نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه نصب پرینتر سامسونگ در ویندوز 10

آیا قصد دارید، به نصب پرینتر خود بر روی ویندوز بپردازید، در صورتی که از چگونگی آن بی خبر هستید، بدون هیچ نگرانی می توانید، نصب چاپگر خود را بر روی ویندوز در مدت زمان 10 دقیقه انجام داده و خیلی راحت، با آموزش داده شده، به نصب پرینتر خود، بر روی ویندوز بپردازید؛ البته توصیه ما این است، که در صورت داشتن ویندوز 10، با دنبال کردن ادامه مطالب به نصب پرینتر در ویندوز 10 خود پرداخته و از این مطالب استفاده نمایید.

نحوه نصب پرینتر در ویندوز 10

در ابتدا باید برای نصب چاپگر در ویندوز 10، از یک کابل USB به منظور اتصال کامپیوتر به پرینتر، استفاده نموده و بعد از آن، به روشن کردن سیستم و پرینتر خود بپردازید.

با باز کردن منوی استارت در ویندوز 10 به قسمت تنظیمات یا Settings خود بروید.

قسمت Devices در پنجره Settings را انتخاب کرده، در پنجره جدید، از قسمت چپ، به انتخاب تب Printers & Scanners پرداخته و سپس از قسمت راست، گزینه Add a printer or scanner را انتخاب نمایید، با انتخاب نام چاپگر، آموزش نصب پرینتر در ویندوز 10 به پایان می رسد.

در صورت عدم شناسایی چاپگر توسط ویندوز 10 چه باید کرد؟

درصورتی که آخرین مرحله از نصب پرینتر را هم انجام دادید، ولی هنوز ویندوز 10 نام پرینتر شما را نشان نمی دهد، باید در همان پنجره Printers & Scanners، یعنی آخرین پنجره‌ای رو به رویتان به دنبال گزینه The printer that I want is not listed بوده و به انتخاب آن بپردازید؛ حالا منتظر بمانید تا منشأ مشکل توسط جستجوی ویندوز پیدا شده و برطرف شود؛ اکثر اوقات، ویندوز در این مرحله، شما را برای دانلود درایور پرینتر راهنمایی می کند، تا توسط این دستور‌العمل به راحتی مشکل عدم نصب پرینتر، در ویندوز 10 را رفع نمایید.

رفع مشکل نصب پرینتر در ویندوز 10

پرینترها رایج ‎ترین تجهیزات جانبی کامپیوتر ادارات و خانه ها بوده، اما پس از ارتقاء سیستم عامل کامپیوتر به ویندوز 10 اکثرا دچار مشکل خواهند شد.

این مطلب را از دست ندهید   پرینتر های جوهر افشان

ویندوز 10 به عنوان یک سیستم عامل کاملا جامع، به شمار می رود، ولی مشکل رایج آن پشتیبانی از پرینتر می باشد، که باید قبل از نصب ویندوز 10 به شما هشدار دهد، که از پرینترتان پشتیبانی خواهد کرد یا خیر، اما مدل ‎هایی وجود دارند، که توسط ویندوز 10 پشتیبانی می شوند، ولی ممکن است پس از ارتقا به خوبی کار نکرده و این امر به علت این می باشد، که سیستم عامل ‎های جدید همیشه درایورهای پرینترهای قدیمی را نداشته و تولید کنندگان همیشه دهنده به موقع درایورهای به روز رسانی شده را ارائه نمی دهند.

 در صورتی که پرینتر شما به طور ناگهانی پس از تعویض ویندوز و راه‎اندازی ویندوز 10 متوقف شد، به ارائه نکته هایی برای راه‎اندازی مجدد ویندوز 10 در ادامه مطالب، پرداخته ایم.

چگونه می توان راه‎اندازی مجدد ویندوز 10 را انجام داد؟

  • مرحله 1: به بخش پرینتر در کنترل پنل رجوع کنید.

در رفع هر مشکلی در ارتباط با پرینتر، باید از ابزارهای عیب یابی خود ویندوز 10 استفاده کرده و در باکس جستجو در ویندوز 10 به جستجوی آن پرداخت و از لیست نتایج، به انتخاب گزینه Devices and Printers پرداخت، به این ترتیب که پنجره کنترل پنل مربوط به Devices and Printers باز خواهد شد.

  • مرحله 2: به عیب یابی پرینتر متصل شده بپردازید.

با نگاه به پنجره مربوط به پرینترها امکان دارد، که در زیر Printer ها یا Unspecified فهرست شده باشد، که در این صورت، باید راست کلیک کرده و به انتخاب گزینه Troubleshoot از منوی ظاهر شده، بپردازید.

برای عیب یابی پرینتر، دستورالعمل‎ های روی صفحه را دنبال کرده، ولی آمادگی خود را برای عدم رفع عیب یابی ویندوز داشته باشید، چون همیشه این کار ثمربخش نمی باشد.

  • مرحله 3: بررسی کنید و از نصب پرینترتان مطمئن شوید.

اگر عیب یابی ویندوز 10 کار نکرد، یا اگر ویندوز 10 پرینتر شما را شناسایی نکرد، مرحله بعدی بررسی نصب پرینتر بوده، که برای این منظور بر روی Start کلیک کرده و سپس به ترتیب به قسمت تنظیمات رفته و مسیر رو به رو را Devices – Printers & scannersدنبال کنید.

این مطلب را از دست ندهید   روش های افزایش طول عمر تونر پرینتر

اگر پرینتر تان، در پنجره اصلی دیده نمی شود، بر روی گزینه اضافه نمودن یک پرینتر یا اسکنر (Add a printer or scanner) کلیک کرده و منتظر شناسایی پرینترتان توسط ویندوز شده، که باید از وصل بودن پرینتر به کامپیوتر خود و روشن بودن آن اطمینان حاصل نمود.

  • مرحله 4: برای جستجوی از پرینتری قدیمی تر از ویندوز 10 کمک بخواهید.

در صورت شناسایی پرینتر، شما فقط با دنبال کردن دستور العمل‎ های روی صفحه برای نصب آن اقدام نمایید، ویندوز به صورت خودکار، هرگونه درایور لازم را دانلود و نصب کرده، در صورت نبودن نام پرینترتان در فهرست، باید گزینه The printer that I want isn’t listed را انتخاب نمایید.

بعد از آن، پنج گزینه مختلف را خواهید دید، چهار مورد از آنها چهار پرینتر می باشد، که در یک شبکه به اشتراک گذاشته شده، در صورت متصل بودن به شبکه، از این طریق وارد شوید، فرض نمایید، که می‎ دانید از این نقطه به بعد چگونه می توانید، ادامه دهید، آن وقت خواهید دید، که سخت ترین بخش این روند، تنظیمات به اشتراک گذاری شبکه می باشد.

در صورتی که افزودن یک پرینتر “محلی” را انتخاب کنید، یعنی یک پرینتر، به طور مستقیم به کامپیوترتان، متصل می باشد. ابتدا به انتخابMy printer is a little older پرداخته و بعد گزینه Help me find it را انتخاب و بر روی Next بزنید. ویندوز 10 دوباره کامپیوتر تان را برای یافتن پرینترهای متصل، جستجو می کند و امیدواریم این بار به شناسایی و نصب پرینتر تان بپردازد.

  • مرحله 5: نصب دستی پرینتر

اگر موفق به راه‎اندازی پرینترتان نشدید، این دفعه به نصب پرینترتان، به صورت دستی بپردازید و برای این منظور نیازمند درایور مناسب می باشید. با کمی جستجو در اینترنت لینک‎هایی را برای دانلود درایورهای سامسونگ، بیابید.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال پرینتر در شبکه داخلی

درایور پرینترها به صورت یک فایل exe بوده و برای نصب درایور، دانلود فایل و اجرای آن کافی است.

  • مرحله 6: به امتحان کردن درایور ویندوز 8 بپردازید.

همه تولید کنندگان، برای یک مدل پرینتر خاص، به ارائه درایور ویندوز 10 نپرداخته اند، چرا که ممکن است، آنها یک نسخه از ویندوز 10 را نداشته باشند و یا در این نسخه جدید از ویندوز، پشتیبانی خود را از دست داده‎ باشند، که در هر صورت می توانید، به جای ویندوز 10 از درایور ویندوز 8 استفاده نموده، که لینک‎های دانلود درایور برای ویندوز 8 را نیز می توانید، در اینترنت، بیابید.

  • مرحله 7: آخرین مورد حذف ویندوز 10 می باشد.

اگر هنوز پرینترتان کار نمی ‎کند، احتمال دارد، که پرینتر شما عمر مفید خود را به پایان رسانده و این امر در ارتباط با ویندوز 10، نیز می تواند، صدق کند، شما فقط می توانید، با تماس با سازنده، درخواست خود را جهت به روز رسانی درایور و جستجوی انجمن های کاربران برای دیدن نقطه نظرات کسان دیگری که مشکلی مشابه شما دارند، بتوانید، مشکل تان را حل کنید، یا با استفاده از واژه های جستجو مانند “مدل پرینتر” راه حلی برای مشکل خود بیابید.

اگر نمی خواهید که پرینترتان را ارتقا دهید و نیاز به چاپ کردن دارید، تنها راه حل فوری شما حذف ویندوز 10 می باشد و می توانید، به نسخه ای که قبلا مورد استفاده شما بوده، بازگردید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سیزده =