نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا می دانید فیوزینگ چاپگر چیست و چه نقشی در چاپ اسناد بازی می کند؟ اگر هنگام پرینت گرفتن کاغذ به آن دقت کرده باشید متوجه می شوید که کاغذ در عرض چند ثانیه از پرینتر عبور کرده و اشکال متعددی روی آن چاپ می شوند. قطعات متعددی در این امر نقش دارند که مهم ترین آن ها فیوزینگ است. فیوزینگ نقش مهم و اصلی در هک شدن متن ها و اشکال روی کاغذ به عهده دارد. در صورتی که این قطعه به هر دلیل دچار آسیب شود، یکسری خطوط عمودی روی کاغذ ظاهر می شوند. اگر دوست دارید با نشانه های خرابی فیوزینگ و راه های جلوگیری از آن آشنا شوید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فیوزینگ چاپگر

فیوزینگ چاپگر چیست؟

اگر از استفاده کنندگان قدیمی پرینتر باشید، حتما می دانید که تونر نوعی پودر است که در پرینترهای لیزری نقش جوهر را بازی می کند. به منبع نگهدارنده تونر در پرینترهای لیزری اصطلاحا کارتریج و به قطعه انتقال دهنده آن روی کاغذ درام گفته می شود.

برای چاپ اسناد در پرینتر ابتدا تونر مورد نظر روی درام ریخته می شود سپس درام تونر را روی کاغذ منتقل می کند. در این بخش فیوزینگ وارد عمل شده و تونر ریخته شده روی کاغذ را خشک می کند تا اشکال و متن ها به درستی و وضوح روی کاغذ چاپ شوند.

فیوزینگ چاپگر با ذوب کردن و فشردن تونر روی کاغذ باعث هک شدن محتوای تصویری روی کاغذ می شود. اگر فیوزینگ پرینتر شما هم دچار مشکل شده، عیب یابی و تعمیر آن را به کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات پرینتر بسپارید.

این مطلب را از دست ندهید   ایرادات پرینتر سامسونگ

قطعات تشکیل دهنده فیوزینگ پرینتر

فیوزینگ از 2 بخش مهم و اصلی تشکیل شده که عبارتند از رولرهای گرمایی و لامپ های تخلیه. رولرهای گرمایی 2 غلتک در فیوزینگ هستند که یکی از آن ها تونر ریخته شده روی کاغذ را گرم می کند و دیگری آن را فشرده می کند. لامپ های تخلیه هم وظیفه حرارت دادن به تونر را دارند.

نشانه های خرابی فیوزینگ چاپگر

سوال اصلی این است که از کجا بفهمیم فیوزینگ پرینتر خراب شده و برای تعمیر آن باید چه راهکارهایی را به کار ببریم؟

مهم ترین و اصلی ترین نشانه خراب شدن فیوزینگ چاپ نشدن متن یا تصویر روی کاغذ است. در بیشتر حالت ها یکسری خطوط عمودی روی کاغذ ایجاد می شوند که هر کدام به نوع خود می توانند نشان دهنده خرابی درام یا فیوزینگ دستگاه باشند.

اگر فیوزینگ پرینتر شما سالم باشد، کاغذی که از پرینتر خارج می شود کمی داغ است. به این ترتیب شما متوجه می شوید که زمان تعویض فیوزینگ فرا رسیده است.

مهم ترین عوامل خرابی فیوزینگ

جمع شدن تونر در فیوزینگ را می توان مهم ترین و اصلی ترین دلیل خرابی آن دانست. در هر بار پرینت گرفتن ذرات ریزی روی قطعه باقی می مانند که همین عامل در طولانی مدت باعث خرابی فیوزینگ می شود.

داغی بیش از اندازه فیوزینگ

اگر فیوزینگ شما بیش از حد داغ شود، به مرور آسیب می بیند. برعکس اگر از چاپگرخود به مدت طولانی استفاده نکنید، فیوزینگ آن دچار خرابی می شود.

نوسان برق در پرینتر

آخرین دلیلی که باعث خرابی فیوزینگ پرینتر می شود، نوسان های بی موقع برق است. وارد شدن شوک الکتریکی باعث می شود آسیب های جدی به پرینتر به خصوص فیوزینگ آن وارد شود.

این مطلب را از دست ندهید   معرفی جوهر پرینتر 101

حالا سوال اصلی این است که چگونه از خرابی فیوزینگ پرینتر جلوگیری کنیم؟

تا اینجا 3 دلیل اصلی خرابی فیوزینگ پرینتر یعنی تجمع بیش از حد تونر، گرم شدن بیش از اندازه فیوزینگ و بروز نوسان های برق که باعث خراب شدن حتی سوختن فیوزینگ می شود را مورد بررسی قرار دادیم. برای جلوگیری از تجمع بیش از اندازه تونر در فیوزینگ باید پرینتر خود را به طور مرتب و دوره ای سرویس و مورد بررسی قرار دهید.

برای استفاده از خدمات تعمیر در محل نمایندگی سامسونگ با کارشناسان ما در نمایندگی سامسونگ تماس گرفته یا درخواست خود را از طریق سایت ثبت کنید.

آیا می دانید: نحوه عیب یابی پرینتر وای فای سامسونگ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + ده =