نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کشیده شدن دو کاغذ روی هم به داخل پرینتر

علت صلی این اتفاق، خرابی قطعه ایی بنام سپریشن پد (separation pad) می باشد. که با تعمیر یا تعویض آن، مشکل پرینتر شما حل خواهد شد. این قطعه مهم در دستگاه بسته به کیفیت، میزان استفاده و برند آن، بعد از مدتی کارکرد خود را از دست می دهد. در واقع یک قطعه مصرفی پرینتر است. پس احتمال تعمیر خرابی آن و درست شدن مجدد بسیار کم می باشد.

کارکرد سپریشن پد در پرینتر این گونه است، که دارای دو کناره با کاربرد متفاوت، یکی از کناره های این قطعه با داشتن پیکاب با اصطکاک یا چسبندگی کاغذ را به داخل می کشاند. و پیکاب کناری آن با عملکردی متفاوت باعث می شود، که فقط یک برگ کاغذ را به داخل بکشاند. تشخیص برگ های چسبیده شده به هم بر اثر فشار یا الکتریسیته، و کشاندن تنها یک برگ به داخل وظیفه پیکاپ می باشد.

نحوه کاربرد این قطعه در پرینتر های مختلف مشابه است و در صورتی مشکل بوجود آمده در آن به صلاح دید تکنسین فنی، قابل تعمیر نباشد، قطعه دیگر کاربد ندارد و باید تعویض شود.

حال توجه داشته باشید. که این قطعه بر اساس پرینتر شما، متفاوت از سایر پرینتر ها بوده و در خرید آن باید دقت داشته باشید. تا مناسب دستگاه شما باشد.

سپریشن پد چیست؟

سپریشن پد جزء قطعات مصرفی پرینتر می باشد. که کاربرد اصلی آن، جلوگیری از تغذیه همزمان بیش از یک کاغذ به داخل دستگاه جلوگیری می کند. دستگاه هایی این قطعه کلیدی را دارند که قابلیت تغذیه خودکار هر برگ صفحه را داشته باشند. این دستگاه ها می توانند فکس، کپی، اسکنر، پرینتر و … باشد. ظاهر این قطعه در دستگاه های مختلف متفاوت است. ولی کاربرد اصلی آن که در ادامه بررسی خواهیم کرد مشابه هم است.

این مطلب را از دست ندهید   نقد و بررسی دلایل عدم چاپ پرینترهای سامسونگ

کاربرد سپریشن پد پرینتر چیست؟

کاربرد اصلی این قطعه این گونه است که دستگاه در شروع عملیات چاپ، با مکش یک برگ صفحه را به داخل می کشاند. در صورتی که دو برگ به داخل کشیده شود، نشان از خرابی قطعه ای است که نقش آن کنترل تغذیه تنها یک برگ به داخل می باشد. این قطعه کاغذ کش در بیشتر پرینترها، وسط سینی کاغذ قرار گرفته است، تا به راحتی بتواند از تغذیه برگ های بعدی به داخل دستگاه جلوگیری کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 8 =