نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چاپگر حرارتی چیست؟    (بخش اول)

در تعریف چاپگر حرارتی باید بگوییم که در واقع دستگاهی است که فرآیند چاپ در آن براساس حرارت صورت می گیرد. شاید بگویید که با وجود پرینترهای لیزری چه نیازی به چاپگر حرارتی است. اگر در انبار، کارخانه یا تاسیسات صنعتی کار می کنید که نیاز به چاپ بارکد یا رسانه های دیگر دارید احتمالا مشکل چاپ کردن این موارد را با یک پرینتر لیزری تجربه کرده اید که مقادیر زیادی زباله را تولید می کند و می تواند بسیار زمان بر باشد.

احتمالا شما به این فکر کرده اید که از یک چاپگر حرارتی استفاده کنید. اما اگر هنوز این کار را نکرده اید، لازم است بدانید که چاپگر حرارتی یا Thermal Printer گزینه ای عالی می باشد که امکان ضایعات کمتر، سهولت استفاده و چاپ سریع تر را فراهم می کند. پیشرفت تکنولوژی و سرعت و کیفیت چاپگر حرارتی باعث شده است تا این روش در شرکت های تجاری به طور قابل توجهی مورد توجه افراد قرار بگیرد.

فیش پرینتر و لیبل پرینتر چیست؟

برخلاف پرینتر جوهرافشان، این پرینتر جوهر مایع توسط یک نازل اسپری نمی کند. در عوض چاپگر حرارتی از عناصر گرمایشی کوچک برای انتقال رنگدانه ها یا جهت تولید تصاویر استفاده می کند. معمولا از چاپگر حرارتی یا پرینترهای فروشگاهی برای ایجاد برچسب ها، علائم ایمنی، نشانگرهای راه، بارکدها، برچسب های حمل و نقل و سایر موارد سنگین استفاده می شود.

همچنین این دستگاه، کاربرد های زیادی در فروشگاه ها دارد. در هر سوپر مارکت یا فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای رسید ها و فاکتورهایی که صادر می شود توسط پرینتر های حرارتی انجام می گیرد. وضوح بالا در چاپ و همچنین سهولت استفاده و مزایای دیگر استفاده از پرینتر حرارتی باعث شده است که حتی فروشگاه های خواربار فروشی به سمت استفاده از این نوع پرینترها برای چاپ فیش و فاکتور بروند.

این مطلب را از دست ندهید   سیر تا پیاز تعمیر مین برد پرینتر

 در کشور ما چاپگر حرارتی در سال ۱۹۹۸ وارد بازار شد و از آن زمان تا به امروز این دستگاه ها پیشرفت های زیادی کرده اند و در بخش های مختلف از چاپگر حرارتی استفاده می شود. از برندهای معروف پرینتر حرارتی می توان به چاپگر حرارتی اپسون، پرینترهای حرارتی بیکسولون و لیبل پرینترهای tsc اشاره کرد.

کاربردهای چاپگر حرارتی

از جمله کاربردهای چاپگر حرارتی که با دسته بندی دستگاه لیبل زن و دستگاه فیش زن هم معرفی می شود، به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • پرینترهای انتقال حرارتی می توانند علائم و برچسب هایی را که در محیط های شدید قرار دارد، چاپ کنند و الزامات OSHA و NFPA را برآورده کنند، از جمله برچسب های فلش قوس، علائم دریایی، علائم ایمنی و موارد دیگر.
  • از چاپگر حرارتی جهت چاپ برچسب های قفسه بندی، بسته بندی سیم کشی ها، ارتباط بصری کم نور و موارد دیگر استفاده می شود.
  • از چاپگر حرارتی جهت افزایش کارآیی و ایمنی با علائم علامت گذاری کف استفاده می شود که می تواند برای ایجاد مسیرها، مناطق طناب کشی و هشدار دادن به عابر پیاده برای حمل و نقل باشد.
  • بیشترین کاربرد چاپگر حرارتی در سوپرمارکت ها، فروشگاه ها و فست فود ها است. در این فروشگاه ها و کسب و کارها برای چاپ فیش، فاکتور خرید و برای گرفتن سفارش از مشتری های فروشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع چاپگر حرارتی

دو دسته مجزا از انواع چاپگر حرارتی وجود دارد که نحوه عملکرد هریک از آنها را می توانید در فیلم زیر مشاهده کنید و عبارتند از:

این مطلب را از دست ندهید   اشکالات سخت افزاری پرینتر

۱) پرینتر حرارتی مستقیم

۲) پرینتر انتقال حرارتی

پرینتر حرارتی مستقیم (Direct Thermal printer) از یک ماده شیمیایی تصفیه شده استفاده می کند که زمانیکه توسط هد چاپ حرارتی گرم می شود، سیاه می شود. نیازی به جوهر، تونر یا ریبون ندارد. فقط با رنگ سیاه و سفید چاپ می شود و ممکن است به مرور زمان محو شود. چاپگر حرارتی مستقیم در مقابل با پرینترهای انتقال حرارتی هزینه کمتری دارد. این نوع چاپگر حرارتی برای برنامه های بارکد معمولی مانند برچسب های حمل و نقل، برچسب دریافت، رسید و برچسب عالی می باشد اما جهت استفاده با کاربرد زیاد توصیه نمی شود. لازم به ذکر است که نیاز به تعمیر، نگهداری یا جایگزینی منابع کمی دارد.

پرینتر انتقال حرارتی (Thermal Transfer printer) از یک هد چاپ حرارتی برای انتقال جوهر جامد از یک ریبون روی منبع برچسب (معمولا از وینیل، پلی استر، نایلون یا سایر مواد ضخیم تر ساخته می شود) برای تولید چاپ دائمی استفاده می کنند.

ریبون معمولا از وکس، رزین یا ترکیبی از این دو ساخته می شود و با گرما و فشار به سطح منبع برچسب وصل می شود. در واقع چاپگر حرارتی از نوع انتقال با فرایندی انجام می شود که از گرما استفاده می کند تا تصویری را روی کاغذ، برچسب یا برخی از مواد تولید کند. این تصویر با ذوب کردن یک پوشش ایجاد می شود، به گونه ای که مواد مورد نظر چسبیده بماند.

این تکنیک، چاپ تصویر با کیفیت بالا را ارائه می دهد که نمی توان با سایر گزینه ها برای چاپ مقایسه کرد. این روش برای محیط هایی که نیاز به چاپ انواع مختلف دارند، ایده آل است زیرا این چاپگر حرارتی می تواند نسبت به چاپگر حرارتی مستقیم از جمله مواد کاغذی، پلی استر و پلی پروپیلن به طور موثر چاپ شود. پرینترهای انتقال حرارتی قادر به چاپ برچسب های مارک لوله، علائم دیواری، بلیط ها و برچسب ها هستند.

این مطلب را از دست ندهید   5 مشکل رایج پرینتر

 

«ادامه دارد….»

نگهداری صحیح از پرینتر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =