نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کارتریج خود را قبل از تعویض چک کنید

براساس تحقیقات انجام شده تقریباً 60 درصد از جوهر موجود در یک کارتریج جوهرافشان معمولی هدر می‌رود‌، و  پرینترها از کاربران می‌خواهند که کارتریج‌های نیمه تمام خود را دور بریزند.

یک شرکت تحقیقاتی  آزمایشی را انجام داد و طی آن میزان استفاده از جوهر پرینتر و میزان باقی مانده جوهر در کارتریج را پس از آنکه دستگاه ادعا کرد جوهر تمام شده، اندازه گیری کرد. این مطالعه مقادیر زیادی هدررفت را نشان می‌دهد: مهم نیست که از کدام برند پرینتر استفاده می‌کنید، تقریباً همیشه نیمی ‌از جوهر پرینتر شما بدون استفاده دور ریخته می‌شود. به طور متوسط​​، پرینترهای جوهر افشانی که برای  چاپ عکس استفاده می‌شوند تنها 58 درصد جوهر خود و پرینترهایی که از آنها برای چاپ اسناد کاغذی استفاده می‌شود تنها ۴۷ درصد از جوهر خود را مصرف می‌کنند.

این شرکت تحقیقاتی تست‌های مقایسه‌ای را روی هشت پرینتر مختلف از مارک‌های مشهور مانند HP‌، Canon‌، Brother‌، Lexmark‌، Epson و Kodak انجام داد. مدل Kodak EasyShare که در این آزمایش گنجانده شده بود‌، اثبات کرد که 40 درصد بازده جوهر دارد در حالی که مدل‌های ساخته شده توسط Epson  و جوهر افشان HP‌، دارای سطح کارایی حدود 80 درصد بودند.

به خصوص در کارتریج‌های چند رنگ، اگر یک رنگ کارتریج  به سمت اتمام برود، بلافاصله دستگاه پیام می‌دهد که جوهر در حال اتمام است در حالی که شاید هنوز رنگ‌های دیگر تمام نشده باشد.

در اینجا چند راه حل ساده معرفی می‌کنیم که شاید برای شما کاربردی باشد. نمی‌توانیم اطمینان دهیم که این روش‌ها برای هر نوع پرینتر کارآمد خواهد بود، اما راه‌کارهای ساده‌ای هستند که  ارزش امتحان کردن را دارند.

این مطلب را از دست ندهید   گیر کردن کاغذ داخل پرینتر

برخی ابزار رایگان هستند که میزان واقعی جوهر باقی مانده در کارتریج را اندازه می‌گیرند. هر گاه کارتریج شما پیغام داد که تنها سه درصد از جوهر باقی مانده، می‌توانید با استفاده از آنها میزان واقعی جوهر را مشاهده کنید. یکی از این ابزارها SSC Service Utility است که برای پرینتر Epson طراحی شده است. برند‌های دیگر پرینتر نیز ابزار مشابهی دارند که با سرچ در گوگل قابل دسترسی است و حسن همه آن‌ها این است که رایگان بوده و محدودیت استفاده ندارند.

اجازه ندهید که نازل شما خشک شود. به طور مرتب از پرینتر استفاده کنید. حتی اگر چیز مهمی برای پرینت گرفتن ندارید، هفته‌ای یک بار از آن برای پرینت یک برگه سند ساده استفاده کنید. هر پرینت تنها شش درصد از جوهر را مصرف می‌کند، اما خشک شدن کارتریج هزینه بالاتری خواهد داشت.

اگر کیفیت چاپ پایین آمده ولی مطمئن هستیدکه هنوز جوهر در کارتریج هست، ممکن است نازل جوهر مسدود یا خشک شده باشد. برای حل این مشکل، کارتریج را بیرون بیاورید و آن را برای دو تا سه ساعت در آب قرار دهید. سپس به آرامی کارتریج را تا حد ممکن خشک کنید. بهتر است اجازه دهید حدود ده ساعت در هوای معمول خشک شود. سپس آن را دوباره در پرینتر قرار دهید.

گاهی ممکن است مشاهده پیام تمام شدن جوهر به علت تنظیمات پرینتر باشد. اگر کیفیت پرینت را بالا انتخاب کرده باشید، دستگاه شما بسیار زودتر از آنکه واقعا به خرید کارتریج نیاز داشته باشید، چنین پیامی را ارسال خواهد کرد. بهتر است قبل از آن که برای خرید اقدام کنید، تنظیمات پرینتر را چک کرده و آن را با کیفیت پایین‌تر امتحان کنید.

این مطلب را از دست ندهید   پیکربندی وایرلس پرینتر

مشکل خود را حل کنید. با این تغییر، پرینتر تاریخ کارتریج را چک نمی‌کند. چرا که همین چک کردن تاریخ باعث می‌شود حتی اگر کارتریج شما تا نیمه هم پر باشد، باز پیام تعویض آن را ارسال کند.

در واقع این یکی از ترفندهای شرکت اچ‌ پی است که برای تعویض کارتریج طراحی کرده‌اند. می‌توانید با استفاده از روش‌های دیگر نیز تاریخ کارتریج را تغییر دهید ولی آن روش‌ها دیگر بسیار حرفه‌ای بوده و باید یک هکر قوی باشید!

باز هم باید تأکید کنیم که هیچ تضمینی وجود ندارد این روش‌ها برای کارتریج شما صددرصد کارآمد باشد، اما بد نیست قبل از آنکه برای خرید کارتریج نو اقدام کنید، یک بار شانس خود را امتحان کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 20 =