نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پیغام خطای Print Unable 46 و دیگر اشکالات در پرینتر سامسونگ

خطای چاپ ممکن نیست (Print Unable 46)

این پیام خطا موقعی رخ می دهد، که جاذب جوهر تقریبا پر شده باشد. هنگام تمیز شدن سر چاپی، جاذب جوهر، جوهر های تمیز شده را نگه داشته و به طور معمول، برای تمام عمر دستگاه، جذب جوهر ها باید ادامه داشته باشد، اگر این پیام را دیدید، ممکن است صحیح نبوده و وقتی سیستم عامل دستگاه، را به روز رسانی کنید، پیام از بین می رود.

Comm.Error

هر وقت چاپگر چند منظوره، با برقراری ارتباط بین دستگاه های مختلف، یا خطوط تلفن، دچار مشکل شود، هنگام ارسال یا دریافت فکس، خطا در خط تلفن رخ خواهد داد،که در این مورد، باید دوباره به امتحان فکس بردازید. اگر پیام از بین نرفت، مشکل به دلیل تنظیم نادرست چاپگر یا خط تلفن می تواند باشد.

به قطع خطوط دیگر پرداخته تا دلیل مشکل شناسایی شود. از اتصال دستگاه به طور دقیق مطمئن شده و به برقراری اتصال خطوط مختلف به صورت جداگانه بپردازید.

فکس را پیشفرض کنید

اگر ارسال اسناد چاپ شده به جای چاپ به فکس رود، مشکل به راحتی حل می شود، به تغییر تنظیمات چاپگر پرداخته، روی نماد چاپگر که در منوی کنترل پنل وجود دارد، کلیک راست کرده و به انتخاب آن به عنوان دستگاه پیش فرض بپردازید.

خطای رسانه پر می باشد (Media full)

صفحه نمایش LCD در چاپگر با پیام خطا “Media full” اعلام می کند، که کارت حافظه بیش از حد پر شده و چاپگر نمی تواند به کار خود ادامه دهد. وقتی چاپگر از یک کارت حافظه استفاده می کند، به ذخیره مقدار خاصی از فایل ها پرداخته، در نتیجه برای آزاد کردن فضای روی کارت حافظه، باید به حذف فایلهای غیر ضروری بپردازید.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال مک بوک به چاپگر

خطایی با مضمون (Unable to Message)

وقتی چاپگر قادر نباشد، از دستور پیروی کند، پیام “امکان پیام نیست (Unable to Message) ” نمایش داده خواهد شد، برای پاک کردن، فرقی ندارد، که چاپ،init  یا اسکن کردن، بوده باشد. برای حل مشکل، به تمیز کردن نوار کدبندی (encoder strip) بپردازید، که دلیل بسیاری مسائل، ذرات خاک خارجی در نوار، می باشد. پارچه بدون پرز مانند پارچه مانیتور خشک یا تی شرت را برای تمیز کردن نوار استفاده نموده، بسیار مهم است که از هیچ محصول کاغذی استفاده نشود. نوار کدبندی یک نوار پلاستیکی واضح در مقابل یک نوار سفید می باشد، که معمولا یک هشدار مبنی بر اینکه از لمس کرد این نوار خودداری کنید، وجود دارد، که لمس نکردن آنها به این علت می باشد، که روغن ها می توانند منجر به آسیب دیدن آن شوند.

صدای کلیک کردن

گاهی اوقات در هنگام چاپ و زمان شروع گرم شدن چاپگر، یک صدای کلیک کردن مزاحم به گوش می رسد. در بعضی موارد، هنگامی کلیک بر روی چاپ، کلیک شده، اما بعد از آن متوقف شده و چاپ ادامه خواهد یافت، در بعضی موارد، نیز کلیک کردن ادامه یافته و شما قادر به چاپ نخواهید بود، چند دلیل این سر و صدا را می سازد، اول، آنکه اگر شما تازه به جایگزینی درام خود پرداخته باشید، احتمال آنکه واحد معیوب باشد، وجود دارد، اگر مشکل همچنان وجود داشت، باید واحد درام را جایگزین سازید، همچنین می تواند مشکل از هم ترازی یا کالیبراسیون باشد، وجود لغزنده ای بر روی واحد درام، که امکان دارد، خارج از تراز بوده باشد، بنابر این، آن را به جلو و عقب کشیده و مطمئن شوید، که درجای مناسب قرار بگیرد. راه حل دیگر وجود هر گونه مانع، مانند کاغذ می باشد. مطمئن شوید، که قبل از چاپ دوباره، هیچ چیز به مسدود کردن دستگاه واحد درام، کمک نکرده باشد.

این مطلب را از دست ندهید   پرینتر سامسونگ SCX-4300

چاپ صفحات به صورت رگه ای، غیر واضح و یا محو شده

کیفیت کار یک چاپگر را نمی توان فقط به خود چاپگر نسبت داد، بلکه عوامل دیگری می توانند در این امر دخیل باشند، که از آن جمله می توان به کارتریج جوهرافشان یا تونر و درام (در صورت وجود) اشاره نمود. عامل مهم دیگر نوع کاغذ می باشد، که می تواند، بر کیفیت چاپ تأثیر گذارد، بنابراین اطمینان از اینکه شما در سینی کاغذ از کاغذهای مرغوب و نو استفاده کنید، دارای اهمیت بوده و از کاغذهای پاره یا تا خورده و منگنه شده برای چاپ، پرهیز نمایید.

 اگر کاغذتان مشکلی نداشته و برای چاپ مناسب می باشد، احتمال می رود، که مشکل از تونر بوده باشد، که در این صورت باید ابتدا به بیرون آوردن تونر پرداخته و بعد آن را به آرامی از یک طرف به طرف دیگر حرکت داده و مراقب باشید تا تونر تکان داده نشده و رول تونر لمس نشود، زیرا لمس کردن تونر، می تواند، روی تونر، اثر انگشت بر جای گذارد. اگر شما زیاد به چاپ کردن نپردازید، تونر ته نشین شده و باید آن را فعال نمود. اگر پرینتر شما به جای استفاده از تونر از جوهر بهره می برد، امکان خشک شدن جوهر وجود داشته، که باید آن را جایگزین کرد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =