نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات رایج در پرینتر های سامسونگ

پرینترهای سامسونگ می توانند طیف وسیعی از مشکلات را ارائه دهند. خوشبختانه بسیاری از آنها توسط مصرف کنندگان مسلح به اندکی دانش قابل حل است. در اینجا راه حل هایی برای رایج ترین مسائل آمده است.

  1.  پرینتر من خیلی کند است.

برخی از پرینترهای سامسونگ یوزپلنگ و برخی دیگر تنبل هستند، اما ممکن است بتوانید حتی یک پرینتر آهسته تهیه کنید تا کمی سرعت یابد. مگر اینکه برای یک گزارش رسمی یا موارد مشابه به خروجی با کیفیت بالا نیاز دارید، در حالت پیش نویس (یا هرچه تنظیمات با کمترین کیفیت باشد) چاپ کنید. از چاپ دو طرفه (دو طرفه) اجتناب کنید، زیرا پرینتر برای چاپ در دو طرف باید سند را ورق بزند، که می تواند سرعت آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اگر می توانید بین درایورهای پرینتر یکی را انتخاب کنید، از یک درایور مبتنی بر میزبان یا PCL چاپ کنید. اگرچه درایورهای PostScript می توانند عکس ها را با کیفیت بالاتر چاپ کنند، اما ممکن است به ضرر سرعت باشد.

  1. هزینه زیادی برای چاپ دارد.

باور کنید یا نه، هزینه هر صفحه چاپ شده (بر اساس هزینه ها و بازده کارتریج های جوهر و تونر) در سال های اخیر کاهش یافته است، اما این برای کسی که مجبور است برای مجموعه دیگری از کارتریج ها تسویه حساب کند، کمی آسایش است. اما راه هایی وجود دارد که می توانید هزینه جوهر خود را کاهش داده و کاغذ را نیز ذخیره کنید.

ابتدا قبل از چاپ فکر کنید. آیا نیاز به چاپ کامل سند یا فقط یک یا دو صفحه دارید؟ (و آیا شما حتی نیاز به یک نسخه کاغذی دارید؟) فقط صفحاتی را که واقعاً به آنها نیاز دارید چاپ کنید. و مگر اینکه به خروجی با کیفیت ارائه نیاز داشته باشید، در حالت پیش نویس چاپ کنید، که از جوهر کمتری استفاده می کند. اگر پرینتر شما از چاپ دو طرفه (دو طرفه) پشتیبانی می کند، استفاده از آن باعث صرفه جویی زیادی در کاغذ می شود. فقط به یاد داشته باشید که در صورت نیاز به حالت چاپ ساده و حالت کیفیت بازگردید.

این مطلب را از دست ندهید   تعریف پرینتر سامسونگ لیزری تک رنگ

برای بسیاری از پرینترهای سامسونگ، شما می توانید بین کارتریج های جوهر (یا تونر) با ظرفیت پایین و ظرفیت بالا انتخاب کنید. کارتریج های با ظرفیت بالاتر از قبل هزینه بیشتری دارند اما بازده بالاتری دارند (می توانند صفحات بیشتری را چاپ کنند) و هزینه کمتری برای هر صفحه چاپ شده دارند.

در صورت خرید پرینتر جدید، حتماً هزینه های آن را در نظر بگیرید. ما شامل هزینه هر صفحه برای چاپ تک رنگ و چاپی برای پرینترهای سامسونگیی هستیم که بررسی می کنیم. به طور کلی، هرچه مبلغ بیشتری برای پرینتر بپردازید، هزینه های اجرای آن کمتر خواهد بود، بنابراین سرمایه گذاری در پرینترهای سامسونگی رده بالاتر ممکن است در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی کند. (اما مطمئن شوید که ابتدا اعداد را خرد کنید).

یکی دیگر از روشهای مشکوک کاهش هزینه، استفاده از جوهرهای شخص ثالث است. اینها ممکن است به طور قابل توجهی کمتر از جوهر مارک سازنده هزینه داشته باشند، اما از نظر کیفیت بسیار متفاوت هستند. شایع ترین شکایات در مورد جوهرهای شخص ثالث، افت کیفیت چاپ و مسدود شدن نازل ها است.

  1. متن چاپ شده ظاهر بدی دارد.

پرینترهای سامسونگ از نظر کیفیت متن بسیار متفاوت هستند. جوهر افشان ها معمولاً متن مناسب برای استفاده در خانه، مدرسه یا مشاغل معمولی را ارائه می دهند، در حالی که اکثر لیزرها قادر به چاپ متن واضح برای اسناد حرفه ای تر هستند. ما در بررسی های خود کیفیت متن را برای هر پرینتر رتبه بندی می کنیم. اما با فرض این که متوجه افت تدریجی یا ناگهانی کیفیت شده اید، چند چیز را می توانید امتحان کنید که ممکن است آن را برطرف کند.

این مطلب را از دست ندهید   قطعه تصویر برداری پرینتر CLP300

جوهر افشان یا لیزری، مطمئن شوید که تنظیمات چاپ شما صحیح است. اگر در حالت پیش نویس هستید، به حالت با کیفیت بالاتر بروید (اگرچه سرعت چاپ شما کاهش می یابد). مطمئن شوید که نوع کاغذ ذکر شده روی صفحه با آنچه چاپ می کنید مطابقت داشته باشد.

با پرینترهای سامسونگی لیزری، ممکن است به این معنی باشد که تونر رسوب کرده است. کارتریج (ها) را برداشته و چندین بار از یک طرف به طرف دیگر تکان دهید. اغلب، یک کارتریج به این پاسخ می دهد، اگرچه در نهایت تونر آن تمام می شود و باید تعویض شود. برای جوهر افشان، می توانید تمیز کردن نازل و تراز کردن سر چاپ را امتحان کنید، که می توانید از منوی تعمیر و نگهداری پرینتر راه اندازی کنید. اگر این کار کمکی نمی کند، می توانید کارتریج ها را نیز تعویض کنید (هرچند اگر کم بود احتمالاً اخطار می گرفتید).

4- عکسهای جوهر افشان من کثیف به نظر می رسند.

اگر از کیفیت چاپ عکس خود راضی نیستید، مطمئن شوید که روی کاغذ مناسب چاپ می کنید. به طور کلی، کاغذ عکس مارک سازنده پرینتر شما بهتر از کاغذهای شخص ثالث است و ممکن است کاغذ خاصی را برای پرینتر شما توصیه کند. در تنظیمات نرم افزاری خود، مطمئن شوید که کاغذ (یا نوع کاغذ) مورد استفاده خود را انتخاب کرده اید و برای چاپ عکس تنظیم شده است. اگر تنظیمات عکس با کیفیت بالا وجود دارد، آن را امتحان کنید. همچنین، از طریق تمیز کردن نازل و تراز سر چاپ را اجرا کنید.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی پرینتر لیزری سامسونگ

اگر یک رنگ جوهر در حال اتمام است، ممکن است در چاپ های خود تغییر رنگ مشاهده کنید – زمان تغییر مخزن جوهر موردنظر رسیده است. همچنین، ذرات موجود در جوهر در نهایت ته نشین شده و می توانند باعث گرفتگی شوند، بنابراین شما می خواهید مخازن قدیمی را جایگزین کنید، حتی اگر تا حدی یا بیشتر آنها پر از جوهر باشد.

  1. مقدار زیادی کاغذ گیر می کنم.

خوشبختانه گیرکردن کاغذ بسیار کمتر از یک دهه قبل رایج است، اما هنوز هم ممکن است اتفاق بیفتد. تا کنون شایع ترین علت گیرکردن کاغذ، ناهماهنگی کاغذ است. مطمئن شوید که قبل از قرار دادن کاغذ در سینی آن را جدا کنید، مطمئن شوید که راهنماها با کاغذ هم سطح هستند و از پر کردن بیش از حد سینی خودداری کنید. اگر مشکل حل نشد، بخش عیب یابی دفترچه راهنمای پرینتر را بررسی کنید و در صورت نیاز با پشتیبانی فنی سازنده تماس بگیرید.

  1. MFP من دیگر اسکن نمی کند.

اگر اسکنر پرینتر چند منظوره (MFP) شما متوقف شود، ممکن است نرم افزار اسکنر خراب شده باشد. سعی کنید بسته نرم افزاری پرینتر را مجدداً نصب کنید. اگر این کار نکرد، بهتر است راهنمای کاربر و در صورت نیاز صفحه پشتیبانی سازنده را بررسی کنید. چندان غیرعادی نیست که اسکنر در MFP پایین رده از کار بیفتد و ممکن است کل دستگاه نیاز به تعویض داشته باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + نه =