نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ریست پرینتر برای پرینترهای سامسونگ چیست؟

ریست پرینتر به معنای بازنشانی تنظیمات کارخانه ای پرینتر می باشد، همچنین از ریست پرینتر، در مورد ارتقاء نسخه نرم افزاری یا همان فریمور پرینترها استفاده می کنند.
در بعضی از پرینترها ، ریست پرینتر همان صفر کردن کنتور شمارنده پرینتر و یا صفر کردن کنتور قسمت ضایعات جوهر پرینتر می باشد.

انواع ریست پرینتر کدام می باشد؟

  1. فکتوری ریست یا ریست ساده پرینتر

معمولا این نوع ریست پرینتر، در تنظیمات کاربری پرینترها می باشد و با انجام آن تنظیمات مانند: تنظیمات سایز کاغذ، زبان نمایشگر پرینتر، تنظیمات میزان مصرف تونر یا جوهر، به تنظیمات پیشفرض کارخانه و اولیه آن برگردانده خواهد شد.

  1. مستر ریست پرینتر

مستر ریست پرینتر، که با عنوان هارد ریست نیز می شناسند، بصورت موثر تری عمل کرده و به برطرف کردن خطاهای ساده نرم افزاری که توسط ریست معمولی رفع  نشده، می پردازد.

  1. ریست فریمور پرینتر

در واقع  در ریست فریمور پرینتر، فریمور پرینتر با نسخه اولیه یا نسخه جدید تر آن، جایگزین شده، که در مورد پرینترهای اچ پی و سامسونگ بسیار مرسوم می باشد، در بعضی از این فریمورها تغییراتی در کدهای آنها انجام شده، که می تواند به تغییر برخی عملکردهای پرینترها منجر شود.

  1. ریست کنتور پرینتر

معمولا این نوع ریست، پس از تعویض قطعات یا مواد مصرفی پرینترها انجام شده، که کاربرد فراوان آن در پرینترهای برادر و اکثر دستگاه های فتوکپی، می باشد.

استفاده از نرم افزار ریست و نحوه ریست پرینتر

روش کلی استفاده از نرم افزار ریست، برای ریست نرم افزاری پرینترهای سامسونگ، در قسمت زیر آورده شده، که برای مدل های مختلف، این روش متفاوت می باشد، بنابرین بعد از خرید نرم افزار، حتما به مطالعه آموزش ارسال شده همراه با نرم افزار ریست بپردازید.

این مطلب را از دست ندهید   پرینترهای چند کاره سامسونگ

قبل از اجرای برنامه نکات زیر را رعایت کنید:

  • مطمئن شوید کابل USB  سالم بوده و برق در طول کار قطع نشود.
  • به غیر از این پرینتر، هیچ دستگاه دیگری از طریق پورت USB  متصل به کامپیوتر نباشد.
    (به قطع تمام دستگاههای که به کامپیوتر وصل هستند بپردازید.)
  • احتمال دارد، آنتی ویروس کامپیوتر شما اجازه ندهد، تا نرم افزار اجرا شود، بنابراین قبل از اجرای نرم افزار، به غیر فعالسازی آنتی ویروس بپردازید.
  • پرینتر را ﺑﻪ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ متصل و روشن نمایید.
  • در صورتی که پرینتر نمایشگر دارد و در نمایشگر پرینتر پیغام Stop  می بینید، حتما آن را با کلیدهای جهتی، در حالت Continue  گذاشته و OK  را بزنید. دقت کنید که در حالت Stop نباید برنامه را اجرا کنید.
  • در صورتی که در نمایشگر پرینتر ، پیغامی مبتنی بر عدم شناسایی یا عدم سازگاری کارتریج مانند: toner cartridge not compatible یا  toner cartridge not installed یا مشابه این پیغام ها دیدید، به اجرای نرم افزار ریست نپردازید.
  • در صورتی که پرینتر نمایشگر ندارد، مانند:  ML-2955ND یا M2020 و یا مدل های مشابه یا نمایشگر آن کامل نمی باشد، مانند  SCX-3400، حتما باید به نصب برنامه ای به نام Easy Printer Manager در کامپیوتر بپردازید، تا خطای پرینتر در کامپیوتر ظاهر شود. در صورتی که خطاهایی مبنی بر عدم شناسایی یا عدم سازگاری کارتریج دیدید، به اجرای نرم افزار ریست نپردازید.

نکته: هنگام اجرای برنامه، همان کارتریج یا چیپی در پرینتر باشد، که گزارش مشخصات (ریپورت) با آن انجام شده و  باید خریداری بر اساس آن نرم افزار انجام شده باشد.

اجرای نرم افزار و ریست پرینتر

  1. فایل ارسالی را از حالت فشرده بردارید و اکسترکت کنید.
  2. در پوشه ایجادشده ، با کلیک کردن روی exe  به اجرای برنامه پرداخته تا نرم افزار باز شود.
  3. در برنامه باز شده، عبارت Step Reset  را انتخاب کنید و تا موقعی که خط برنامه پر شود، منتظر باشید.
  4. به دریافت پرینتر برنامه پرداخته و بعد از آن اجرای نرم افزار آغاز شده و بعد از چند دقیقه (در حدود 2 الی 20 دقیقه)، پرینتر بصورت خودکار ریستارت خواهد شد.
این مطلب را از دست ندهید   رفع خطای Out of paper در پرینتر

نکته: از زﻣﺎن انتخاب Step Reset  تا زﻣﺎنی که ﭘﺮﯾﻨﺘﺮ ریستارت شود و به راه اﻧﺪازی ﻣﺠﺪد خود به صورت ﺧﻮدﮐﺎر، بپردازد، ﺗﺤﺖ ﻫﯿﭻ ﺷﺮاﯾﻄﯽ نباید، ﭘﺮﯾﻨﺘﺮ ﯾﺎ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ را خاموش کنید، یا به قطع اتصال آﻧﻬﺎ پرداخته یا به بستن برنامه بپردازید، چرا که رعایت نکردن این عوامل یعنی  قطعی برق یا کابل یا بستن برنامه و.. به نابودی بورد پرینتر منجر می شود.

  1. در زمان ریستارت خودکار ﭘﺮﯾﻨﺘﺮ و آﻣﺎده سازی آن ﺑﻪ ﮐﺎر، به خارج کردن ﮐﺎرﺗﺮﯾﺞ پرداخته و روی چیپ آن را ﺑﺎ ﭼﺴﺐ ﻧﻮاری بپوشانید و ﯾﺎ اﯾﻨﮑﻪ به خارج کردن ﭼﯿﭗ از ﮐﺎرﺗﺮﯾﺞ پرداخته و بعد به قرار دادن ﮐﺎرﺗﺮﯾﺞ در ﭘﺮﯾﻨﺘﺮ بپردازید.
    اﮐﻨﻮن ﭘﺮﯾﻨﺘﺮ آﻣﺎده ﺑﻪ ﮐﺎر بوده و بدون چیپ می تواند به کار خود ادامه دهد.

نکته: هنگام ﺗﻌﻮﯾﺾ ﮐﺎرﺗﺮﯾﺞ توجه خود را معطوف ﺑﻪ پوشیده ﺑﻮدن ﭼﯿﭗ کرده و ﻫﻤﯿﺸﻪ از کارﺗﺮﯾﺞ ﺑﺪون ﭼﯿﭗ بهره مند باشید.

بعد از اینکه مراحل ریست و پوشاندن چیپ، تمام شد، حتی برای یک لحظه هم نباید از کارتریج چیپ دار در پرینتر استفاده کرد، در صورت عدم رعایت آن و استفاده شما از کارتریج چیپ دار بعد از ریست، باعث بروز مشکل در بورد فرمتر پرینتر می شوید، که در موارد زیادی نمی توان آن را تعمیر نمود.

می توانید بعد از اتمام تمامی مراحل، برای اطمینان، به قطع کردن سوکت کابل اتصال بین کارتریج و بورد فرمتر پرینتر بپردازید، تا توسط پرینتر، چیپ شناسایی نشود.

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + سه =