نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فعال سازی Print Spooler پرینت اسپولر چگونه انجام می شود؟   روش سوم

در روش اول به معرفی، دلایل ایجاد و همچنین یک روش برای فعال سازی سرویس Print Spooler پرداختیم و از آنجا که این سرویس در صورت خراب شدن ممکن است با تست کردن یک روش برطـرف نشود در ادامه قصد داریم تا روش دیگری را برای رفع مشکل سرویس پرینت Print Spooler بیان کنیم.

مراحل فعال سازی Print Spooler

گام اول) قبل از انجـام این مرحله باید حافظه پرینتر (صف پرینت) را پاک کنید.

حال برای فعال سازی Print Spooler مطابق گام الف در روش اول به پنجره Services رفته و عبارت Print Spooler را جستجو و اگر قبلا Stop نشده بود بر روی کلمه Stop کلیک کنید. سپس به آدرس زیر رفته (برای این کار نیاز به فعال کردن گزینه Show hidden files در ویندوز می باشد) و تمام محتوای داخل فولدر PRINTERS را پاک کنید نه خود فولدر را! (توجه داشته باشید که این کار تمـام پرینت های جـاری را حذف می کند پس مطمعن شـوید که هیچ یک در حـال استفـاده از پرینتر نبـاشد). در نهایت به پنجره Services بازگشته و سرویس Print Spooler را انتخاب و بر روی کلمه Start کلیک کنید.

گام دوم) درایورهای پرینتر را بروز رسانی کنید

بعد از فعال سازی Print Spooler در گام قبلی، درایور پرینتر باید بروزرسانی شود زیرا درایوری که خراب شده اند ممکن است باعث ایجاد Print Spooler شوند. درصورتی که مشکل همچنان برطرف نشد به گام بعدی بروید.

گام سوم) آیکون چـاپـگر را حـذف کنید و سپس می تـوانید مجددا شروع به نصب کنید.

برای این کـار ابتدا باید پرینتر را از برق بکشید و سپس پنجره Devices and Printers را از طـریق منوی Start ویندوز ویا گـزینه Control Panel در منوی Start باز کنید. در نهایت بر روی آیکون پرینتر موردنظر راست کلیک کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تست درایور پرینتر سامسونگ

گام چهارم) درایور پرینتر را باید جداگانه حذف نصب کنید و در پنجره Devices and Printers تغییرات زیر را انجام دهید.

ابتدا بر روی آیکون هر یک از چاپگرها کلیک کنید، سپس در تب Driver، درایور پرینتر حذف شده را انتخاب کنید و بر روی گزینه Remove کلیک کنید. با انتخاب گزینه Remove driver and driver package فایل نصب به خوبی حذف خواهد شد.

گام پنجم) پرینتر را به برق متصل کنید و از دستورالـعمل هـای تصویر بـرای نصب مجدد چاپگر پیروی کنید.

اگر در گام قبلی فایل نصب درایور را حذف کرده اید باید آخرین ورژن آن را از سایت تولید کننده پرینتر دانلود کنید.

گام ششم) اگر آیکون پرینتر یا درایـور چاپـگر مجددا ظاهر شد یا بـرای حـذف نصب، لغو شد با استفاده از ابزار Print Management می توانید این حقه را بکار ببرید. لازم به ذکر است که این قابلیت فقط مخصوص ویندوز های ۷ و ۸ می باشد که بصورت زیر انجام می شود:

از طریـق منوی Start ویندوز گـزینه Administrative Tools را انتخـاب کـرده و سپس گـزینه Print Management را انتخـاب کنید. راه دیگر برای رسیدن به این ابـزار این است که از طـریق منوی Start ویندوز وارد پنجره Control Panel شویـد و سپس پنجره System&Sequrity را باز و با دابل کلیک روی گـزینه Administrative Tools وارد این پنجره شده و گـزینه Print Management انتخـاب کنید. حـال در ستون سمت چپ پنل بر روی گزینه Print Servers کلیک کرده و در نهایت در لیست باز شده بر روی فلش نام کامپیوتر کلیک کنید.

گام هفتم) در لیست باز شده بر روی گزینه Printers کلیک کنید و چاپگری که با آن مشکل داشتید را در پنل سمت راست جستجو کنید و سپس بر روی آن راست کلیک و گزینه Delete را انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش نحوه صحیح تمیز کردن پرینتر

در نهایت بر روی گزینه Drivers در قسمت سمت چپ کلیک و بر روی درایور موردنظر آن چاپگر کلیک کرده و گزینه Delete را برای حذف نصب انتخاب کنید.

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + ده =