نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کارایی کدام یک از پرینترهای HP و SAMSUNG بهتر است؟

در این مطلب قصد داریم، تا برای شما به معرفی چند مدل از پرینتر برای کار با حجم چاپ متوسط بپردازیم و از نظر کارایی پرینترهایHP و SAMSUNG را با هم مقایسه نماییم، که سعی شده این مقایسه در یک رنج قیمت باشد.

  1. پرینتر HP Laserjet 1200

پرینتر HP Laserjet 1200 لیرزی، سیاه و سفید و تک کاره بوده، که دارای سرعت چاپ ۱۵ برگ در دقیقه می باشد.

حافظه داخلی آن MB ۸ ظرفیت داشته و قابلیت اضافه کردن تا MB ۶۴ حافظه را برای کارکرد های خانگی داشته و برای تیراژ چاپ کم مناسب می باشد.

رزولیشن چاپ این دستگاه برابر با dpi ۱۲۰۰و دارای توانایی چاپ ۱۰۰۰۰ برگ در ماه می باشد.

سایز کاغذ برای چاپ در پرینتر HP Laserjet 1200 برابر با سایزهای A4 و A5 و A6 بوده و کارتریج این دستگاه نیز با شماره A ۱۵ بوده و دارای توانایی چاپ ۲۵۰۰ صفحه A4 می باشد.

پرینتر HP Laserjet 1200 برای ازتباط با کامپیوتر از پورت های Parallel و USB استفاده می کند، که نصب آن در تمامی ویندوزها میسر می باشد.

پرینتر HP Laserjet 1200دارای توانایی اضافه کردن اسکنر آپشنال می باشد و با اضافه کردن این قطعه، می توان به دستگاه، قابلیت اسکن و کپی را نیز بخشید و به دستگاه HP Laserjet 1220 آن را تبدیل نمود.

  1. پرینتر HP Laserjet 1300

چاپگر HP Laserjet 1300 لیزری بوده و سیاه و سفید و تک کاره می باشد، که دارای سرعتی برابر با چاپ ۲۰ برگ در دقیقه می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تنظیم کیفیت چاپ

حافظه داخلی آن دارای ظرفیت MB ۱۶ و دارای توانایی اضافه کردن تا MB ۸۰ بوده و مناسب کارکردهای متوسط می باشد.

رزولیشن چاپ این پرینتر dpi ۱۲۰۰ بوده، که توانایی چاپ ماهانه ۱۰۰۰۰ برگ را دارد.

کارتریج این مدل با شماره A ۱۳ بوده و دارای ظرفیت چاپ ۲۵۰۰ صفحه می باشد.

سایز کاغذ برای چاپ در این پرینتر A4 و A5 و A6 می باشد.

پرینتر HP Laserjet 1300 برای ارتباط با کامپیوتر از پورت USB استفاده می کند.

درگاه پارالل نداشته و به صورت آپشنال، ارائه می گردد.

  1. پرینتر لیزری Samsung ML2250

پرینتر لیزری Samsung ML2250 تک کاره سیاه و سفید بوده، که سرعت چاپ آن در دقیقه برابر با ۲۲ برگ می باشد.

حافظه داخلی آن برابر با MB ۱۶بوده، که توانایی اضافه کردن تا حداکثر MB ۱۲۸ حافظه خارجی را برای کارکرد های متوسط دارد.

رزولیشن چاپ این دستگاه برابر با dpi ۱۲۰۰بوده و کارتریج آن دارای قابلیت چاپ ۵۰۰۰ برگ بوده و کارکرد ماهانه آن برابر با ۳۰۰۰۰ برگ می باشد.

سایز چاپ کاغذ در پرینتر لیزری Samsung ML2250 برابر با A4 و A5 و A6 می باشد، که برای چاپ از طریق دو مخزن جداگانه Tray1 و Tray2 استفاده نموده و می توانند، کاغذ را به داخل دستگاه بفرستند.

کاربرد پرینترهای مناسب و قوی HP Laserjet 1200 و HP Laserjet 1300 برای کارکردهای متوسط و خانگی می باشد.

کاست سینی جلوی دستگاه، نقطه ضعف این دستگاه ها بوده، چرا که سینی دو پایه ضعیف داشته که این پایه ها با یک ضربه، شکسته می شوند و سینی بلا استفاده خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض مخزن تونر پرینتر CLP-300

این دستگاه ها قدیمی بوده و تولید آنها متوقف شده است و دستگاه های دست دومی که در بازار می بینید، اکثرا این سینی کاست را نداشته و باید به صورت جداگانه آن را تهیه نمود، که یک هزینه جداگانه برای تان خواهد داشت، هر چند که وجود این سینی ضروری نبوده و می توان، در جلوی دستگاه یک قطعه کوچک مانند یک کتاب را قرار داد، تا باعث شود، که کاغذ همسطح دستگاه بماند و عملیات کشیدن کاغذ، به درستی انجام شود.

اگر شما برای چاپ کاغذتان از سایزهای A5 و A6 استفاده می کنید، به این سینی کاست نیازی نداشته، چرا که کاغذ به طور کامل در داخل دستگاه قرار خواهد گرفت.

دستگاه Samsung 2250 دارای دو مخزن جداگانه جهت نگهداری کاغذ می باشد، که ابن خصوصیت جزء مزیت های این دستگاه به حساب می آید، همچنین، از مزیت های دیگر این دستگاه سامسونگ نسبت به پرینتر های هم قیمت HP می توان به مخزن کارتریج بزرگ این دستگاه، اشاره نمود، که تقریبا به میزان دو برابر کارتریج های HP می باشد.

در مورد ایراد این دستگاه Samsung 2250، می توان گفت، که سرعت آماده به کار شدن اولیه یا همان (READY) در پرینتر سامسونگ از دستگاه HP بیشتر می باشد.

در طراحی سامسوگ، برای تولید حرارت (فیوزینگ) دستگاه، از لامپ استفاده می کنند، این در حالی است، که در طراحی hp برای تولید حرارت (فیوزینگ) دستگاه، از المنت الکتریکی بهره برده و این امر باعث می شود تا سرعت Ready شدن اولیه در پرینتر های hp از سرعت اولیه در پرینترهای سامسوگ، بالاتر باشد.

این مطلب را از دست ندهید   کارتریج سامسونگ SAMSUNG CLT-M409S

گفتنی است، که سرعت چاپ در پرینتر لیزری Samsung ML2250، از سرعت چاپ در هر دو مدل hp یعنی پرینتر HP Laserjet 1200 و پرینتر HP Laserjet 1300بالاتر می باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 9 =