نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نکات مهم قبل خرید چاپگر

نکات مهم خرید چاپگر یکی از دستگاه های پر کاربرد در مکان های اداری، تجاری و خانگی پرینتر بوده به دلیل وجود مدل های زیاد قطعا انتخاب یک دستگاه مناسب برای افراد، کاری سخت و حائز اهمیت شمرده می شود. در رابطه با تولید چاپگرها شرکتهای گوناگونی درحال رقابت بوده و هستند پس لازم است قبل خرید پرینتر نکاتی در رابطه با آن ها دانسته تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. همانند سایر وسایل الکترونیکی پرینتر ها هم تا ابد دوام نیاورده لخته و پاشیده شدن جوهر روی کاغذ مشکلاتی برای دستگاه فراهم می آورد.

برای اینکه بتوانید پرینتری مطمئن و با کیفیت با صرف هزینه ی پایین بخرید لازم است ابتدا بدانید که چه میخواهید؟ برای کسب اطلاعات درباره ی چاپگرها با ما همراه باشید.

قبل خرید پرینتر چه نکاتی باید بدانیم؟

  • توجه به بودجه ی مالی

قیمت پرینتر ها تا حد زیادی با یکدیگر تفاوت داشته، بحث مالی در خرید یک چاپگر مناسب مهم تر از مبلغ پیش پرداخت است. در واقع شما باید قبل خرید هزینه ی مداوم جایگزینی جوهر را در نظر گرفته، نسبت به یکسان بودن قیمت تعویض کارتریج های مختلف اطمینان حاصل کنید. معمولا ارزان ترین چاپگرها دارای گران ترین جوهر ها هستند و این مسئله چگونگی کسب درآمد تولیدکنندگان را نشان می دهد پیشنهاد ما این است که قبل خرید پرینتر حتما درباره ی آن تحقیق کنید.

  • نوع جوهر پرینتر

جوهر کارتریج پرینتر در سه مدل زیر عرضه می گردد:

  • دو کارتریج جوهر؛

یک کارتریج سیاه، یک کارتریج رنگی

  • چهار کارتریج جوهر؛
این مطلب را از دست ندهید   پرینتر مناسب برای خانه

یک کارتریج سیاه، سه کارتریج جداگانه برای رنگ های آبی، سرخابی و زرد.

  • مرکبدان؛

شامل فضایی مخصوص جوهر به جای کارتریج استفاده می شود مرکبدان در دراز مدت دارای ارزش اقتصادی ،تنها با یکبار شارژ کردن میتواند برای دو سال استفاده ی مداوم کافی باشد

شما می توانید به جای استفاده از چاپگرهای جوهر افشان از نمونه ی لیزری آن ها استفاده کنید چون در پرینتر های لیزری از کارتریج به جای تونر استفاده شده، تصاویر واضح تر چاپ می شوند. اگر قصد چاپ اسناد متنی با مقداری رنگ دارید پرینتر دو کارتریج گزینه ی مناسبی است همچنین افرادی که نیازمند چاپ رنگی حرفه ای هستند،استفاده از پرینترهای لیزری برای آن ها مناسب تر است.

نکات مهم خرید چاپگر
نکات مهم خرید چاپگر
  • کیفیت چاپ

اگر چه پرینتر های لیزری دارای کیفیت بهتری بوده اما قیمت و هزینه ی بالایی دارند برای کاربران خانگی پرینتر های جوهر افشان انتخاب خوبی است اما کیفیت چاپ آن در مقایسه با چاپگرهای لیزری متفاوت است عوامل تاثیر گذار بر کیفیت چاپ عبارتند از: طراحی سرمقاله و نوع جوهر

  • سرعت چاپ

در صورتی که چاپ زیادی انجام می دهید مخصوصا اسناد دارای چندین صفحه سرعت از عوامل تاثیرگذار در تصمیم گیری خرید خواهد بود چاپگرها هنگام چاپ صفحه متنی و صفحات دارای تصویر سرعت های متفاوتی داشته اما شما فقط یک سرعت روی جعبه مشاهده می کنید.

  • اتصال بی سیم

مهمترین نکته هنگام خرید پرینتر اتصالات هستند برای برقراری هر نوع اتصال لازم است ابتدا این سوال پرسیده شود:

چاپ از کجا و کدام دستگاه انجام می شود؟

تمام فروشندگان پرینتر اتصال کابل را پیشنهاد داده اما در برخی مدل ها اتصال وای فای و بلوتوث مناسب تر هستند در واقع چاپگرها از طریق یک پورت usb به کامپیوتر متصل شده اما اتصال بلوتوث از طریق دستگاه های تلفن محلی انجام می شود همچنین اتصال وای فای می تواند امکان چاپ از راه دور را فراهم سازد.

این مطلب را از دست ندهید   فناوری Mobile Print

یک چاپگر چه ویژگی های دیگری علاوه بر چاپ اسناد دارد؟

  1. کپی؛
  2. اسکن؛
  3. ارسال فکس؛

بعضی پرینترها دارای اسکنر جداگانه  برای اسکن اسناد بزرگ بوده پس از انجام فرایند اسکن تمام اسناد در یک فایل pdf قرار می گیرد.

امروزه پرینتر ها در سیزهای مختلفی تولید و عرضه می شوند ار دنبال پرینتر کوچک هستید در حال حاضر نسخه های زیادی در بازار موجود اما باید قابلیت هایی مثل اسکن یا کپی را فراموش کنید همچنین پرینتر های بزرگ مخصوص مکان های اداری و برای استفاده ی خانگی کاملا غیر ضروری هستند

سخن آخر

در این مطلب آموختیم با توجه به نیاز چه چاپگری خریداری نماییم تنها نکته قابل ذکر این است که حتما چاپگر از نمایندگی های مجاز همراه با کارت گارانتی تحویل  و از سازگار ی آن با سیستم خود هم مطمئن شوید.

نکات مهم خرید چاپگر
نکات مهم خرید چاپگر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − یک =