نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا استفاده از چاپگر حرارتی در کسب و کار توصیه می شود؟     (بخش سوم)

پرینتر حرارتی می تواند برای بهبود کسب و کار شما موثر واقع شود. پیشرفت های تکنولوژیکی و سرعت و کیفیت چاپ حرارتی باعث شده است تا این روش در شرکت های تجاری و در بخش های مختلف دولتی و خصوصی از انواع مختلف به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار گیرد. حتی در سینما نیز از این نوع پرینترها برای چاپ بلیط استفاده می شود.

در تصمیم گیری در مورد اینکه آیا چاپ حرارتی برای کسب و کار شما بهتر است یا خیر ، بهتر است که گزینه های موجود و سایر پرینترها را بررسی کنید ، اما از نظر ما استفاده از این روش چاپ و چاپگر حرارتی یا پرینتر چاپ فیش می تواند باعث بهبود فرآیندهای کسب و کار شما شود. در بازار ایران فیش پرینترها در دو نوع تک رنگ و دورنگ در بازار موجود هستند و به دلیل کمبود کاغذ مناسب نوع دورنگ چاپگر حرارتی ، در بازار ایران بیشترین سهم استفاده از چاپگر حرارتی به پرینتر های تک رنگ یا سیاه و سفید اختصاص دارد.

اصول کار رول های کاغذی در فیش پرینتر

کاغذ حرارتی یا کاغذ ترمال که در پرینتر حرارتی مورد استفاده قرار می گیرند نوعی از کاغذ ها به شمار می روند که قادر هستند فرآیند چاپ بدون جوهر را پیاده سازی کنند.

در واقع کاغذ حرارتی که به آن کاغذ رول حرارتی، کاغذ فیش پرینتر و کاغذ فیش زن نیز گفته می شوند از پرکاربردترین کاغذ ها و مهم ترین کاغذ ها در صنعت چاپ حرارتی به شمار می روند. کاغذ پرینترهای حرارتی از موادی تشکیل شده اند که به محض قرار گرفتن در مقابل حرارت از خود واکنش نشان داده و به عبارتی تغییر رنگ می دهند.

این مطلب را از دست ندهید   3 راهکار مفید رفع صدای بلند پرینتر سامسونگ

این نوع کاغذ ها که در چاپگر حرارتی به وفور استفاده می شود در سطح خود دارای یک ترکیب شیمیایی که از یک اسید مخصوص و نوعی رنگ است می باشد و همین که سطح کاغذ در برابر حرارتی که هد پرینتر صادر می شود قرار می گیرد دچار فعل و انفعالات شیمیایی مخصوصی می شود و باعث ظاهر شدن نوشته و عملیات چاپ بر روی کاغذ می گردد. به نوعی می توان گفت که برای انجام فرآیند چاپ سطح کاغذ سوخته می شود.

رنگی که بر روی کاغذ های حرارتی در چاپگر حرارتی ظاهر می شود معمولا سیاه و سفید است البته با توجه به این که ترکیبات رنگی که روی سطح کاغذ با اسید مخصوص ترکیب شده اند چه ترکیباتی باشند گاهی اوقات شاهد رنگ قرمز یا آبی بر روی این نوع از کاغذ ها در فیش پرینتر یا دستگاه فیش زن خواهیم بود.

چند مورد مهم در خصوص پرینترهای فروشگاهی

بسیاری از افراد نمی دانند که چگونه پرینترهای حرارتی کار می کنند همچنین در مورد پرینترهای حرارتی جزئیاتی را نمی دانند که در این قسمت قصد داریم به این موارد اشاره کنیم.

  • تقاضا برای پرینترهای حرارتی در حال افزایش است، که بخش عمده ای از آن به دلیل افزایش تقاضا برای برچسب های قابل چاپ و بارکد در دسکتاپ، موبایل و صنایع خرده فروشی صنعتی می باشد. به طوری که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ میلادی میزان استفاده از پرینترهای حرارتی دو برابر بیشتر شده است که پیش بینی می گردد که اکثر استفاده آنها محدود به کاربردهای صنعتی باشد.
  • پرینترهای حرارتی برچسب ها را واضح تر چاپ می کنند.
  • در پرینترهای حرارتی می توانید از دو رنگ سیاه و قرمز استفاده کنید.
  • پرینترهای حرارتی در صنایع مختلف از قبیل انبارها، پارکینگ های خیابانی، فروشگاه های خرده فروشی، تئاترها، اماکن ورزشی، بیمارستان ها و صنایع حمل و نقل استفاده می شوند. در صنعتی که به اسکن متکی باشد، از برچسب های چاپی بهره می برد که در طول مسافت های طولانی باید واضح و روشن به نظر آیند.
این مطلب را از دست ندهید   پاک شدن جوهر بعد از چاپ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 9 =