نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راه اندازی وای فای پرینتر وایرلس سامسونگ

نصب و راه اندازی وایرلس پرینتر سامسونگ، ساده بوده و اطلاعات زیادی درباره‌ شبکه و تنظیمات نمی خواهد، در ادامه مطالب، آموزش فعال سازی وای فای پرینتر و تنظیمات آن را خواهید خواند. برای راه اندازی پرینترهای وایرلس، ابتدا باید روی پرینتر، تنظیمات اولیه را انجام داده و بعد نرم افزار را از طریق کامپیوتر نصب نمایید.

در پرینترهایی که نمایشگر دارند، ابتدا باید به روشن کردن دستگاه پرداخته و به انتخاب گزینه network از طریق کلید منوی روی دستگاه بپردازید و در ادامه TCP/IP و بعد IPV4 را انجام داده و وارد تنظیمات وایرلس شوید و به انتخاب گزینه DHCP بپردازید.

در پرینترهای بدون نمایشگر، این مراحل کمی تفاوت داشته و نصب آن از طریق نرم افزاری به نام  easy printer manager در مسیر Device Setting و سپس Network می باشد، که باید به انتخاب گزینه DHCP از آیکون Assign Ipv4 Address بپردازید، در این حالت، تنظیم دستگاه سبب می شود، تا در هنگام نصب نرم افزار، به تنظیمات شبکه نیازی نداشته و بطور اتوماتیک می توانید، به شناسایی و نصب آن توسط کامپیوتر بپردازید.

برای اتصال پرینتر به کامپیوتر، که بصورت وایرلس می باشد، روی آیکون شبکه های Wireless راست کلیک کرده، در پنجره جدید، به انتخاب گزینه Port thru پرداخته و Connect کرده، تا به برقراری ارتباط بین هر دو دستگاه بپردازید، هنگامیکه Port thru در حالت Connect شد، بعد می‌توانید، به نصب نرم افزاری دستگاه بپردازید.

با اجرای نرم افزار درایور دستگاه، می توانید، در پنجره باز شده، شما به انتخاب گزینه ای به نام Wireless Setting And Installation پرداخته و به نصب آن پرداخته، بعد با اتصال کابل USB، کامپیوتر را به پرینتر وصل کرده و بعد آیکون With A USB Cable را انتخاب نموده و گزینه Next را بزنید.

این مطلب را از دست ندهید   جمع شدن کاغذ در پرینتر

 بعد از میان دستگاه‌های وایرلس، نام پرینتر را انتخاب نموده و گزینه Advance Setting را انتخاب نمایید و در پنجره جدید به انتخاب آیکون با نام DHCP Receive IP Address Automatically بپردازید و بر روی next بزنید، بعد از آن، نرم افزار بصورت DHCP نصب خواهد شد. بعد از این تنظیمات گزینه next را بزنید.

در کامپیوتر به جستجوی نرم افزار پرداخته و در صورت برقراری ارتباط خواهید دید که پیغامی با عنوان Wireless Network Setup Complete نشان داده خواهد شد.

در همین پنجره از طریق موبایل، بصورت وایرلس ارتباطی را با پرینتر خود برقرار نموده، که برای این کار می توانید، گزینه Yes I Want To Turn On Wi-Fi را انتخاب نموده، که برای تغییر نام پرینتر می توانید با انتخاب گزینه Network Name آن را انجام داده و از Network Key نیز برای پسورد شبکه Wi-Fi می توانید، استفاده نمایید.

پس از اعمال تغییرات، گزینه next را زده و در پنجره جدید، با کلیک بر روی next می توانید، گزینه Confirm Printer Connection را دنبال نموده و در پنجره بعدی به اجرای درایورهای قابل نصب بپردازید. بعد از این مراحل، نرم افزار نصب شده و پس از چند دقیقه نصب آن تمام می شود.

پنجره Print Test Page قابل مشاهده است، که می‌توانید، به ارسال پرینت خود، از طریق ارتباط Wireless و بدون سیم، بپردازید.

خطاها و ارورهای معمول در انجام پروسه نصب

  1. Connection Failure، که ارتباط کامپیوتر و پرینتر برقرار نشده و لازم است، به مرحله ۲ و نحوه نصب نرم افزار رجوع کنید.
  2. Deice Data Error از عدم انتقال اطلاعات از کامپیوتر به پرینتر مخبر می دهد، که باید اطمینان خود را از اتصال صحیح کامپیوتر به پرینتر حاصل نمایید، بعد پرینتر را خاموش و دوباره روشن نموده و بعد از قرار گرفتن دستگاه در حالت ready، به ادامه مجدد عمل نصب، بپردازید.
این مطلب را از دست ندهید   تست درایور پرینتر سامسونگ

دکمه WPS چیست و چه کاربردی دارد؟

با وجود این دکمه روی پرینتر تان، مراحل تنظیمات را می توانید، راحت تر انجام دهید، همچنین در صورتی که مودم تان نیز دارای این دکمه باشد، در کمتر از دو دقیقه می توانید به ساختن شبکه خود بپردازد.
این دکمه به ایجاد اتصالی امن، بین دو دستگاه بطور اتوماتیک و از طریق بی سیم پرداخته و در این حالت به داشتن رمز مودم یا ورود IP نیازی نیست.

در این روش، دو تا چهار ثانیه، دکمه WPS روی پرینتر را فشرده، که دستگاه به انتظار رسیدن اطلاعات از مودم شده و شما دو دقیقه زمان دارید، که دکمه WPS را بفشارید، زمانیکه به مدت دو ثانیه دکمه WPS را پایین نگه داشتید، چراغ آن سریع چشمک می زند، سپس چشمک زدن آهسته شده، (تا دو دقیقه که دکمه WPS یا در بعضی مودم ها دکمه PBC زده شود)، در زمان شروع متصل شدن به مودم، چراغ دوباره سریع چشمک زده و در صورت اتصال چراغ روشن می شود و در صورتی که متصل نشود، چراغ خاموش خواهد ماند، پیام ها را روی نمایشگر پرینتر به ترتیب زیر می بینید، که (البته در مدل های دارای نمایشگر) بوده و AP SSID را می بینید، که بجایSSID نام مودم نمایش داده خواهد شد، بعد سی دی نصب درایور پرینتر را درون سیستم بگذارید و به نصب نرم افزار و درایورهای پرینتر بپردازید.

در نوع اتصال پرینتر، به انتخاب Select Network (Ethernet/Wireless) connection پرداخته و مراحل را طی نمایید.

نکته: در صورتی که دستگاه فاقد نمایشگر باشد، باید پس از اینکه دکمه مذکور را دو ثانیه نگه داشتید، مودم را فشار دهید، در این زمان چراغ سریع چشمک می زند و بعد از اتصال، چراغ روشن می ماند ولی اگر به مودم متصل نشود، چراغ خاموش خواهد ماند.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت پرینتر سامسونگ لیزری و جوهرافشان
5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =