نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه عیب یابی مشکلات پرینترهای سامسونگ

اگر با پرینترهای سامسونگ خود مشکل دارید، نکات عیب یابی زیر ممکن است به شما در حل مشکلات کمک کند.

پرینترهای سامسونگ نشانگر قدرت ندارد

ابتدا مطمئن شوید که پرینترهای سامسونگ روشن است. هنگامی که پرینترهای سامسونگ روشن است، باید دارای چراغ یا LED (معمولاً سبز) باشد که نشان می دهد قدرت را دریافت می کند.

اگر چراغ نشانگر ندارید، با تأیید هر سر کابل برق، مطمئن شوید که پرینترهای سامسونگ به پریز برق متصل است. بعد، دکمه روشن / خاموش پرینترهای سامسونگ را فشار دهید.

اگر پس از انجام مراحل بالا، پرینترهای سامسونگ هنوز چراغ نشانگر وضعیت قدرت را نشان نمی دهد، ممکن است پرینترهای سامسونگ شما دارای یک مشکل سخت افزاری داخلی جدی باشد. پیشنهاد می کنیم برای تعمیر یا تعویض با سازنده پرینترهای سامسونگ تماس بگیرید.

کابل ها به درستی وصل نشده اند

پرینترهای سامسونگ شما باید دو کابل به آن متصل باشد: کابل برق و کابل داده. مطمئن شوید که کابل های برق و داده (کابل موازی یا کابل USB) هم به پرینترهای سامسونگ و هم به کامپیوتر وصل هستند.

خطای پرینترهای سامسونگ (نارنجی یا چراغ چشمک زن)

پس از اتمام راه اندازی اولیه پرینترهای سامسونگ، یک نور یکدست رنگی خواهید دید. اگر نشانگر نارنجی است یا چشمک می زند، اغلب این نشان دهنده خطای پرینترهای سامسونگ است. گرفتگی کاغذ یا مشکل جوهر یا کارتریج تونر می تواند باعث خطا شود.

از آنجا که استانداردهایی برای همه پرینترهای سامسونگها وجود ندارد، در صورت مشاهده چراغ چشمک زن، به وب سایت سازنده مراجعه کنید یا دفترچه راهنمای پرینترهای سامسونگ را برای جزئیات خطای خاص بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   پرینتر سامسونگ fh ۴۶۲۳ و HN ۴۶۵۵

بدون کاغذ یا گیر کننده کاغذ

بدون کاغذ، پرینترهای سامسونگ شما نمی تواند چاپ کند. مطمئن شوید که کاغذ در کارتریج یا سینی پرینترهای سامسونگ قرار گرفته است. در مرحله بعد، بررسی کنید که هیچ کاغذ پرینترهای سامسونگ گیر نکرده یا تا حدی به پرینترهای سامسونگ وارد نشده است. اگر گمان می کنید کاغذ در جایی گیر کرده است که نباید، به صفحه راهنمای ما مراجعه کنید تا کاغذ گیر کند.

مسائل مربوط به جوهر پرینترهای سامسونگ جوهر افشان

اغلب هنگامی که با مشکل مربوط به جوهر مواجه می شوید، چراغ نشانگر وضعیت پرینترهای سامسونگ شما (که در بالا ذکر شد) باید چشمک بزند. اگر این اتفاق نمی افتد، ممکن است بخواهید به قسمت بعدی بروید. با این حال، اگر اخیراً کارتریج جوهر جدیدی را وارد کرده اید، ممکن است بخواهید پیشنهادات زیر را امتحان کنید.

خودآزمایی پرینتر

اکثر پرینترهای سامسونگها راهی برای چاپ صفحه آزمایشی دارند. یک صفحه آزمایشی پرینترهای سامسونگ به شما امکان می دهد تعیین کنید که پرینترهای سامسونگ در حال کار است یا خیر. آزمایش خودکار پرینترهای سامسونگ معمولاً با پایین نگه داشتن یک سری کلیدها انجام می شود. اگر دسترسی و استفاده از ویژگی خودآزمایی در پرینترهای سامسونگ خود را نمی دانید، به دفترچه راهنمای پرینترهای سامسونگ مراجعه کنید یا از وب سایت سازنده پرینترهای سامسونگ دیدن کنید.

همچنین می توانید یک خودآزمایی نرم افزاری انجام دهید تا مشخص شود آیا کامپیوتر پرینترهای سامسونگ را می بیند و آیا قادر به چاپ است یا خیر. برای انجام این آزمایش مراحل زیر را دنبال کنید.

کاربران مایکروسافت ویندوز

  1. کنترل پنل را باز کنید.
  2. روی نماد پرینترهای سامسونگها، پرینترهای سامسونگها و فکس یا دستگاه ها و پرینترهای سامسونگها کلیک یا دوبار کلیک کنید.
  3. روی پرینترهای سامسونگی که می خواهید آزمایش کنید راست کلیک کرده و گزینه Properties یا Printer Properties را انتخاب کنید. اگر پرینترهای سامسونگ خود را در لیست مشاهده نمی کنید، پرینترهای سامسونگ شما نصب نشده است.
  4. در پنجره Properties پرینترهای سامسونگ، روی دکمه Print Test Page کلیک کنید.
  5. اگر پرینترهای سامسونگ بتواند یک صفحه آزمایشی را چاپ کند، پرینترهای سامسونگ شما به درستی نصب و راه اندازی شده است. با این حال، اگر نمی توانید در برنامه های دیگر چاپ کنید، برنامه ای که سعی می کنید از آن چاپ کنید به احتمال زیاد مشکلاتی دارد.
این مطلب را از دست ندهید   مشخصات فنی پرینتر چندکاره

نسخه های قدیمی ویندوز با پرینترهای سامسونگهای قدیمی تر

اگر پرینترهای سامسونگ قدیمی تری دارید و MS-DOS، Windows 3.x، Windows 95، Windows 98 یا Windows NT را اجرا می کنید، می توانید تست نرم افزار زیر را نیز امتحان کنید.

  1. خط فرمان ویندوز را باز کنید.
  2. با تایپ cd \ و فشار دادن Enter به فهرست اصلی بروید.
  3. با تایپ کردن dir> lpt1 و فشار دادن Enter، مسیر پرینترهای سامسونگ را به پرینترهای سامسونگ تغییر دهید.

موارد فوق باید فهرست فهرست ها را گرفته و در پرینترهای سامسونگ چاپ کند. در صورت عدم چاپ، به بخش عیب یابی سیستم عامل خود مراجعه کنید.

درایورهای پرینترهای سامسونگ

اگر پرینترهای سامسونگ شما هیچ چراغ چشمک زن ندارد و به درستی متصل شده است، ممکن است با مشکل مربوط به راننده روبرو شوید. پیشنهاد می کنیم از فهرست درایور پرینترهای سامسونگ ما، که به همه صفحات درایور اصلی تولید کننده پرینترهای سامسونگ پیوند دارد، بازدید کرده و جدیدترین درایورهای پرینترهای سامسونگ خود را بارگیری کنید.

پرینترهای سامسونگهای موازی (LPT)

اگر پرینترهای سامسونگی که به رایانه متصل می شوید یک پرینترهای سامسونگ LPT (پورت موازی) است، همچنین پیشنهاد می کنیم اگر پرینترهای سامسونگ شما کار نمی کند، تنظیمات زیر را تأیید کنید.

پورت موازی در CMOS

  1. وارد تنظیمات BIOS کامپیوتر شوید.
  2. پس از ورود به CMOS، بررسی کنید که پورت موازی فعال یا نصب شده است.
  3. در مرحله بعد، پرینترهای سامسونگ یا حالت پورت موازی را تأیید کنید. اگر پورت موازی شما روی حالت ECP تنظیم شده است، پیشنهاد می کنیم حالت دیگری را امتحان کنید.
این مطلب را از دست ندهید   بالا بردن کیفیت رنگ عکس پرینت
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 4 =