نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع خطای Out of paper در پرینتر های سامسونگ

در زمان استفاده از پرینتر، خطای Out of paper و یا خطاهایی از این قبیل ممکن است، بوجود آید، که زمانی رخ می دهد، که کاغذی در سینی چاپگر وجود نداشته باشد، اما اگر کاغذ در سینی چاپگر وجود داشت ولی باز این خطا اعلام شد، دلایل دیگر دارد، که باید به برطرف کردن آن بپردازید.

  1. به بررسی وضعیت کاغذ پرینتر بپردازید

بررسی وضعیت کاغذ در پرینتر، اولین اقدام برای رفع این پیغام می باشد، در صورتی که کاغذی در پرینتر وجود نداشت، باید در داخل سینی پرینتر، کاغذ بگذارید و دوباره پرینت بگیرید، حتی گاهی داخل سینی پرینتر کاغذ وجود دارد، اما کاغذهایی پاره و یا آسیب‌ دیده هستند، که در این صورت، باید کاغذهای سالم در سینی پرینتر بگذارید. لبه ‌های کاغذ را در حین گذاشتن کاغذ در داخل پرینتر، با دست فشار داده، تا دقیقا در جای خود مستقر شوند.

 مطمئن شوید، که از ابعاد درست کاغذ نسبت به پرینتر استفاده می کنید و ابعاد کاغذ طبق استانداردهای پرینتر بوده و مطابق با ظرفیت پرینتر، کاغذ را داخل آن بگذارید، بیشتر بودن حجم کاغذ از حد استاندارد پرینتر، موجب خطای Out of paper می شود، بنابر این با رعایت این موارد، می توانید، تا حد ممکن از بروز خطا جلوگیری نمایید.

  1. به بررسی قاب پنل پشتی پرینتر بپردازید

در پشت پرینتر، یک پنل واقع شده، که درپوش آن باید محکم در جای خود مستقر باشد. پرینتر را چرخانده و قسمت پشتی آن را چک نمایید. در صورتی که درپوش پنل پشتی نیمه باز بود، آن را بسته و اگر نمی توانید، درپوش پنل را به درستی در جای خود ببندید، امکان دارد، دلیل آن، تکه‌ای کاغذ مچاله شده باشد، که در آن قسمت گیر کرده و مشکل بوجود آورده، به باز کردن کامل پنل پرداخته، بعد به برداشتن کاغذ مچاله شده پرداخته و دوباره پنل را در جای خود مستقر سازید.

  1. به Reset کردن پرینتر بپردازید

بدون آنکه به خاموش کردن پرینتر بپردازید، سریع به جدا سازی دو شاخه از برق بپردازید و بعد، ۳۰ ثانیه تامل نموده و دوباره دوشاخه را درون پریز بزنید. در این شرایط، پرینتر به صورت خودکار دوباره روشن نشده و با زدن دکمه پاور، باید به روشن کردن پرینتر بپردازید.

  1. به تمیز کردن Roll پرینتر بپردازید

 در صورت کثیف بودن رول‌های پرینتر، امکان دارد، خطای Out of paper اعلام شود. پس با تمیز کردن آن، خطا هم رفع خواهد شد. برای این کار، باید به خاموش کردن پرینتر پرداخته و به جداسازی دوشاخه از پریز بپردازید. یک دستمال نخی لطیف که با آب نمناک شده را برای تمیز کردن رول‌ها استفاده نمایید. بعد از آن، صبر کنید تا پرینتر خشک شده و بعد دوشاخه را به پریز زده و به روشن کردن پرینتر بپردازید.

  1. از در حال اجرا بودن اسپولر پرینتر مطمئن شوید

سرویس اسپولر، وظیفه مدیریت کارهای ارسالی پرینت، به پرینتر را دارد. هر وقت اسپولر، در حال اجرا نباشد، باید برای رفع مشکلات پرینتر، آن را فعال نمود.

این مطلب را از دست ندهید   جابجایی دستگاه کپی

مراحل فعال سازی اسپولر پرینتر

  1. دکمه‌ های ویندوز و R را همزمان فشار دهید، تا صفحه Run را پیش رو داشته باشید، در این صفحه به تایپ عبارتmsc پرداخته و Enter را فشار دهید.
  2. در پنجره جدید لیستی می بینید، در این لیست Printer Spooler را پیدا کرده و به بررسی وضعیت آن پرداخته، تا در وضعیت Start بوده، در صورتی که در وضعیت Stoped بود، بر روی پرینت اسپولر، باید راست کلیک کرده و به انتخاب گزینه Properties بپردازید، در تب General، در قسمت Service Status، وضعیت را Start کنید.
  3. در آخر Apply را انتخاب کرده و OK، را بزنید تا به ذخیره تغییرات ایجاد شده پرداخته شود.
  1. به خالی کردن کش پرینتر بپردازید

خالی کردن کش پرینتر، که نحوه آن در زیر توضیح داده شده، تمامی کارهای چاپی ارسال شده برای پرینتر، را پاک می کند.

  1. Windows Explorer را باز نموده و آدرس c:\windows\system32\spool\printers را وارد کرده و در پایان Enter را انتخاب نمایید.
  2. در صفحه باز شده، فایل‌های داخل پرینتر را با Ctrl+A انتخاب نمایید و از تب Organize، گزینه delete را زده تا تمام این فایل‌ها حذف شود.

 7. به روزرسانی درایور پرینتر

یکی از دلایل خطای Out of paper می‌تواند، نصب نسخه قدیمی روی کامپیوتر باشد. پس باید به نصب جدیدترین نسخه‌های درایور پرینتر، روی سیستم عامل بپردازید.

اگر کامپیوتر توانایی به روز رسانی درایور پرینتر را نداشت، باید از سایت تولید کننده پرینتر، به دانلود آخرین نسخه از درایور پرینتر پرداخته و به نصب آن روی کامپیوترتان، بپردازید.

نکته: فقط این نکته بسیار اهمیت دارد، که نسخه درایوری که قصد دانلود آن را دارید، باید مطابق با سیستم عامل شما باشد.

این مطلب را از دست ندهید   خشک شدن هد پرینترهای جوهر افشان

 در صورتی با انجام مراحل بالا مشکل تان رفع نشد، همچنان خطای Out of paper دیده می شود، می‌توانید، با تعمیرکاران با تجربه در نمایندگی سامسونگ تماس بگیرید، تا در کوتاه ترین زمان به رفع مشکل تان، بپردازند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 18 =