نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای انتخاب خرید پرینتر

سیستم عامل سازگار با پرینتر راهنمای انتخاب پرینتر و فاکتورهایی که باید در هنگام خرید درنظر گرفت.

تصمیم گیری در مورد اینکه چه پرینتری بخریم می تواند امری خسته کننده و گیج کننده باشد.

 مرحله اول) مشخص کردن نوع سیستم عامل و اینکه چه تولید کننده های پرینتری آن را پشتیبانی می کنند (برای مثال: پرینتر Lexmark با سیستم عامل لینوکس سازگار نیست).

سیستم عامل سازگار با پرینتر

مرحله دوم) باید بدانیم که چه نوع پرینتری مورد نیاز کار ما می باشد. ممکن است فقط قابلیت چاپ سیاه و سفید برای ما کافی و یا اینکه به پرینتری نیاز داشته باشیم که سرعت آن بالا باشد، توانایی چاپ تصاویر بصورت مستقیم از روی مموری کارت، توانایی اسکن گرفتن از اسناد و سایر موارد.

بررسی قابلیت های پرینتر موردنظر

مرحله سوم) حداکثر میزان مبلغی که می توانید برای خرید یک پرینتر هزینه کنید را مشخص کنید.

مرحله چهارم) با توجه به بودجه تعیین شده باید ویژگی هایی که برای ما خیلی مهم نمی باشند را حذف کنیم زیرا باعث می شوند که قیمت پرینتر بیش از بودجه درنظر گرفته شود. برای نمونه، ممکن است که قابلیت چاپ بی سیم و یا چاپ مستقیم عکس از دوربین دیجیتال برای کار ما خیلی ضروری نباشد که می توانیم آنها را درنظر نگیریم.

حذف ویژگی های غیرضروری

مرحله پنجم) حال با طی مراحل قبلی می توانیم پرینتری که مناسب کار ما می باشد را از سایت های اینترنتی جستجو کنیم و انتخاب خود را نهایی کنیم.

مرحله ششم) نیازهایی که از یک پرینتر دارید را مشخص کنید. برای مثال اگر نیاز شما فقط گرفتن پرینت از اسناد می باشد و گاهی اوقات از صفحه های وب، نامه ها و کپی ها پرینت می گیرید، انتخاب یک پرینتر لیزری یا جوهرافشان معمولی خوب است اما اگر برای کار خود نیاز به عکس هایی با کیفیت بالا دارید حتما باید یک پرینتر چاپ عکس انتخاب کنید ویا اگر بالای ۱۰۰ صفحه در روز چاپ می گیرید و نیاز به پرینت رنگی ندارید بهتر است که به پرینترهای لیزری سریع (با سرعت بالا) توجه کنید و البته در صورتی که نیاز به ترکیبی از پرینتر، اسکنر، کپی و فکس دارید باید به سمت انتخاب پرینترهای چندکاره بروید.

این مطلب را از دست ندهید   کارتریج سامسونگ SAMSUNG CLT-M409S

مرحله هفتم) در مراحل انتخاب پرینتر موردنظرتان فاکتورهای زیر را درنظر بگیرید:

رزولوشن: برای تعداد نقاطی که باید یک پرینتر در یک اینچ مربع چاپ می کند، مقداری بالای ۱۴۴۰ dpi خوب است. اگر متون باکیفیت و تصاویر گرافیکی چاپ می کنید به رزولوشن خیلی بالاتری نیاز دارید.

هزینه های عملیاتی: هزینه تعویض یا شارژ کارتریج های جوهرافشان و کارتریج های لیزری نسبت به حجم کاری که دارید را محاسبه کنید زیرا هزینه کاغذ، تونر شارژ و جوهر پرینتر در طول یک سال می تواند از هزینه اولیه پرینتر بیشتر شود.

سرعت چاپ: اگر حجم تعداد اسناد شما بسیار زیاد و بصورت سیاه سفید باشد به جهت صرفه جویی در زمان، تعداد پرینت گرفته شده در دقیقه بسیار حیاتی می باشد.

سایز چاپ: اگر اسناد خود را بر روی کاغذهای بزرگ یا غیر استاندارد، کارت های ضخیم و غیره چاپ می کنید باید پرینتری انتخاب کنید که مسیر کاغذ آن زاویه ۹۰ درجه نداشته باشد و اجازه چاپ بر روی انواع مختلف کاغذ را بدهد.

فونت های ضمیمه: بیشتر پرینترهای جوهرافشان قابلیت Postscrip را ندارند درنتیجه اگر نیاز به چاپ فونت ها دارید برای این منظور باید یک پرینتر لیزری درنظر بگیرند.

کارت حافظه و کارت های دوربین دیجیتال: درصورت نیاز به چاپ از این طریق باید دستگاهی انتخاب کنید که دارای چنین اسلات داخلی باشد.

پردازش تصویر: با توجه به اینکه پردازش تصاویر توان زیادی را می گیرد، بنابراین اغلب پرینترها دارای حافظه محاسباتی زیادی می باشند به اندازه ای مشابه یک کامپیوتر. بعضی از پرینترها با تشکیل تصویر کامل در حافظه امکان رسیدگی سریع به فایل بزرگ برای چاپ را می دهند.

این مطلب را از دست ندهید   چشمک زدن دکمه قرمز چاپگر

استفاده آسان:

سازگاری: اکثر پرینترهای جدیدی که تولید می شوند مجهز به قابلیت USB می باشند که این به معنی سازگاری آنها با سیستم عامل های ویندوز و مکینتاژ می باشد.

گارانتی: حتما مطمعن شوید که پرینتری که می خرید شامل گارانتی شرکت تولید کننده ویا گارانتی معتبر فروشگاهی (حداقل ۹۰ روزه) می باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =