نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نصب درایور پرینتر سامسونگ از طریق Add Printer

یکی ازدستگاه های جانبی که مورد نیازتان می باشد، چاپگر و یا Printer می باشد، که می‌توانید مستقیماً از طریق یکی از پورت های USB چاپگر را به کامپیوتر وصل نمایید و از آن بهره برید، یا می‌توانید از چاپگری که دسترسی آن از طریق شبکه می باشد، استفاده کنید.


روشهای مختلف نصب درایور پرینتر

  1. نصب از طریق Device Manager
  2. نصب از طریق فایل Setup
  3. نصب از طریق Add Printer

نصب از طریق Add Printerچگونه می باشد؟

نصب چاپگر در آخرین نسخه‌ سیستم، کار پیچیده ای نیوده و در ادامه مطالب به فرآیند نصب آن، خواهیم پرداخت.

ابتدا باید اتصال بین چاپگر و کامپیوتر را برقرار نمایید، که معمولا برای این کار، از یک پورت USB استفاده می شود. چرا که از رایج‌ترین روش اتصال به کامپیوتر می باشد. هنگامی که چاپگر از طریق USB یه کامپیوتر وصل شد، به روشن کردن چاپگر بپردازید، دیسک ‌هایی که در جعبه‌ چاپگر حاوی نرم‌ افزارهای نصب چاپگر می‌باشند، را از یاد ببرید، چرا که به احتمال زیاد، این نرم ‌افزارها قدیمی‌ هستند. ویندوز درایور دارای صدها مدل چاپگر در خود بوده، درایور نرم‌افزاری است که کامپیوتر به کمک آن به شناسایی چاپگر می پردازد.

چند لحظه بعد از اولین اتصال چاپگر، مخصوصا در اولین دفعه اتصال چاپگر به کامپیوتر ، ویندوز به شناسایی آن پرداخته و بلافاصله درایور را نصب می‌نماید، که یک آیکون کوچک در پایین سمت راست صفحه خواهید دید. لحظاتی بعد، پیغامی را به مضمون دستگاه،‌ آماده‌ استفاده است، را خواهید دید، این روش، جزو آسان ‌ترین راه نصب یک چاپگر می باشد، چرا که ویندوز کارها را انجام خواهد داد.

این مطلب را از دست ندهید   خطوط سیاه روی کاغذ

حال در صورتی که چاپگر مورد استفاده، به علت قدیمی بودن، به طور خودکار قابل شناسایی نباشد و یا اتصال چاپگر به کامپیوتر به روشی غیر از پورت USB مانند اترنت یا بلوتوث باشد، در این حالت باید به اجرای ویزارد Add Printer پرداخته و انجام مراحل نصب را به صورت دستی ادامه دهید.
روی دکمه‌ Start و بعد بر روی Devices and Printer بزنید.

در کادری که باز می شود، دکمه‌ Add a printer را انتخاب نمایید.

دو گزینه در این ویزارد، دیده می شود، که Add a local printer را مواقعی استفاده میکنند، که اتصال چاپگر به کامپیوتر به صورت مستقیم باشد.

گزینه دیگر آن، برای مواردی است، که اتصال پرینتر به کامپیوتر، از طریق شبکه بوده و یا اینکه به صورت بی سیم یا بلوتوث، می باشد.

چنانچه چاپگرتان قدیمی است و اتصال آن به کامپیوتر، از طریق پورت‌های قدیمی می باشد، گزینه‌ی اول را انتخاب نمایید. در صفحه‌ بعد در منوی باز شوی بالا، باید به انتخاب پورتی که چاپگر به آن متصل شده بپردازید، که LPT1 رایج‌ترین نوع آن می باشد، بعد بر روی Next بزنید.

در این صفحه قسمتی به نام Manufacturer را می بینید، که فهرست شرکت ‌های تولید‌کننده در آن وجود دارد. با انتخاب شرکت مورد نظر، حالا در قسمت Printers، به انتخاب مدل چاپگر مورد استفاده تان بپردازید.

از آنجایی که این چاپگر قبلا نصب شده، باید مشخص نمایید، که می خواهید به نصب مجدد درایور آن پرداخته و یا از همان استفاده نمایید. در دفعه اول نصب پرینتر، این صفحه دیده نخواهد شد. بر روی Nextبزنید.

این مطلب را از دست ندهید   پرینتر سامسونگ مدل  SCX-4521F

در فیلد Printer name، امکان انتخاب نام دیگری برای چاپگر وجود دارد. در غیر این صورت می توانید، نام پیشفرض تان، را تغییر نداده و دکمه‌ی Next را انتخاب کنید.

حالا ویندوز، به نصب درایور مناسب، برای چاپگر انتخاب شده، می پردازد.

بعد، در صفحه‌ Printer sharing دو گزینه پیش رو خواهید داشت، که گزینه‌ دوم اختصاص دارد، به اشتراک گذاشتن چاپگر از طریق شبکه، که در این مورد، باید به انتخاب گزینه‌ اول پرداخته و روی Next بزنید.

در صفحه‌ پایانی گزینه‌ Set as defult printer دیده می شود، که با فعال کردن آن، به انتخاب چاپگر جدید، به عنوان چاپگر پیشفرض سیستم می پردازید، همچنین در این صفحه می توانید، دکمه Print a test page را ببینید، که با انتخاب آن، یک صفحه به طور آزمایشی چاپ شده، تا از عملکرد صحیح چاپگر مطمئن شوید. در پایان دکمه finish را انتخاب نمایید.

در قسمت Devices and printers می‌توانید چاپگر نصب شده تان را در کنار چاپگرهای نصب شده قبلی ببینید.

چنانچه اتصال چاپگر از طریق وای‌فای یا بلوتوث به شبکه می باشد، باید برای نصب آن دوباره روی دکمه‌ Add a printer زده و به انتخاب گزینه دوم بپردازید.

در این صفحه، ویندوز جهت پیدا کردن چاپگرهای موجود، به جست و جوی شبکه می‌ پردازد. بعد از اینکه چاپگر، را یافت، مراحل بعدی، آن اضافه کردن چاپگر با کابل بوده و در صورتی که چاپگر مورد نظر را پیدا نکرد، روی گزینه … The printer that بزنید:

این عبارت به معنای این است، که: چاپگری که می‌خواهم در فهرست نمی باشد، که شما در این صورت باید از مرکزIT ، کمک بگیرید، چرا که اطلاعات خاصی را درباره‌ شبکه و چاپگر مورد نظرتان، باید بدانید.

این مطلب را از دست ندهید   کارتریج سامسونگ SAMSUNG CLT-M409S

از این لیست، چاپگر مورد نظرتان را برگزیده و بر روی Next بزنید، بعد ویندوز به نصب پرینتر خواهد پرداخت.

کادر بعدی را که دیدید Nextرا زده و در نهایت Finish را انتخاب کنید.

در صفحه‌ Devices and Printers، پرینتر مورد نظر نصب شده تان را خواهید دید.

برای حذف یک پرینتر نیز، در همین صفحه، پس از اینکه پرینتر، را انتخاب کردید، بر روی دکمه‌ Remove Device زده و بعد از انتخاب Yes، چاپگر مورد نظرتان حذف خواهد شد.

احتمال به وجود آمدن مشکل در نصب پرینتر، زیاد نبوده و کم می باشد و به احتمال زیاد، نصب آنها با اتصال به USB و یا انتخاب آن‌ها در ویزارد Add printer خواهد بود.

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + شش =