نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشتی پرینتر سامسونگ/ نشتی تونر یکی از مشکلات رایج در پرینتر می باشد. نشت کردن تونر ها بخصوص تونر های رنگی می تواند به راحتی محیط را کثیف نمایید. اما نگران نباشید با کمی زمان و صبر می توانید پرینتر سامسونگ خود را تمیز کنید و دوباره کار کنید. با ما همراه باشید.

نشتی پرینتر سامسونگ

لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن نشتی پرینتر

برای مقابله با انفجار تونر پرینتر سامسونگ، به لوازم زیر نیاز دارید:

  • دستکش لاستیکی یا لاتکس
  • دستمال توالت
  • ماسک صورت غیر جراحی
  • کیسه زباله پلاستیکی (یا دو)
  • وکیوم تونر (اختیاری)

چگونه نشت تونر را تمیز کنیم

برای این کار سعی کنید مراحل زیر را به درستی انجام دهید.

  • قبل از مقابله با نشت تونر، مطمئن شوید که پرینتر از پریز برق جدا شده و تقریباً یک ساعت خنک شده است (قطعات داخل پرینترهای لیزری داغ می شوند و نمی خواهید خود را بسوزانید).
  • تا آنجا که ممکن است از آن تونر خشک ریخته شده را بردارید و آن را در سطل زباله بیندازید. برای پاک کردن تونر به یک خراش لبه صاف یا یک کارت پستال سفت نیاز دارید. ممکن است بخواهید از یک کیسه زباله جداگانه فقط برای تونر شل استفاده کنید. به هم ریخته است!
  • پودر تونر اضافی را با یک دستمال کاغذی یا پارچه خشک پاک کنید. از پارچه یا حوله کاغذی مرطوب در داخل پرینتر سامسونگ خود استفاده نکنید! مایعات ممکن است باعث چسبیدن پودر تونر شده و به اجزای پرینتر سامسونگ آسیب برساند. سطح بیرونی پرینتر سامسونگ شما برای تمیز کردن با دستمال کاغذی مرطوب مناسب است.
  • گرد و غبار تونر روی پارچه یا فرش را می توان با یک حوله کاغذی مرطوب پاک کرد تا بلند شود. با این حال، اگر لکه را خیس کنید، تونر حل می شود و لکه ای دائمی باقی می ماند.
این مطلب را از دست ندهید   نشانه های خرابی فوم رولر پرینتر

چگونه نشت تونر را پاک کنیم

زمانی را به خاطر می آورید که پرینتر سامسونگ  شما جوهر نشتی داشت و پرینتر سامسونگ از سراسر کاغذ جوهر نشتی داشت؟ شما آن را به خوبی اداره کردید! این پاکسازی نشت تونر یک تکه کیک خواهد بود!

در اینجا روند گام به گام برای دنبال کردن آمده است:

  • ابتدا دستکش محافظ و ماسک تنفسی خود را تهیه کنید. استنشاق گرد و غبار تونر می تواند باعث سردرد، خستگی، حالت تهوع و مشکلات تنفسی شود، بنابراین می خواهید از خود محافظت کنید.
  • بعد، آن دستکش های لاستیکی را بکشید. می توانید گرد و غبار تونر را از روی پوست خود بشویید، اما با پوشیدن دستکش های یکبار مصرف راحت تر از این آشفتگی جلوگیری می کنید.
  • اکنون زمان آن است که کارتریج تونر قدیمی و نشتی را بردارید و آن را در سطل زباله بیندازید.
  • سپس، یک سوهان با لبه صاف تهیه کنید و آن انبوه تونر شل را در سطل زباله بیل کنید. تا می توانید بیرون بروید.
  • در نهایت، از یک حوله کاغذی یا پارچه خشک برای پاک کردن گرد و غبار باقیمانده تونر استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن تونر هنگام نشتی (یا پس از نشتی)

چگونه تونر را هنگام نشتی تمیز کنیم؟ اگر این سوال برای شما هم پیش آمده، در ادامه همراه ما باشید تا مراحل آن را به شما توضیح دهیم.

