نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

 معرفی اسپولر (Spooler) و بررسی ایرادات هنگام چاپ

اسپولر، در واقع نرم افزاری می باشد، که به ذخیره پرینت، روی حافظه یا هارد دیسک کامپیوتر می پردازد، که این ذخیره سازی، موقتی بوده و هنگامی که عملیات چاپ اجرا شود، ذخیره پرینت، بر روی کامپیوتر باقی نمی ماند. با این وجود، اگر مدت زمان زیادی برای چاپ انتظار کشیده اید، ممکن است در spooler مشکلی وجود داشته باشد، که ساده ترین راه برای بازنشانی (reset) اسپولر، ری استارت کردن کامپیوتر و نرم افزار اسپولر می باشد.

مشکل از کجاست که فقط نصف صفحه چاپ می شود؟

اگر شاهد چاپ نیمی از صفحه چاپ می باشید، بسیاری از دلایل می تواند در آن، دخیل باشند. برای رفع مشکل، از چاپگرتان خارج شده و کامپیوتر را نیز خاموش کرده و دوباره به راه اندازی هر دو دستگاه بپردازید. هنگامی که دوباره اجرا شدند، یک صفحه را برای تست انتخاب کنید. اگر چاپ صفحه تست تان، به طور معمول نبود، امکان دارد، که چراغ خطای اضافی در چاپگر وجود داشته باشد. شما برای این منظور می توانید، معنی چراغ ها را در وب جست و جو نمایید. همچنین امکان دارد، که مشکل، مربوط به چاپگر یا تونر یا درام بوده، که پیام خطا باید به شرح مسئله پرداخته و در غیر این صورت، می توانید برای توضیح بیشتر، به جستجوی پیام خطا به صورت آنلاین بپردازید.

تصاویر شطرنجی (Pixelated)

اگر یکی از دلایل اصلی شما برای استفاده از چاپگر، چاپ عکس می باشد، تصاویر تار یا شطرنجی می تواند، شما را از هدف تان دور کند. چاپ کردن عکس ها گاهی سخت می باشد، چرا که چگونگی ظاهر شدن عکس، بر روی صفحه نمایش با حالت پس از چاپ آن تفاوت دارد، که این تفاوت به دلیل وضوح (resolution) می باشد، به نحوی که، وضوح یک عکس چاپ شده نسبت به صفحه کامپیوتر، بسیار بالاتر از رزولوشن صفحه کامپیوتر، می باشد، مهم است که بدانید، که عکس هایی که تار شده یا وضوح آنها کم می باشد، در چاپ، به خوبی چاپ نمی شوند و همچنین مهم است که از چاپ عکس های با کیفیت نیز مطمئن شوید، چرا که در صورتی که عکس هایتان، به خودی خود تار باشند، برای واضح شدن آن راهی از طریق چاپگر، وجود ندارد.

این مطلب را از دست ندهید   خشک شدن هد پرینترهای جوهر افشان

چاپ ها بسیار روشن تر و یا حاوی نقاط سفید می باشند

این علائم معمولا زمانی به وجود می آیند، که نوک چاپ (printhead) مسدود شده باشد و علت این امر زمانی رخ می دهد، که از چاپگرتان مدتی استفاده نکرده باشید، همچنین، باید پی به اهمیت تمیز کردن چاپگر با استفاده از برنامه ابزار پرینتر (printer device) بُرده و اگر پیدا کردن این برنامه برایتان دشوار می باشد، باید بدانید، که امکان دسترسی آن، از طریق دستگاه چاپگر بر روی کامپیوترتان، میسر می باشد، چند بار آن را اجرا نموده و سپس یک ورق را به صورت تست چاپ نمایید، بعد بررسی کنید، که آیا لکه ها بر روی کاغذ از بین رفته، یا هنوز موجود می باشند.

مشکل پخش جوهر

پخش جوهر ایرادی است، که در آن یک لکه، توسط جوهر بر روی کاغذ ایجاد شده و علت آن، جذب نشدن درست جوهر توسط کاغذ می باشد، که این مشکل می تواند، با استفاده از کاغذ طراحی شده برای چاپگر، به سادگی برطرف شود. اگر کاغذتان براق می باشد و چاپگرتان از این نوع خاص کاغذ، برای چاپ پشتیبانی نمی کند، در نتیجه، پخش شدگی رخ خواهد داد و هیچ راهی برای برطرف شدن آن وجود نداشته ولی در صورتی که مشکل تان مربوط به کاغذ نمی باشد، اشکال از تنظیمات کاغذ چاپگر می باشد. ابتدا از لیست، به انتخاب نوع کاغذتان پرداخته و بعد از آن، عملیات چاپ خود، را ادامه دهید.

مشکل خطوط عمودی

اغلب تکنولوژی های پرینتر ابزاری دارند، که به کاربران اجازه رفع مشکلات مختلفی را می دهد. یکی از این مشکلات مربوط به خطوط عمودی بوده، که صفحه چاپگر، متاسفانه، با گذشت زمان، از هماهنگی خارج می شود، که این اتفاق در اکثر چاپگر ها رخ داده و نیازمند تنظیم مجدد خواهند شد، که البته ابزار چاپگر، باید برای اصلاح این مشکل، دارای گزینه ای باشد.

این مطلب را از دست ندهید   پرینتر سامسونگ SCX-4300

مشکل ناپدید شدن رنگ ها

در صورتی که در چاپ، رنگی دیده نشود، می توانید، دلایل مختلفی را برای آن بیابید، ابتدا مطمئن شوید، که کارتریج دستگاه، به جایگزینی نیاز نداشته، که در صورت پر بودن کارتریج، احتمال مسدود بودن نازل، وجود دارد. علت دیگر به دلیل خشک بودن جوهر، به دلیل عدم فعالیت آن، می باشد، چرا که در چاپگرهای LED یا لیزری، جوهر، سریع تر از پودر تونر خشک می شود، بنابراین احتمالا زمان تغییر جوهر در پرینتر، فرا رسیده است.

تصاویر سیاه و سفید، رنگ یا نشانه رنگ دارند

با داشتن یک پرینتر رنگی، شما می توانید، در هنگام چاپ اسناد سیاه و سفید، گزینه خاموش کردن رنگ را انتخاب نمایید. جالب است، که خاموش کردن رنگ، چاپ ها را برای تصاویر سیاه و سفید نیز ضعیف خواهد کرد، به این دلیل است، که استفاده از رنگ ها، چاپی صاف تر و رنگی تندرتر را به نسبت مواقعی که از جوهر سیاه استفاده می کنید، به شما می دهد. علت دیگر می تواند، از جوهرافشان یا تونر بوده، که در صورت نشت یک رنگ، صفحه چاپ شده، نمایان خواهد شد. برای رفع این مشکل، باید جوهر نشتی را برداشته، پرینتر را پاک کرده و با یک جوهر دیگر آن را تعویض نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 8 =