نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شناسایی و عیب یابی پرینتر وای فای

عیب یابی پرینتر وای فای/ شاید سعی کرده اید پرینتر سامسونگ وای فای خود را به شبکه خانه خود وصل کنید، اما مشکلات همچنان پابرجاست و پرینتر سامسونگ شما سرسختانه از شبکه خارج می شود. در حالت ایده آل، یک اتصال بی سیم باید به شما امکان دهد اسناد را به راحتی از دستگاه خود به پرینتر سامسونگ منتقل کنید، اما در واقعیت همیشه به این سادگی نیست. دانستن نحوه عیب یابی مشکلات پرینتر سامسونگ بی سیم می تواند تا حدودی این ناامیدی را برطرف کند. ما قصد داریم برخی از اصلاحات را پوشش دهیم که به شما کمک می کند از طریق بسیاری از آنها مشکل را برطرف نمایید.

عیب یابی پرینتر وای فای

عیب یابی مشکلات پرینتر سامسونگ بی سیم

برای عیب یابی مشکلات پرینتر بیسیم سامسونگ مراحل زیر را انجام دهید.

  1. اصول اولیه را بررسی کنید.
  2. پرینتر سامسونگ خود را به عنوان پرینتر سامسونگ پیش فرض تنظیم کنید.
  3. تمام دستگاه های خود را مجددا راه اندازی کنید.
  4. Printing Troubleshooter را اجرا کنید.
  5. تنظیمات روتر را بررسی کنید.
  6. به روز رسانی سیستم عامل روتر
  7. اتصالات VPN را غیرفعال کنید.
  8. آدرس IP پرینتر سامسونگ را ثابت کنید.
  9. تنظیمات فایروال را بررسی کنید.
  10. SSID خود را تغییر دهید
  11. درایور و نرم افزار پرینتر سامسونگ را حذف و دوباره نصب کنید.
  12. پرینتر سامسونگ را حذف و دوباره نصب کنید.
  13. اسپولر چاپ را پاک و بازنشانی کنید.
  14. پرینتر سامسونگ خود را بازنشانی کنید

اصول را بررسی کنید

ممکن است برخی از اصول اولیه نادیده گرفته شود، بنابراین در اینجا مواردی که باید قبل از رفتن به مراحل پیشرفته بررسی کنید، آمده است:

  1. مطمئن شوید که پرینتر سامسونگ روشن است یا برق دارد.
  2. پرینتر سامسونگ خود را به رایانه یا دستگاه دیگری متصل کنید
  3. تونر و کاغذ پرینتر سامسونگ، به علاوه صف پرینتر سامسونگ را بررسی کنید. گاهی اوقات یک کار چاپی با خطا ممکن است خط را حفظ کند، زمان سفر فایل‌ها از دستگاه شما به پرینتر سامسونگ ممکن است زمان بیشتری ببرد، یا ممکن است دانلود و پردازش یک سند بزرگتر بیشتر طول بکشد.
  4. چراغ‌های هشدار یا پیام‌های خطا را در پرینتر سامسونگ بررسی کنید.
  5. مطمئن شوید که به وای فای متصل است.
  6. از کابل USB برای اتصال استفاده کنید و ببینید آیا دوباره کار می کند یا خیر.
  7. پرینتر سامسونگ خود را به جایی ببرید که بهترین سیگنال WiFi را بدون تداخل دریافت می کند. در حالت ایده آل، نباید خیلی دور از روتر باشد.
  8. اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما نیز در شبکه مناسبی قرار دارد، مخصوصاً در جایی که یک توسعه دهنده دامنه WiFi وجود دارد، زیرا این کار شبکه های جداگانه ایجاد می کند و اتصال را سخت تر می کند.
  9. اگر اخیراً مرورگر، نرم‌افزار امنیتی، سیستم عامل یا فایروال‌های خود را به‌روزرسانی کرده‌اید، ممکن است مشکلاتی در اتصال به پرینتر سامسونگ شما ایجاد کند. در این حالت، دستگاه خود را مجدداً به شبکه متصل کنید، تنظیمات امنیتی را برای گنجاندن پرینتر سامسونگها مجدداً پیکربندی کنید و/یا درایورهای به روز شده را نصب کنید.
این مطلب را از دست ندهید   تعویض فوم رولر پرینتر

همه دستگاه های خود را مجددا راه اندازی کنید

راه اندازی مجدد به رفع اشکالات نرم افزاری که می تواند باعث شود پرینتر سامسونگ بی سیم و دستگاه های متصل شما به درستی با هم کار نکنند، کمک می کند. پرینتر سامسونگ بی سیم، روتر، کامپیوتر/دستگاه دیگر، نقطه دسترسی بی سیم و مودم همگی برای اتصال به اینترنت به شبکه خانگی یا اداری شما متکی هستند.

به هر حال پیکربندی شده است، اگر یک دستگاه فعال شود، ممکن است روی همه دستگاه‌های دیگر تأثیر بگذارد. راه اندازی مجدد می تواند شبکه را دوباره زمزمه کند، پس از آن می توانید پرینتر سامسونگ را امتحان کنید تا ببینید آیا کار می کند یا خیر.

عیب یاب چاپ را اجرا کنید

مراحل زیر می تواند به شما در اجرای عیب یاب چاپ کمک کند.

  1. برای انجام این کار، Control Panel > Hardware and Sound > Devices and Printers را باز کنید.
  2. روی نماد پرینتر سامسونگ کلیک راست کرده و روی Troubleshoot کلیک کنید. عیب یاب چاپ برای شناسایی و رفع مشکلات اتصال به پرینتر سامسونگ شما.
  3. همچنین، به کادر جستجو در نوار وظیفه بروید و Printing problem in را تایپ کنید و سپس Run Troubleshooter را انتخاب کنید تا عیب یاب چاپ را دانلود کنید. روی Open کلیک کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

تنظیمات روتر را بررسی کنید

اگر اخیرا روتر خود را تعویض کرده اید، ممکن است مجبور شوید کامپیوتر و پرینتر سامسونگ را مجددا پیکربندی کنید تا دوباره به شبکه خود متصل شوید.

روتر جدید ممکن است آدرس ISP متفاوتی داشته باشد که نیاز به پیکربندی مجدد و تنظیم تنظیمات روتر دارد که ممکن است برخی از آنها برای پرینتر سامسونگ بی سیم شما نامناسب باشند.

  1. برای بررسی تنظیمات روتر، مرورگر خود را باز کنید و آدرس IP آن را تایپ کنید و Enter را فشار دهید. اگر از آدرس IP مطمئن نیستید، پست ما را بخوانید که چگونه آدرس IP روتر را پیدا کنید. می توانید از admin به عنوان نام کاربری و رمز عبور به عنوان رمز عبور استفاده کنید که معمولاً رمزهای عبور پیش فرض برای روترها هستند.
  2. بخش Wireless یا Security را پیدا کنید و تنظیمات را به صورت پیش فرض برای اتصال پرینتر سامسونگ تنظیم کنید.
این مطلب را از دست ندهید   تشخیص کارتریج تقلبی

چند مورد که می توانید در تنظیمات روتر بررسی کنید عبارتند از:

  • فیلتر کردن آدرس MAC – آن را غیرفعال کنید زیرا واقعاً شبکه شما را ایمن نمی کند.
  • بررسی کنید که آیا روتر شما در باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز است، که اکثر پرینتر سامسونگهای بی سیم در مقایسه با اتصال به حالت فقط 5 گیگاهرتز به راحتی به آن متصل می شوند.
  • از یک کانال وای فای استفاده کنید که کمتر توسط سایر شبکه های محلی استفاده می شود. برای پرینتر سامسونگهایی که وصل نمی‌شوند، کانال‌های 1، 6 و 11 معمولاً به جای تنظیم پیش‌فرض انتخاب کانال «Auto» بهترین کار را دارند.
  • تنظیم حالت جداسازی بی سیم را غیرفعال کنید و دوباره سعی کنید به پرینتر سامسونگ متصل شوید.
  • DCHP را فعال کنید تا به پرینتر سامسونگ شما اجازه دهد یک آدرس IP به دست آورد و از طریق شبکه ارتباط برقرار کند و دوباره تلاش کند.
  • بررسی کنید که روتر، دستگاه یا پرینتر سامسونگ شما یک اتصال مهمان داشته باشد، زیرا این کار آنها را از سایر دستگاه های موجود در شبکه جدا می کند و از اتصال پرینتر سامسونگ بی سیم شما جلوگیری می کند.

مطلب پیشنهادی: عدم پاسخ پرینتر سامسونگ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 1 =