  1. اوه! آن کارتریج تونر نشتی را از دستگاه خود خارج کنید!
  2. یک تکه حوله کاغذی زیر پانل جلد پرینتر سامسونگ خود قرار دهید تا تونر شل شده را بگیرد و درب جلویی را باز کنید.
  3. کارتریج تونر نشتی را بردارید.
  4. برای جلوگیری از ریختن بیشتر آن را تا جایی که ممکن است نگه دارید.
  5. آن را در سطل زباله بیندازید. این چیز بد است!
  6. بعد، یک جارو قدیمی مدرسه و ظرف گرد و غبار را بشکنید. شما می خواهید تا جایی که می توانید از تونر شل را بردارید و دور بریزید، به خصوص اگر انبوهی از آن را دارید.
  7. اگر نشت شدیدی دارید یا انتظار تعمیرات بیشتر پرینتر سامسونگ را دارید، ممکن است بخواهید روی جاروبرقی تونر سرمایه گذاری کنید. تمام اجزای یک جاروبرقی تونر برای جلوگیری از شوک الکتریکی به زمین متصل می شوند و فیلترها برای کنترل ذرات کوچک گرد و غبار تونر طراحی شده اند.
این مطلب را از دست ندهید   پرینتر جوهرافشان یا لیزری

نحوه تمیز کردن کارتریج تونر

ابتدا قسمت بیرونی کارتریج تونر را با یک پارچه خشک پاک کنید. اگر کارتریج آسیب دیده باشد، نصب مجدد آن منطقی نیست. آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، آن را ببندید و بیرون بیاندازید.

اگر کارتریج آسیبی ندیده است، به پاک کردن آن با یک پارچه خشک ادامه دهید تا تا حد امکان تمیز شود. به تمام آن گوشه ها و شکاف ها ضربه بزنید تا ذرات سست گرد و غبار تونر خارج شوند. هر کاری که انجام می دهید، کارتریج را خیس نکنید یا از مواد پاک کننده روی سطح کارتریج استفاده نکنید. انجام این کار می تواند به کارتریج و قسمت های داخلی پرینتر سامسونگ لیزری شما آسیب برساند.

هنگامی که یک کارتریج تونر تمیز دریافت کردید، کارتریج را دوباره در پرینتر سامسونگ خود نصب کنید. پرینتر سامسونگ لیزری خود را دوباره به پریز برق وصل کنید، آن را روشن کنید و یک صفحه آزمایشی چاپ کنید.

چگونه از لکه تونر جلوگیری کنیم

اکنون که می دانید چگونه لکه ها و ریزش های تونر را تمیز کنید، بهتر می توانید از خود در برابر آنها دفاع کنید. بهترین راه برای جلوگیری از لکه شدن تونر این است که پرینتر سامسونگ خود را تمیز و به خوبی نگهداری کنید.

گاهی اوقات مشکل کارتریج تونر نیست بلکه غلتک انتقال است. یک غلتک انتقال فرسوده می تواند باعث جمع شدن تونر اضافی در سطل زباله کارتریج شود. یک سطل زباله پر در نهایت سرریز شده و گرد و غبار تونر به پرینتر سامسونگ شما نشت می کند. در صورتی که پرینت‌های شما روشن می‌شوند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که غلتک انتقال را تغییر دهید.

این مطلب را از دست ندهید   پرینتر سامسونگ Xpress M2020

همچنین، اگر ریزش تونر ادامه داشت، سعی کنید از کارتریج‌های با عملکرد بالا به کارتریج‌های با عملکرد استاندارد تغییر دهید. تونر کمتری در داخل یک کارتریج استاندارد وجود دارد، بنابراین خطر سرریز شدن سطل زباله و نشت تونر در داخل پرینتر سامسونگ شما کمتر است.

در نهایت، بهترین راه برای جلوگیری از نشت تونر، چسبیدن به کارتریج تونر با نام تجاری اصلی است. کارتریج‌های سازگار شانس بیشتری برای نشت دارند، در حالی که کارتریج‌های تونر OEM تحت یک سری تست‌های عملکردی سخت قرار می‌گیرند. خط آخر: تونر نام تجاری چاپ بهتری را ارائه می دهد و خطر نشت تونر را کاهش می دهد.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: بررسی سالم بودن پرینتر سامسونگ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =