نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکل تکرار پرینت و روش های پاک کردن حافظه

گاهی وقتی از پرینتر، استفاده می کنید و با زدن دکمه پرینت به ارسال درخواست پرینت گرفتن می پردازید، ولی پرینتر به تکرار نتیجه پرداخته و از فایل ‌های تان چند مرتبه پرینت خواهد گرفت، به این ایراد، مشکل تکرار پرینت گفته می شود، که رفع آن را در ادامه مطالب آورده ایم.

مشکل تکرار پرینت چه زمانی به وجود می آید؟

تکرار شدن پرینت دارای دلایل متعددی می باشد، که مربوط به تنظیمات پرینتر و درایور آن می باشد. در صورتی که از قبل به تنطیم تنظیمات پرینترتان در بخش Advance در کامپیوتر به گونه ای پرداخته باشید، که پرینت آن را بیش از یک مرتبه در نظر گرفته باشید و این مورد از یادتان رفته باشد، این مشکل رخ خواهد داد، در نتیجه هر وقت مشکل تکرار پرینت برایتان پیش آمد، ابتدا به بررسی تنظیمات پرینت خود رفته، در صورتی که گزینه Keep Printed Document فعال باشد، با پرینت ‌های تکراری مواجه خواهید شد. پر شدن حافظه کش پرینتر، جزو موارد دیگری می باشد، که امکان دارد مشکل تکرار پرینت را به وجود آورد، اگر از زمان استفاده از پرینترتان زمان زیادی گذشته است، در صورت خالی نکردن حافظه دستگاه، تکرار پرینت برای تان اتفاق خواهد افتاد.

چگونه به رفع مشکل تکرار پرینت بپردازیم؟

برای رفع مشکل تکرار پرینت ، مطالعه دفترچه راهنمای پرینتر بهترین توصیه می باشد. باید به بررسی تمام اطلاعات دفترچه پرداخته تا بهترین راهکار را برای رفع مشکل اجرا نمایید. بررسی تنظیمات پرینتر اولین قدم می باشد، که باید از مسیر کنترل پنل کامپیوتر، اقدام کرده و بر روی نام پرینترتان راست کلیک کنید و به انتخاب گزینه Printer Properties بپردازید. به سراغ تنظیمات پرینتر در کامپیوتر رفته و از قسمت Advance به بررسی گزینه Copy count پرداخته و ببینید، که چه عددی در این قسمت در نظر گرفته شده است، در حالت عادی این عدد برابر با عدد ۱ می باشد، بعد از آن گزینه Keep Printed Document را غیرفعال کرده، چرا که، در صورت فعال بودن این گزینه، پیغام تکرار پرینت را خواهید داشت. آخرین روش برای رفع مشکل تکرار پرینت، خالی کردن حافظه پرینتر می باشد، که نحوه خالی کردن آن را در ادامه خواهید دید.

این مطلب را از دست ندهید   3 راهکار مفید رفع صدای بلند پرینتر سامسونگ

روش پاک کردن حافظه پرینتر

نقش حافظه پرینتر دارای اهمیت می باشد. زمانی که پرینتر به چندین سیستم وصل باشد، از هر سیستم‌ فرمان چاپ گرفته و از این رو یک صف چاپ خواهیم داشت، که مدیریت آن توسط پرینتر می باشد، پاک کردن این صف، همان خالی کردن حافظه پرینتر می باشد. پاک کردن حافظه کش پرینتر کار ساده ای بوده، که با خاموش کردن پرینتر و با جدا کردن کابل برق از آن و با راه اندازی مجدد پرینتر، حافظه آن، خالی می شود.

روش دیگر، برای خالی کردن حافظه پرینتر، از طریق اجرای فرمان در ویندوز می باشد. در ویندوز به قسمت Control Panel، رفته و به انتخاب گزینه Devices and printers پرداخته و با کلیک راست بر روی پرینترتان بر روی گزینه See What’s Printing زده و به باز کردن منوی پرینتر بپردازید، بعد به انتخاب Cancel all document  پرداخته و با زدن گزینهYES ، در عرض چند ثانیه لیست پرینت، پاک شده، بعد از آن، باید کامپیوتر را ری استارت کرده، تا تمامی دستورات چاپ باقیمانده در صف، پاک شوند.

پاک کردن حافظه پرینتر در تنظیمات داخلی چاپگر چگونه است؟

در برخی از پرینترها تنظیمات پرینتر، در حافظه بلند مدت پرینتر ذخیره می‌شود و اگر دستگاه را از برق جدا کنید، باز هم اطلاعات در حافظه باقی خواهند، برای پاک کردن این تنظیمات، باید پرینتر را Cold Reset کنید، تا بیشتر مشکلات پرینترتان رفع شود. پاک کردن حافظه پرینتر، به نوع و مدل پرینتر بستگی ندارد و بستگی به ساختار نرم افزاری که برای سیستم ها تعریف شده داشته و در نتیجه دستورات مورد نظرتان، را می توانید، متناسب با نوع سیستم عاملی که بر روی کامپیوترتان نصب شده، اجرا نمایید. می توانید، از دفترچه راهنمای پرینترتان، به روش ‌های پاک کردن حافظه، دسترسی داشته باشید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر adf پرینتر چندکاره سامسونگ

پاک کردن حافظه پرینتر در ویندوز به چه صورت می باشد؟

 وقتی که به طور اشتباه دستور پرینت داده شد، برای جلوگیری از هدر رفتن کاغذ باید خیلی سریع، لغو دستور پرینت را اجرا نمایید.

لغو دستور پرینت در ویندوز

  • از منوی start به انتخاب گزینه Panel Control بپردازید.
  • در پنجره باز شده، در مقابل تان، به انتخاب Sound and Hardware بپردازید.
  • از میان گزینه های موجود، یه انتخاب گزینهPrinters ، بپردازید.
  • روی نام پرینتر متصل به سیستم، دابل کلیک نمایید.
  • در صفحه ای که باز می شود، تمام دستورات پرینت، وجود دارند، بر روی دستورات مورد نظر خود راست کلیک کنید و به انتخاب گزینه cancel بپردازید.

پاک کردن حافظه پرینتر  از طریق cmd چگونه است؟

دو کلید Win+R  را فشرده و یا با جستجوی عبارت Run در منوی استارت، پنجره Run  را باز کنید. در این پنجره، عبارت cmd  را تایپ کرده و گزینه Ok را انتخاب نموده و در پنجره ای که باز خواهد شد، به تایپ دستورات زیر پرداخته و در هر مرحله اینتر را بزنید.

  1. Net stop spooler
  2. Del %systemroot%\system32\spool\printers\* /Q
  3. Net start spooler

پاک کردن حافظه پرینتر در سیستم عامل  Osx چگونه است؟

 اگر دارای سیستOsx ، می باشید، باید برای آنکه دستورات پرینت را لغو کرده و همه دستورات در حافظه پرینتر را پاک کنید، دستورات زیر را اجرا نمایید.

  • مسیر Apple > System Preferences را رفته به انتخاب  Printers & Scannersبپردازید.
  • پرینترتان را از لیست آیکون ها انتخاب کرده و بر روی آن بزنید.
  • با انتخاب گزینه delete any failed or paused jobs حافظه پرینتر تان را حذف کنید.
این مطلب را از دست ندهید   چاپ صفحات وب بدون تصاویر
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =