آیا آن زمان هایی را که نیاز به چاپ سریع چیزی دارید، اما پرینتر سامسونگ شما در جایی بسته شده است، یا باید کابل USB مزاحم را وصل کنید، فقط آن زمان را تحقیر نمی کنید؟ برای بهبود گردش کار هنگام کار در خانه، باید پرینتر سامسونگ بی سیم را بردارید. با این کار دسترسی از راه دور باز می شود و ویندوز 10 قادر به چاپ، فکس و اسکن بدون اتصال فیزیکی به دستگاه می شود. بیایید به نحوه تنظیم پرینتر سامسونگ بی سیم خود در Windows 10 نگاهی بیندازیم.
نحوه اتصال پرینتر سامسونگ
این راهنما ارتباطات مستقیم را پوشش می دهد، بنابراین اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد HomeGroup در ویندوز 10 هستید، حتماً راهنمای عمیق ما را بررسی کنید، که به شما امکان می دهد اشتراک گذاری پرینتر سامسونگ و محتوا را تنظیم و پیکربندی کنید.
- جستجوی Windows را با فشردن Windows Key + Q باز کنید.
- “پرینتر سامسونگ” را تایپ کنید.
- پرینتر سامسونگ و اسکنرها را انتخاب کنید.
- پرینتر سامسونگ را روشن کنید.
- برای اتصال آن به شبکه Wi-Fi خود به دفترچه راهنما مراجعه کنید. متأسفانه، این فرایند نه تنها از تولید کننده به تولید کننده، بلکه اغلب از پرینتر سامسونگ به پرینتر سامسونگ متفاوت است.
- روی افزودن پرینتر سامسونگ یا اسکنر ضربه بزنید.
- پرینتر سامسونگ را از نتایج انتخاب کنید.
- روی افزودن دستگاه کلیک کنید.
حالا باید خوب باشی که بروی. این فرایند با پرینترهای سیمی نیز کار می کند، کافی است دستگاه را وصل کرده و مراحل بالا را دنبال کنید.
نمی توانید پرینتر خود را پیدا کنید؟
این احتمال وجود دارد که ویندوز نتواند پرینتر شما را پیدا کند. این پایان جهان نیست و می توان با تلاش برای اتصال دستی پرینتر به ویندوز 10 مشکل را به راحتی برطرف کرد. برای انجام این کار، ما باید از طریق یک جادوگر عبور کنیم. در اینجا نحوه:
- جستجوی Windows را با فشردن Windows Key + Q باز کنید.
- “پرینتر” را تایپ کنید.
- پرینترها و اسکنرها را انتخاب کنید.
- روی افزودن پرینتر یا اسکنر ضربه بزنید.
- پرینتر مورد نظر خود را در لیست ذکر شده انتخاب کنید.
- افزودن پرینتر بلوتوث، بی سیم یا قابل کشف در شبکه را انتخاب کنید.
- پرینتر متصل را انتخاب کنید.
اگر هنوز نمی توانید پرینتر خود را ببینید، مطمئن شوید که روشن است و هر دو پرینتر و رایانه Windows 10 شما در یک شبکه محلی یکسان هستند.
پرینتر پیش فرض را تغییر دهید
ویندوز سعی می کند پرینتر پیش فرض را با انتخاب پرینتری که اخیراً در شبکه متصل استفاده می شود، انتخاب کند. این به طور پیش فرض فعال است و به این معنی است که سیستم عامل می تواند به یاد داشته باشد که هنگام تعویض بین شبکه ها از کدام پرینتر استفاده کند. همه به این قابلیت نیاز ندارند یا نمی خواهند، و خوشبختانه خاموش کردن آن بسیار آسان است.
- جستجوی Windows را با فشردن Windows Key + Q باز کنید.
- “پرینتر” را تایپ کنید.
- پرینترها و اسکنرها را انتخاب کنید.
- “اجازه دهید Windows پرینتر پیش فرض من را مدیریت کند” را خاموش کنید.
- پرینتر مورد نظر خود را به عنوان پیش فرض از لیست دستگاه ها انتخاب کنید.
- مدیریت را انتخاب کنید.
- گزینه Set as default را بزنید.
مقالات مرتبط: