نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه پرینترهای سامسونگ را ریست کنیم؟

معمولا پرینترهای سامسونگ پس از تعداد مشخصی پرینت، از کار افتاده و به ریست نرم افزاری نیاز دارند. در این روش تولید نرم افزار فیکس شده، بر اساس مدل و ورژن دستگاه بوده و پس از ریست شدن، پرینتر بدون نیاز به چیپ کار کرده و در تعداد پرینت، محدودیتی وجود ندارد.

اطلاعات مورد نیاز برای ریست کردن، در پرینت مشخصات دستگاه Configuration Print موجود می باشد. چگونه ورژن ، شماره سریال و سایر مشخصات را می توان یافت ؟ در هر پرینتر روش خاصی داشته، که در جدول زیر روش دستیابی به اطلاعات آن آمده است، که برای هر دستگاه برای پرینت (Configuration Print)  machine report روش خاصی وجود دارد:

CLP-310

CLP-315

CLP-320

CLP-325

 

در زمان پرینتر در حالت آماده به کار یا (Ready Mode) به فشردن کلید Stop/Cancel پرداخته و به مدت ۵ ثانیه آن را فشار داده، بعد رهایش کنید. با این عمل machine report (configuration page) پرینت شده و شما می توانید OS/firmware version را پیدا کنید.

 

CLP-620ND

کلید Menu را زده بوسیله کلیدهای جهتی که چپ یا راست می باشد، Information را بیابید و OK را زده دوباره بوسیله کلیدهای جهتی  Configuration را پیدا کنید و دوباره OK را بزنید و هنگامی که Print را دیدید OK را بزنید.
 

CLX-3170

CLX-3175

کلید Menu را مرتب بزنید تا وارد System Setup شده و بعد OK را بزنید بوسیله کلیدهای جهتی چپ یا راست Report را بیابید و OK را بزنید دوباره بوسیله کلیدهای جهتی چپ یا راست Configuration را بیابید و OK را بزنید و هنگامی که Yes را دیدید OK را بزنید، با این عمل machine report (configuration page) پرینت شده و شما می توانید OS/firmware version را پیدا کنید.
 

CLX-3180

CLX-3185

کلید Menu بزنید، بوسیله کلیدهای جهتی چپ یا راستSystem Setup را بیابید و OK را بزنید دوباره کلیدهای جهتی چپ یا راست را زده تا Report را بیابید و OK را بزنید دوباره توسط کلیدهای جهتی چپ یا راست Configuration را بیابید و OK را بزنید و هنگامی که Yes را دیدید OK را بزنید. با این عمل machine report (configuration page) پرینت شده و شما می توانید OS/firmware version را پیدا کنید.
ML-1640

ML-1641

ML-1645

در حالت آماده به کار ( Ready ) با فشردن کلید Stop/Cancel و نگه داشتن آن، تا زمان روشن شدن چراغ On-line/Error کلید را نگه داشته و بعد از آن کلید را رها نمایید. با این عمل machine report (configuration page) پرینت شده و شما می توانید OS/firmware version را پیدا کنید.
ML-1660

ML-1665

ML-1667

در حالت آماده به کار ( Ready ) با فشردن کلید Print Screen تا مدت ۱۰ ثانیه آن را نگه دارید تا به آرامی چراغ روشن شده و بعد کلید را می توانید رها کنید. با این عمل machine report (configuration page) پرینت شده و شما می توانید OS/firmware version را پیدا کنید.
ML-1910

ML-1911

ML-1115

ML-1916

در حالت آماده به کار ( Ready ) با فشردن کلید Stop/Cancel تا ۵ ثانیه آن را نگه داشته و بعد از آن کلید را می توانید، رها کنید. با این عمل machine report (configuration page) پرینت شده و شما می توانید OS/firmware version را پیدا کنید.
ML-2240

ML-2241

ML-2245

در حالت آماده به کار ( Ready ) با فشردن کلید Stop/Cancel آن را نگه دارید تا چراغ On-line/Error روشن شده و بعد از آن می توانید، کلید را رها نمایید. با این عمل machine report (configuration page) پرینت شده و شما می توانید OS/firmware version را پیدا کنید.
ML-2520

ML-2525

ML-2580

ML-2850

ML-2855

در حالت آماده به کار ( Ready ) با فشردن کلید Stop/Cancel تا ۵ ثانیه آن را نگه دارید و بعد از آن، می توانید، کلید را رها نمایید. با این عمل machine report (configuration page) پرینت شده و شما می توانید OS/firmware version را پیدا کنید.
ML-3300

ML-3310

ML-3710

کلید Menu را زده بوسیله کلیدهای جهتی چپ یا راست Information را بیابید و OK را بزنید دوباره با کلیدهای جهتی چپ یا راست Configuration را بیابید و OK را بزنید و هنگامی که Print? را دیدید OK را بزنید. با این عمل machine report (configuration page) پرینت شده و شما می توانید OS/firmware version را پیدا کنید.
SCX-3200

SCX-3205

در حالت آماده به کار ( Ready ) با فشردن کلید Stop/ Clear تا ۲ ثانیه آن را نگه داشته، بعد کلید را رها نمایید. با این عمل machine report (configuration page) پرینت شده و شما می توانید OS/firmware version را پیدا کنید.
SCX-4200

SCX-4300

کلید Menu را مرتب بزنید تا Report نمایش داده و سپس بوسیله کلیدهای جهتی چپ یا راست System Data  را بیابید و OK را بزنید. با این عمل machine report (configuration page) پرینت شده و شما می توانید OS/firmware version را پیدا کنید.
SCX-4600

SCX-4622

SCX-4623

کلید Menu را بزنید، بوسیله کلیدهای جهتی چپ یا راست، System Setup را یافته و OK را زده و بعد دوباره با کلیدهای جهتی چپ یا راست Report را پیدا کنید و OK را زده، دوباره با کلیدهای جهتی چپ یا راستConfiguration را پیدا کنید و OK را زده و توسط کلیدهای جهتی چپ یا راست Yes را برای Print? زده و OK را انتخاب کنید. با این عمل machine report (configuration page) پرینت شده و شما می توانید OS/firmware version را پیدا کنید.
SCX-4824

SCX-4828

کلید Menu را تا وارد شدن به System Setup زده و بعد OK را انتخاب کنید، با کلیدهای جهتی چپ یا راست Report را یافته و OK را انتخاب کنید، دوباره توسط کلیدهای جهتی چپ یا راست Configuration را پیدا کرده و OK را انتخاب کرده و هنگامی که Yes ظاهر شد OK را دوباره بزنید. با این عمل machine report (configuration page) پرینت شده و شما می توانید OS/firmware version را پیدا کنید.

اطلاعات موجود در پرینت گرفته شده، بسته به نوع پرینتر یکسان نبوده و متفاوت می باشد. در پرینترهای قدیمی، فقط داشتن ورژن دستگاه، کافی می باشد، که می توانید، آن را با عنوان Firmware version در پرینت، ببینید.

ولی وضع در پرینترهایی که نیاز به ریست سریالی داشته، تنها ورژن کارتان را راه نینداخته و علاوه بر ورژن دستگاه، باید شماره سریال دستگاه را نیز داشته باشید، که این شماره سریال، برای ساخت فایل ریست، حتما باید لازم می باشد.

در پرینترهای جدید که ریست آنها توسط کروم خواهد بود، به سریال کروم پرینتر نیز نیاز دارید، که این سریال کروم را می توانید، با عنوان CRUM در پرینت دستگاه، ببینید.

نحوه ریست کردن پرینترهای با ریست معمولی

ریست معمولی، فقط مخصوص پرینترهای قدیمی مانند ML-1910 ، SCX-4300 و… بوده و برای ریست کردن فقط نیاز به ورژن نرم افزار دستگاه بوده و می توان فایل ریست را با دانستن ورژن، به پرینتر داده و بعد از ریست، چیپ روی کارتریج را خارج نموده، که پرینتر بعد از آن، بدون چیپ کار خواهد کرد.

 طبق مراحل زیر ریست این پرینترها صورت می گیرد:

  • پرینتر را به کامپیوتر متصل کرده و به نصب درایور پرینتر بپردازید .
  • به پوشه نرم افزار فیکس شده پرینتر مورد نظرتان رفته،در این پوشه ورژنهای مختلف این پرینتر وجود دارد، که معمولا دو نوع فایل در پوشه هر پرینتر می توانید ببینید، یک فایل با پسوند fls که همان فایل ریست پرینتر بوده و یک فایل با پسوند exe که به عنوان فایل اجرایی ریست، موجود می باشد. تنها باید فایل با پسوند fls یا همان فایل ریست را با موس بگیرید و آن را کشیده و روی فایل exe قرار دهید.

پس از آن، یک پنجره سیاه می بینید، که به صورت حرکت نقطه چین، مراحل کار را نشان داده، که بعد از پایان کار باید پرینتر را خاموش کرده و چیپ روی کارتریج دستگاه را خارج کرده یا با چسب نواری آن را پوشانده و به روشن کردن پرینتر خود بپردازید. هم اکنون پرینتر شما ریست شده و چراغ آن سبز خواهد شد.

2/5 (2 نقد و بررسی)
این مطلب را از دست ندهید   پرینتر Xpress M2070FW سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =