نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

معنی پیش فرض شدن پرینتر یعنی چه؟

زمانی که بخواهید، به ارسال فرمان چاپ، توسط اتصال کامپیوترتان به چندین پرینتر بپردازید، پرینتری که انتخاب نکرده اید، به عنوان چاپگر پیش فرض انتخاب شده و در این لحظه، باید به سراغ تنظیمات رفته و آن را تغییر دهید. در ادامه مطلب، به برطرف کردن مشکل پیش فرض نشدن چاپگر خواهیم پرداخت.

در هنگام اتصال چندین پرینتر به کامپیوتر، (چه این اتصال از طریق کابل و چه از طریق شبکه باشد)، یکی از این پرینترهایتان، چاپگر پیش فرض می شود، به این معنا که هر زمان شما قصد ارسال فایل برای چاپ دارید، دستگاه، یک پرینتر را به صورت خودکار انتخاب کرده و آن را در واقع پرینتر پیش فرض تان قرار می دهد. مگر اینکه خودتان به تغییر پرینتر پرداخته و پرینتر دیگری را برای چاپ انتخاب کنید، این به آن معنی است، که در صورتی که پرینترتان، را تغییر ندهید، فایل‌های چاپی تان، همیشه به سمت پرینتر پیش فرض که به صورت خودکار انتخاب شده، ارسال می شوند، جای هیچ نگرانی نیست، تغییر پرینتر پیش فرض، سخت نبوده و می توان آن را انجام داد.

چگونگی مشکل پیش فرض نشدن چاپگر رفع می شود؟

رفع مشکل پیش فرض شدن پرینتر، خیلی سخت نبوده و با چند کلیلک ساده، می توان آن را انجام داد، که برای این کار، با رفتن به مسیر Control Panel و انتخاب گزینهDevices and Printers ، از بین لیست پرینترها می توانید، به انتخاب پرینتر موردنظر خود بپردازید.

بر روی پرینتری که قصد پیش فرض بودن آن را دارید، کلیک راست کنید و بعد از آن، به انتخاب گزینه “Set as default printer”  بپردازید، بعد خواهید دید، که یک تیک سبز رنگ، روی پرینتر نشان داده خواهد شد و هر بار که به ارسال دستور پرینت می پردازید، برای چاپ اسنادتان، این پرینتر در نظر گرفته خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   3 راهکار مفید رفع صدای بلند پرینتر سامسونگ

اگر قصد ندارید، چاپ فایل های تان را با این پرینتر انجام دهید، می توانید، در زمان پرینت گرفتن، از لیست چاپگرهای قابل مشاهده، به انتخاب پرینتر دیگری بپردازید، همچنین شما می توانید، با چند کلیک، پرینترتان را از پیش فرض خارج کرده و به انتخاب پرینتر دیگری بپردازید.

انتخاب خودکار چاپگر پیش‌فرض

گاهی پرینتری به صورت پیش فرض برای چاپ انتخاب شده و شما تمایلی به آن ندارید، در این شرایط باید به تغییر انتخاب خودکار چاپگر پیش‌فرض بپردازید.

در نتیجه، در ویندوز، با وارد کردن عبارت Devices and Printers صفحه ای مقابل تان باز می شود، که تنظیمات در این صفحه، بدین گونه است، که با برداشتن تیک گزینه Let windows manage my default printer  ویندوز دیگر به انتخاب پرینتری به عنوان پیش فرض، نخواهد پرداخت.

برای تغییر وضعیت کامپیوترهای لپ تاپ می توانید، بر روی پرینتر موردنظر که در قسمت Devices and Printers، می باشد، کلیک راست کرده و به انتخاب گزینه Manage Default Printers  بپردازید.

بعد از آن، به انتخاب گزینه Change My Default Printer When I Change Networks پرداخته و با توجه به شبکه، به افزودن چاپگر موردنظرتان، بپردازید.

چگونه به رفع خطا در هنگام ایجاد پرینتر پیش فرض بپردازیم؟

در موقع انتخاب پرینتری به عنوان چاپگر پیش فرض، ممکن است، که با  default printer”  “cannot be set  و یا خطای “x000007090”، روبرو شوید، که باید برای رفع این خطا به دنبال راهکاری بگردید.

رفع این مشکل را می توانید، با وارد شدن به بخش رجیستری ویندوز انجام داده، که در پنجره Run، عبارت “regedit.exe” را نوشته و دکمه Enter را زده و به مسیر زیر تا گزینه ویندوز بروید.

این مطلب را از دست ندهید   طرز کار پرینتر لیزری

“HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows”

نکته: قبل از اینکه در بخش رجیستری، تغییراتی را انجام دهید، حتما از آن بکاپ بگیرید.

بعد از آن، روی گزینه ویندوز کلیک راست کنید و به انتخاب گزینه Permission پرداخته و به انتخاب اکانت تان از لیست پرداخته و گزینه Full Control را با تیک زدن، انتخاب کنید.

بکاپ گرفتن از رجیستری ویندوز  و دسترسی کامل به نام کاربری

برای اینکه از رجیستری ویندوز، بکاپ بگیرید، باید در صفحه رجیستری، بر روی گزینه Computer کلیک راست و به انتخاب گزینه Export بپردازید. بعد از اینکه برای بکاپ رجیستری، مسیر دادید، ذخیره فایل رجیستری با پسوند reg انجام می شود.

بعد از تایید این صفحه، با کلیک راست بر روی گزینه Value نام پرینتر موردنظر را در قسمت Value Data  نوشته و Ok را بزنید، بعد در پایان به ری استارت کردن سیستم بپردازید.

در صورت پاسخگو نبودن این روش، می توانید، به ایجاد یک اکانت جدید پرداخته و تنظیمات را روی آن انجام دهید.

پرینتر پیش فرض در ویندوز ۸ و 10 چگونه تنطیم می شود؟

در صورتی که با داشتن چندین چاپگر در منزل و یا محل کارخود تغییر گزینه‌های پرینترهایتان، را فراموش می کنید و یا در صورتی که بیشترین استفاده شما از یک پرینتر، بوده، به راحتی این مشکل حل شده و می توانید، به تنظیم چاپگر پیش فرض، بپردازید.

نحوه تنظیم پرینتر پیش فرض در ویندوز ۸ و ۱۰

بعد از ورود به بخش Control Panel ویندوز، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در صفحه باز شده، به قسمت Devices and Printers وارد شوید.
  2. باید بتوانید، تمامی دستگاه های شناسایی شده به ویندوز و نصب شده بر روی سیستم را دیده و همچنین باید یک تیک سبز بر روی پرینتر پیش فرض تان باشد.
  3. در صورتی که پرینتر دیگری را به صورت پیش فرض می خواهید در نظر بگیرید، فقط با کلیک راست، بر روی پرینتر دلخواه تان و انتخاب گزینه Set as default printer می بینید، که آن پرینتر، هم تیک سبز خواهد خورد و از این به بعد، می‌توانید با آن دستگاه، به چاپ اسنادتان، بپردازید.
این مطلب را از دست ندهید   آموزش پرینت عکس رنگی

پرینتر پیش فرض در ویندوز ۱۰ چگونه تنظیم می شود؟

  1. به منوی استارت بروید و به انتخاب گزینه Setting بپردازید.
  2. بر روی گزینه Device در صفحه باز شده، بزنید.
  3. در آخرین مرحله، در قسمت “Printers & scanners”، به پایین اسکرول نموده و در قسمت “Let Windows manage my default printer”، دکمه را تغییر دهید و از حالت Off به حالت ON ببرید.
5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + سه =