نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فوم رول در پرینتر چیست؟

همانطور که در مقالات پیشین اشاره شد، پرینتر دستگاهی کاربردی برای چاپ متون و تصاویر بوده، انواع مختلفی دارد داخل هر پرینتر مخزنی برای رنگ تعبیه شده که کارتریج نام داشته و از اجزا و قطعات مختلفی ساخته شده، لازم است بدانید باقیمانده  تونرها در مخزنی به نام ضایعات جمع شده، هر چند وقت یکبار باید خالی شود.

به طور کلی جزای کارتریج پرینتر عبارتند از درام، مگنت رولر، بلید وایپر، داکتر بلید، فوم رول و چیپست که هر کدام وظیفه ی جداگانه ای به عهده داشته، در کنار هم عملکرد پرینتر را بهبود میبخشند و در صورت خرابی یکی از قطعات مذکور عملکرد کارتریج و به تبع آن کارکرد پرینتر کاهش می یابد در این مقاله به بررسی فوم رول، نحوه ی عملکرد آن در کارتریج همچنین خرابی های رایج این قطعه پرداخته خواهد شد.

  • فوم رول چیست؟

غلطک شارژ اولیه (Primary Charge Roller) یا فوم رول که اکثرا با نام اختصاری PCR میان تولید کنندگان چاپگر شناخته شده، یکی از کاربردی ترین اجزای کارتریج به شمار رفته وظیفه ی اصلی آن پاک کردن تصویر از درام و آماده سازی این قطعه برای پرینت بعدی است غلطک شارژ اولیه چندین لایه داشته، هر لایه دارای سطوح مختلف بوده تا از هماهنگی کامل با درام مطمئن شود جالب است بدانید در صورت خرابی درام کارتریج، لایه های فوم رول از هدر رفتن هرگونه شارژ الکتریکی جلوگیری کرده، از جنس فوم رول به کار رفته مرغوب باشد سطح درام را از مواد شیمیایی خشن حفظ میکند همچنین غلطک فوم رول برای کمک به انتقال ولتاژ به درون کارتریج از یک میله ی فولادی استفاده میکنند.

این مطلب را از دست ندهید   پرینتر چندکاره xpress m2070f سامسونگ

اگر درام کارتریج به خوبی توسط مگنت رولر تمیز نشود فوم رول نمیتواند عملکرد خوبی داشته باشد باید بدانید طول عمر غلطک مذکور حدود 25 تا 35 هزار برگ کاغذ بوده، پس از آن باید تعویض شود.

  • ساختار غلطک شارژ اولیه( فوم رول)

این قطعه یک استوانه با هسته فلزی بوده که روکشی پلاستیکی از جنس رسانا آن را پوشانده، وظیفه ی این غلطک از بین بردن پتانسیل باقی مانده در درام کارتریج برای پخش مناسبتر تونر روی سطح درام هنگام چاپ است  جالب است بدانید فوم رول پرینتر قبل از قرارگیری مورد آزمایش های بسیار قرار گرفته از آنجاییکه غلطک شارژ اولیه میتواند جزء پر سر و صدا ترین اجزاء کارتریج باشد اولین آزمایش مربوط به صدای این قطعه است. سایر آزمایش ها عبارتند از: قرار گیری در معرض ولتاژ، مقاومت، چسبندگی، انعطاف پذیری وسختی.

  • هدف از طراحی فوم رول چیست؟

فوم رول لیزری به منظور تعدیل انرژی الکتریکی و کاهش میزان اوزون  در انواع ماشین های چاپ لیزری مورد استفاده قرار گرفته که مزایای زیادی برای محیط زیست دارد این روش جایگزینی مناسب برای روش های قدیمی به شمار میرود.

  • اجزای تشکیل دهنده ی غلطک شارژ اولیه( فوم رول)

هسته ی داخلی؛

از اجزای اولیه ی فوم رول محسوب شده، جنس این قطعه از فولاد و وظیفه ی اصلی آن اتصال به شارژر و دریافت ولتاژ الکتریکی است.

ماده ی عایق؛

این ماده به عنوان پوشش میان لایه ی رویی و هسته ی فولادی قرار گرفته، توانایی انتقال بار الکتریکی ندارد.

روکش از جنس فوم؛

در حقیقت جنس این قطعه از فوم نبوده فقط شبیه آن عمل کرده، هنگام شارژ هسته فولادی توسط انرژی القایی باردار شده، بارهای باقی مانده روی درام از عمل چاپ را خنثی میکند.

  • زمان مناسب تعویض فوم رول(PCR)

همانطور که قبلا اشاره کردیم هر کدام از اجزای کارتریج طول عمری داشته، بعد از مدتی مستهلک میشوند از طرفی چون فوم رول در معرض مستقیم درام قرار میگیرد در صورت خرابی و فرسایش غلطک شارژ اولیه( فوم رول)، درام کارتریج دجار مشکل میشود پس لازم است هنگام خرابی فوم رول، سریعا نسبت به تعویض آن اقدام شود.

این مطلب را از دست ندهید   آنچه درباره تونر پرینتر نمی دانید
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − ده =