نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم چاپ پرینترهای سامسونگ یکی از دلایل اصلی مراجعه کاربران این محصولات به مرکز فنی سامسونگ است. لذا در این مقاله تصمیم گرفتیم مشکل عدم چاپ در پرینترهای این برند را به طور کامل مورد نقد و بررسی قرار دهیم. حتما این مشکل حداقل یکبار گریبان گیر شما شده اما نمی دانستید چگونه باید آن را برطرف کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا ترفندهای لازم برای رفع مشکل به وجود آمده را به شما معرفی کنیم.

عدم چاپ پرینتر ممکن است در اثر عوامل مختلفی مثل بروز نبودن درایور پرینتر، اختلال های سخت افزاری، مشکلات نرم افزاری، عدم اتصال پرینتر به اینترنت، تمام شدن کاغذ آن یا خرابی کارتریج رخ دهد. برای رفع این مشکل ابتدا باید بررسی کنید کاغذ پرینتر تمام نشده باشد سپس بررسی کنید که تونر و کارتریج جوهر خالی نباشند. ممکن است کابل یو اس بی یا وای فای کامپیوتر به چاپگر قطع شده باشد. در ادامه سعی می کنیم راه های رفع این مشکل را به شما توضیح دهیم.

عدم چاپ پرینترهای سامسونگ

روش های رفع عدم چاپ پرینترهای سامسونگ

در ادامه با روش های برطرف کردن مشکل عدم چاپ پرینترهای سامسونگ آشنا می شوید. معمولا مشکل از جایی شروع می شود که قصد چاپ یک سند مهم را داشته اما هر چقدر تلاش می کنید، چراغ پرینتر روشن نمی شود. در این موارد بهترین راه این است که اتصالات دستگاه را مورد بازبینی قرار دهید.

چگونگی برطرف کردن مشکل پرینت نگرفتن چاپگر

در ادامه با دلایل به وجود آمدن و راه های برطرف کردن مشکل پرینت نگرفتن چاپگر آشنا می شویم.

این مطلب را از دست ندهید   روش های افزایش طول عمر تونر پرینتر

بررسی کابل های پرینتر

گاهی اوقات مشکل به وجود آمده به پرینتر مربوط نشده و تنها کابل آن به درستی وصل نشده است. از موارد دیگر پرینت نگرفتن چاپگرها می توان به قطعی یا پارگی کابل ها اشاره کرد.

شناسایی مشکلات درایور پرینتر

راهکار سوم برای رفع مشکل پرینت نگرفتن چاپگر این است که آیا درایور پرینتر بروز هست یا نه؟ ممکن است درایور به درستی نصب نشده باشد یا برخی از فایل های آن پاک شده باشد، برای این کار کافیست گزینه device and printers را از کنترل پنل ویندوز کامپیوتر خود انتخاب کنید. اگر درایور شما به درستی در سیستم نصب شده باشد، در اینجا نام و مشخصات آن را مشاهده می کنید. برای رفع مشکل کافیست کابل یو اس بی متصل شده به پرینتر را از کامپیوتر جدا کنید. اگر آیکون پرینتر شما کم رنگ باشد، یعنی درایور به درستی در آن نصب شده و لازم است که کابل یو اس بی را مجدد مورد بررسی قرار دهید.

برای نصب درایور پرینتر کافیست از سی دی درایور آن استفاده کرده یا آن را از اینترنت دانلود و روی سیستمتان نصب کنید.

پاکسازی صف پرینتر

ممکن است صف پرینتر شما پر شده باشد یا چندین دستور چاپ شما در صف باقی مانده باشد. در این موارد سند شما با مشکل عدم چاپ رو به رو می شود. برای پاکسازی صف پرینتر بهتر است از قسمت اعلان های کامپیوتر روی چاپگر مورد نظرتان کلیک راست کنید سپس گزینه open all printers را انتخاب کنید. با این کار لیستی از چاپ های در انتظار به شما نشان داده می شوند. کافیست روی آن ها یکبار کلیک راست کرده سپس آن ها را پاک کنید. مسیر زیر هم می تواند به شما در این کار کمک کند:

این مطلب را از دست ندهید   نصب پرینتر تحت شبکه نتورک پرینتر

System Preferences> Printers & Scanners> Open Print Queue

کاهش حافظه پرینتر

یکی دیگر از دلایل عدم چاپ پرینترهای سامسونگ پر بودن حافظه آن است. در این موارد خالی کردن حافظه می تواند کمک کننده باشد. برای این کار کافیست در قسمت device and printers کنترل پنل خود کلیک راست کرده سپس گزینه cancel all document را انتخاب کنید.

نحوه افزودن پرینتر به ویندوز

اگر از پرینترهای بیسیم استفاده می کنید، باید ابتدا آن را به ویندوز معرفی کنید سپس پرینتر مورد نظر را به لیست چاپگرهای موجود در ویندوز اضافه کنید. برای این کار کافیست در ویندوز 10 وارد مسیر زیر شوید:

Settings  Devices  Printers & Scanners

روند کار در ویندوز 7 به شکل زیر است:

Control Panel  Devices and Printer

بعد انجام اقدامات زیر کافیست در صفحه ظاهر شده روی علامت +  کلیک کنید. این کار باعث می شود کامپیوتر پرینتر شما را در لیست شبکه های موجود جستجو و پیدا کند. به این ترتیب می توانید به راحتی اسناد خود را چاپ کنید.

به نظر شما دیگر از چه روش هایی می توان مشکل عدم چاپ در پرینترهای سامسونگ را برطرف کرد؟

آیا می دانید: آموزش عیب یابی مشکلات پرینتر سامسونگ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − سیزده =