده می شود. در این مدل بعد از پایان جوهر پرینتر، نیاز به تعویض هد دستگاه نمی باشد و به راحتی با شارژ مجدد می تواند مورد استفاده باشد. طرز کار پرینترهای جوهر افشان در این حالت بسیار مقرون به صرفه است و می تواند باعث افزایش عمر دستگاه و کاهش هزینه های آن شود. این مدل بیشتر در پرینترهای صنعتی و بسیار بزرگ ایجاد شده است و می تواند سبب راحتی کار در بخش های بزرگ شود.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی سالم بودن پرینتر سامسونگ

هد های یکبار مصرف

مدل های جدیدی از هد ها طراحی شده است که می توان هد چاپ را به راحتی و بعد از مدت کوتاهی تعویض کرد. در این مدل شما می توانید به راحتی و بدون مشکل بعد از ایجاد خرابی و یا مشکل در هد، هد ها را به راحتی عوض کنید.

طرز کار پرینترهای جوهر افشان در این مدل، زمانی کاربردی می شود که شما نیازمند تعویض کل کارتریج هستید و می توانید به راحتی و بدون مشکل تمام بخش های آن را تعویض کنید. در بسیاری از پرینترهای جوهرافشان بزرگ می توانید به راحتی این روش را مشاهده کنید و این تکنولوژی باعث کاهش مشکل در هنگام استفاده از پرینتر می شود.

مکانیزم های تمیز کردن پرینتر در طرز کار پرینترهای جوهر افشان

یکی از مواردی که در بسیاری از پرینترها دیده می شود، خشک شدن جوهر بر روی نازل های یک چاپگر می باشد. در این روش به دلیل خشک شدن رنگدانه ها و رنگ ها می توانید یک بلوک ساده از رنگ دانه ها و جرم های سخت شده را بر روی هد پرینتر مشاهده کنید که می تواند باعث بروز مشکل در هنگام چاپ شود.

طرز کار پرینترهای جوهر افشان به اینگونه می باشد که خود پرینتر به صورت کاملا خودکار سر هد را در داخل محفظه ای نگه داری می کند و مانع از رسیدن هوا به سر هد برای جلوگیری از خشک شدن جوهر می شود.

در مدل های جدید پرینترهای جوهرافشان در هنگام پاکسازی، خود پرینتر، سعی می کند تا با پاشیدن مقدار کمی رنگ، جسم های سخت شده جوهر بر روی هد را از بین ببرد و به راحتی به واسطه وجود یک برف پاک کن می تواند بخش های اضافه چسبیده به سر هد ها را از بین ببرد و بعد از آن اقدام به پرینت نماید. در تمام پرینترهای جوهرافشان مدت زمان کوتاهی در هنگام روشن شدن دستگاه، صرف بررسی هد ها و کارکرد صحیح آنها می شود و به این وقفه، وقفه پاکسازی می گویند.

این مطلب را از دست ندهید   روش کار پرینترهای جوهرافشان   (بخش اول)

در اصل استفاده از انواع مختلف پرینترهای جوهرافشان، کاملا بسته به نوع هد و همچنین روش کار آن دارد. این مدل ها می توانند به خوبی در صنعت جای گرفته و در بخش های بزرگ استفاده شوند.

کیفیت بالای تصاویر چاپ شده و همچنین کاهش هزینه های استفاده کاملا مناسب هستند. این نوع پرینترها اما در عین داشتن مزایای بسیار زیاد، عیب هایی نیز به همراه دارند که در صورت رعایت نکردن برخی موارد می تواند باعث بروز مشکلات بسیار زیادی شود. به عنوان مثال رعایت نکردن نگهداری صحیح از این دستگاه باعث پخش رنگ و چاپ تک رنگ در چاپ می شود و یا در صورت هواگیری نکردن به موقع می تواند باعث چاپ بد رنگ پرینت ها شود.

پرکردن کارتریج پرینتر جوهر افشان

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یازده =