نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نکاتی در مورد کارتریج سامسونگ قرمز SAMSUNG CLT-M409S

انواع کارتریج

  • کارتریج جوهر افشان

کارتریج جوهر افشان وظیفه تامین رنگ در چاپگر های جوهرافشان را دارد، که این چاپگرهای جوهرافشان قطرات بسیار ریز جوهر را بر روی یک صفحهٔ کاغذ می پاشند و این عمل را به وسیله منافذ بسیار ریز در هد دستگاه انجام داده و تصاویر سیاه و سفید و تصاویر رنگی را ایجاد می کنند.

  • کارتریج لیزری

یکی از اجزای مصرفی پرینتر لیزری، کارتریج لیزری بوده، که دارای پودر تونر می باشد. تونر ها چاپ خود را بر روی کاغذ، توسط شارژ الکترو استاتیک درام و همچنین الحاق آن با غلتک بر روی کاغذ، توسط پرینتر و در مدت زمان پرینت، انجام می دهند.

کارتریج هایی که در بازار وجود دارند

  • کارتریج اصلی (اورجینال)

کارتریج فابریک یا همان اورجینال، توسط شرکت سازنده پرینتر، با هولوگرام اصلی می باشد، که این کارتریج دارای کیفیت عالی و سازگار با دستگاه پرینتر بوده و گران می باشند. استفاده از کارتریج اورجینال مناسب، سبب پرینت های با کیفیت و با قابلیت ماندگاری بالا می باشد.

  • کارتریج های طرح (غیر اورجینال)

کارتریج طرح فابریک یاHigh Copy ، کارتریجی می باشد، که کارخانه های غیر سازنده پرینتر اصلی به تولید آن، می پردازند، که کلیه قطعات آن تولید اول می باشد، که امروزه بهترین قطعات را در تولید کارتریج استفاده نموده و توانسته اند، به تولید کارتریجی با کیفیت بسیار بالا  و به صرفه بپرداند. این محصول دارای تقاضای بالایی بوده، چرا که قیمت کارتریج آن مناسب بوده و دارای کیفیت بالایی می باشد. کارتریج طرح فابریک، تا حداکثر 4 بار قابل شارژ می باشد. خرید کارتریج قرمز 409 سامسونگ طرح فابریک، می تواند، در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند.

این مطلب را از دست ندهید   نصب درایور پرینتر سامسونگ

 توصیه ما این است، که همیشه از تونر های اصلی استفاده نمایید، که طراحی آنها توسط شرکت سازنده پرینتر و به صورت اختصاصی می باشد .

نکات لازم برای شارژ کارتریج

  • برای بالا رفتن سطح کیفیت چاپ و جلوگیری از بروز مشکل در کیفیت و کمیت مواد مصرفی باید توجه لازم را به نوع جوهر و یا پودر اختصاصی، کنترل کیفیت قطعات داخلی کارتریج و پوکه، معطوف نمایید.
  • حمل و نگه داری کارتریج ها همیشه باید در حالت افقی باشد.
  • کارتریج بین دمای 0 تا 35 درجه نگهداری شود.
  • قرار گیری کارتریج ها نباید در کنار پنجره و در معرض شدید خورشید و گرد و غبار باشد.
  • در هنگام پرینت از خاموش کردن دستگاه خودداری کنید و یا از باز کردن درب آن خودداری نمایید، چرا که در هر دو حالت، کاغذ در پرینتر گیر خواهد کرد.
  • از چاپ بر روی کاغذی که چسب ناک و یا منگنه دار می باشد، خودداری نمایید.
  • در صورت استفاده از کاغذ های سنگین حتما به تعیین نوع کاغذ، در درایو بپردازید، تا پرینتر از وزن کاغذ اطلاع داشته باشد و بتواند به تنظیم سرعت حرکت آن بپردازد، در غیر این صورت، احتمال دارد، که رنگ چاپی به کاغذ نچسبده و به راحتی جدا شود.
  • استفاده پشت سر هم از پرینتر برای مدت طولانی، آسیب به آن می زند.
  • با صرفه جویی که در قیمت کارتریج قرمز 409 سامسونگ، وجود دارد، می تواند قابلیت کار شما را افزایش داده، به نحوی که در دستگاه های چند منظوره به شدت هزینه های چاپ (پرینت) کم شده و  قادر خواهید بود، تا به چاپ اسناد خود، با کیفیت حرفه ای بپردازید.
این مطلب را از دست ندهید   پرینتر Xpress M2070FW سامسونگ

مواد کارتریج اورجینال سامسونگ CLT-M409S قرمز چه ساختاری دارد؟

پلیمر استفاده شده، در تونر تولید‌کنندگان مختلف، متفاوت می باشد، به طوری که ترکیب تونر در هر برند و هر مدلی متفاوت می باشد.

مهم‌ترین متغیرها در تونرهای مختلف، فرمولاسیون، اندازه‌ ذرات و نقطه‌ ذوب، می باشند.

اول اندازه‌ ذرات تونر بین 14-16 میکرومتر در حال تغییر بودند، اندازه‌ ذرات برای افزایش وضوح تصویر کم شدند، تا به  8 تا 10 میکرومتر رسیدند و به وضوحی برابر با dpi 600 شدند.

در‌حال ‌حاضر، بیشتر ذرات، توسط شرکت‌های مختلف، برای افزایش وضوح، کمتر می شوند.

شرکت ‌های تولید‌کننده‌ تونر، برای توزیع اندازه‌ ذرات، بخش ‌های کنترل کیفیت دارند، تا به تولید پودری مناسب برای استفاده در پرینترهای خود، بپردازند.

پروسه تولید کارتریج اورجینال سامسونگ CLT-M409S قرمز

ساخت تونر از طریق ترکیب مواد و ساخت قطعات تخته شکل بود و بعد به صورت پودر در آمد، که  از فناوری آسیاب هواجت، برای کنترل اندازه‌ ذرات آن استفاده شد و این پروسه ذراتی در اندازه‌های مختلف را ایجاد کرد، که در نتیجه، تونر نهایی، ذراتی در اشکال و اندازه ‌های مختلف داشت.

برخی از شرکت ‌ها برای افزایش کیفیت چاپ، از پروسه ‌ای شیمیایی بهره می برند، تا به تولید ذرات تونر  از شناسه‌ ها و واکنشگرهای مولکولی بپردازند، که این روند، موجب سایز و شکل همگن ذرات می شود، که اشکال و سایز همگن ‌تر، به بهبود تولید رنگ و  افزایش کارایی تونر، منجر می شود.

آشنایی با کارتریج تونر اورجینال سامسونگ CLT-M409S قرمز

کارتریج تونر به تونر لیزری هم معروف بوده و جزو اقلام مصرفی پرینترهای لیزری می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   مزایا و معایب چاپگر حرارتی (بخش دوم)

کارتریج‌های تونری دارای پودر تونر بوده، که این تونرها مخلوطی خشک و ریز از ذرات پلاستیکی و کربنی همراه با رنگ‌ مشکی یا دیگر رنگ ‌ها می باشند.

توسط درام ، تونر موجود در کارتریج تونر لیزری سامسونگ، روی کاغذ منتقل شده و حک آن بر روی کاغذ، توسط رول ‌های گرم شده، انجام می‌شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + چهارده =