نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با بهترین پرینتر سامسونگ در سال ۲۰۲۰

پرینتر یا چاپگر، یکی از دستگاه‌ های کاربران کامپیوتر بوده و همیشه روی میز کار آنان قرار گرفته، چندین سال است، که از ساخت اولین چاپگر، که به دست بشر، ساخته شده، گذشته و امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، این امکان برای هر فردی، به وجود آمده، تا بتواند به تهیه و استفاده از یک دستگاه چاپگر برای خود بپردازد.

دلیل کار نکردن پرینتر

این مزیت مهمی از دستاورد فناوری، می باشد، سالیان سال در ذهن بشر، فکر چاپ و نوشتن خودکار روی برگه‌های کاغذ، وجود داشته، این در حالی است، که بیشتر پرینترها که در فروشگاه ها به نام دستگاه چاپ در حال فروش می باشند، دارای ویژگی‌های بسیار زیادی بوده و به عنوان یک ماشین اداری چاپ همه کاره می باشند، که عملیات چاپ، اسکن، کپی و حتی فکس اطلاعات را با سرعت زیاد انجام می دهند.

بین پرینتر جوهر افشان یا لیزری، کدام را انتخاب کنیم؟

برای پاسخ به این سوال، باید بدانیم، که هدف ما برای خرید پرینترهای جوهرافشان و لیزری برای چیست. چاپگرهای جوهر افشان، برای کسانی مناسب می باشد، که دارای هدفی مبتنی بر چاپ تصاویر با کیفیت بوده و این در حالی است، که کاربرد چاپگر لیزری، برای استفاده در چاپ اسناد و فایل‌های متنی می باشد، که به دلیل سرعت بالای چاپ در آن، این پرینترها، انتخاب می شوند.

فرآیند ترکیب رنگ، به گونه ای است که در پرینتر جوهرافشان، امکان تولید رنگ بیشتری وجود دارد، در حالی که طراحی چاپگرهای لیزری، جهت امور اداری بوده و سرعت عمل آن‌ها دارای اهمیت می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   مزایا و معایب پرینتر سامسونگ

سرعت چاپ پرینتر

برای بعضی از شغل‌ها، سرعت چاپ یک پرینتر، مهم و قابل توجه بوده،که سنجش سرعت آن را با تعداد برگه قابل چاپ در دقیقه، می سنجند، که در پرینترهای لیزری، این سنجش با توجه به کیفیت و نوع فایل، به میزان حداکثر ۱۰۰ برگه در دقیقه می رسد. برای چاپگرهای جوهرافشان این عدد در حدود ۱۵ صفحه در دقیقه می باشد.

رزولوشن چاپ در پرینتر

در تعریف رزولوشن، می توان به قدرت تفکیک پرینتر از نظر ثبت نقاط چاپی اشاره کرد و عدد آن به معنای تعداد نقاطی قابل چاپ در یک پرینتر بر روی صفحه کاغذ می باشد، که مقدار آن را با واحد dpi می سنجند، و مقدار استاندارد آن dpi ۳۰۰ بوده و برای چاپ ‌های باکیفیت بالاتر از dpi ۶۰۰ میباشد. برای پرینترهای رنگی، میزان رزولوشن چاپ، بالاتر بوده و برای پرینترهای اداری، در حدود استاندارد می باشد.

هزینه تعویض منبع به چه مواردی بستگی دارد؟

در زمان انتخاب یک چاپگر، فرقی ندارد، از نوع جوهرافشان یا لیزری، باشد، تنها مهمترین مطلب، دانستن قیمت تعویض منبع جوهر یا کارتریج آن، می باشد. در صورتی که به این نکته توجه نکنید، باید هزینه‌های بسیاری را برای تعویض یا شارژ منبع پرینتر بپردازید. معمولا پرینترهای لیزری می توانند مجدد شارژ شوند و به تعویض کلی کارتریج نیاز ندارند، این در حالی است، که بعضی از پرینترها دارای کارتریج یک بار مصرف هستند، که برای تعویض آن باید، هزینه بسیار زیادی پرداخت کرد.

پشتیبانی از سایزهای مختلف کاغذ، در پرینتر

معمولا همه پرینترهای سامسونگ، به پشتیبانی کاغذهای مختلف با سایزهای رایج اداری می پردازند، که به غیر از A4 شامل سایزهای A6،A5  و B5 نیز می باشند. نکته مهم، جنس کاغذ مورد استفاده در پرینتر می باشد، که به انواع مختلف پرینترهای سامسونگ، بستگی داشته و بر اساس آن، از کاغذهای معمولی، گلاسه، سوراخ‌دار و شفاف می توان در پرینتر استفاده نمود.

این مطلب را از دست ندهید   کشیده شدن دو کاغذ داخل پرینتر

بهترین پرینتر حرفه‌ای سامسونگ چه مشخصاتی دارد؟

شرکت سامسونگ، کره‌ای بوده که با فعالیت خود بر روی تولید تجهیزات الکترونیک، توانسته رقبا را کنار بزند. محصولات چاپگر این شرکت را می توان در چاپ تک رنگ، چاپ رنگی و پرینترهای چند کاره دید، که در این میان، پرینتر لیزری چندکاره سامسونگ Xpress M2070FW توانسته در اوج باشد و نقاط قوت آن شامل: سرعت چاپ بالا، کاربری چند کاره، رزولوشن چاپ عالی، طراحی زیبا و وجود سیستم تغذیه خودکار  ADFبوده و نقطه ضعف آن، کارتریجِ قیمت بالای آن می باشد.

ویژگی های پرینترهای حرفه ای سامسونگ

این چاپگر تک رنگ، بوده و دارای وزن ۹ کیلوگرم می باشد، که همراه با امکانات به روزی که برایتان به ارمغان می آورد، دارای امکانات پرینت، اسکن، کپی و فکس بوده و در این پرینتر، توسط چاپ سریع لیزری و تغذیه خودکارADF، چاپ تا ۴۰ برگه در دقیقه در این پرینتر، میسر می باشد.

در این پرینتر، سایز چاپ A4 بوده، اما روی انواع سایزهای اداری مانند A5 و Letter می توان چاپ را انجام داد. سینی کاغذ دارای ظرفیت ۱۵۰ برگ بوده و هر ماه ۱۰ هزار برگه چاپ می شود، که رزولوشن یا وضوح چاپ را در آن، می توان  تا  dpi۱۲۰۰ انتخاب نمود.

علاوه بر چاپ، این دستگاه، اسکن باکیفیت و رزولوشن اپتیکال  dpi۱۲۰۰ و همچنین اسکن دیجیتالdpi ۴۸۰۰  نیز داشته و سرعت کپی نیز در این دستگاه برابر با ۲۰ برگه در دقیقه می‌باشد.

برای اداره جات که نیازمند فکس و ارسال اسناد متنی می باشند، پرینتر ۲۰۷۰ یک سیستم فکس که دارای سرعت ۳۳.۵ کیلوبایت بر ثانیه بوده و نیز حافظه ۵۰۰ صفحه‌ای و همچنین رزولوشن استاندارد  dpi 300  دارد.

این مطلب را از دست ندهید   اجزای پرینتر سامسونگ

این چاپگر برای اتصال به کامپیوتر از پورت USB2.0 و وای‌فای استفاده می کند، از مشخصات دیگر این پرینتر می توان به چاپ هزار صفحه با هر بار شارژ کارتریج، پورت شبکه اترنت، صفحه نمایش کنترل چاپ و فکس و قابلیت چاپ روی کاغذهای ضخیم و گلاسه، اشاره کرد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 9 =