نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تعویض کارتریج پرینتر لیزری سامسونگ

کارتریج ‌های پرینتر پس از مرور زمان، بالاخره خالی و تمام خواهند شد. تعویض سریع و صحیح این کارتریج‌ها باعث می شود، که مجدداً پرینترتان قابل استفاده باشد. در ادامه مطالب، نحوه تعویض کارتریج پرینتر لیزری (یا همان کارتریج تونر) آورده شده است.

  1. ابتدا به روشن کردن پرینتر خود بپردازید، چرا که در بسیاری از پرینترها برای آنکه به کارتریج تونر، دسترسی داشته باشید، باید دستگاه را روشن نگه دارید. اما در صورتی که، پرینتر روشن است، قادر به بستن درب آن نبودید، باید آن را خاموش کرده، چرا که احتمال دارد، درب پرینتر شما در حالت روشن به حالت قفل در آمده باشد.
  2. در این مرحله برای دسترسی به کارتریج تونر باید به باز کردن درب پرینتر بپردازید، البته در برخی مدل‌ها، باید به فشردن دکمه آزادسازی (release) پرداخته و به کشیدن درب به سمت خودتان بپردازید.
  3. به خارج سازی کارتریج مصرف شده، از پرینتر بپردازید.

تعویض کارتریج تونر پرینتر سامسونگ و پرینت پشت و رو بدون duplexer

بسته به مدل پرینترتان، شاید نیاز باشد، تا به آزاد کردن دسته رهاسازی کارتریج بپردازید، یا به فشردن دکمه چفت کارتریج پرداخته، تا بتواند به راحتی خارج شده، که البته در برخی پرینترها، دکمه آزادسازی را می توانید، به رنگ آبی و در یک سمت کارتریج ببینید.

پس از اینکه قفل را باز کردید، کارتریج را به سمت بالا و به طرف خود، کشیده و از جای خود خارج سازید

  1. کارتریج جدید را از جعبه بیرون آورده، ولی پلاستیک بسته ‌بندی آن را نگه دارید. ممکن است، در طی حمل و نقل، جوهر در درامِ تونر ته ‌نشین و منجر به پرینت‌ های بی‌کیفیت ‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، کارتریج را به آرامی تکان داده، تا به پخش پودر جوهر (تونر) در سرتاسر کارتریج کمک کند.
  2. از بسته ‌بندی پلاستیکی شده، کارتریج جدید را خارج ساخته، حالا نوار رنگی روی پرینتر را کشیده، (که کارایی این نوار، برای حفاظت از کارتریج بوده)، به نحوی که از انتهای آن خارج کنید، که به نوعی، تضمین کننده کار نکردن آن، می باشد.
این مطلب را از دست ندهید   پرینتر چندکاره xpress m2070f سامسونگ

هنگام انجام این کار، باید دقت کنید، تا درام که ایجاد کننده تصویر در انتهای کارتریج پرینتر است، را لمس نکنید، چرا که ایجاد لکه بر روی درام ، در کیفیت چاپ اثر گذاشته و مشکلاتی را بوجود می آورد.

  1. در مرحله آخر، کارتریج جدید را به آرامی و با دقت در سر جای خود، قرار داده و قبل از اینکه درب پرینتر، را ببندید، باید چفت قفل کارتریج بسته باشد.
  2. پرینتر شما آماده شد.

از پرینتر یک پرینت آزمایشی گرفته، کامپیوتر شما به صورت اتوماتیک، به تشخیص کارتریج جدید می پردازد و اکثراً سوالی مبنی بر اینکه آیا از کارتریج جدید خود مطمئن هستید؟ پرسیده خواهد شد، شما OK را بزنید، تا کامپیوتر، به بررسی تنظیمات پرینتر شما پرداخته و به چاپ یک عکس تمام صفحه برای شما می پردازد.

با پرینتر سامسونگ بدونduplexer ، پرینت پشت و رو بگیرید

   بیشتر پرینترهای خانگی برای  گرفتن پرینت دوطرفه، به وسیله ای به نام duplexer  نیاز دارند، ولی تدابیری اندیشیده شده، که بتوان با جایگذاری مجدد برگه ‌ها در سینی کاغذ در پرینترهای بدون duplexer ، بطور دستی، نیز بتوان، پرینت پشت و رو داشت.

گرفتن پرینت پشت و رو با پرینتر سامسونگ بدون duplexer (کامپیوتر)

  1. به انتخاب گزینه پرینت از منوی فایل بپردازید.
  2. به انتخاب گزینه Pages در قسمت انتخاب صفحات، پرداخته و بعد صفحات فرد، را وارد کرده (… ,1,3,5,7)، یا از منوی بازشونده زیر آن به انتخاب گزینه “فقط صفحات فرد”، (Odd Pages Only) بپردازید.
  3. بر روی گزینه پرینت بزنید.

  1. در این مرحله به برداشتن برگه های پرینت شده، از خروجی پرینتر برداخته، بعد آنها را سر و ته کنید و روبروی پرینتر بگذارید.
  2. اگر تعداد کل صفحات برای پرینت گرفتن فرد باشد، آخرین صفحه چاپ شده را از آن برداشته و اگر کل صفحات چاپی زوج می باشد، نیازی به برداشتن آخرین صفحه نیست.
این مطلب را از دست ندهید   آموزش نصب پرینتر در ویندوز

  1. به خالی کردن برگه های سفید خالی از سینی کاغذ پرینتر پرداخته و برگه های پرینت شده را دوباره در سینی کاغذ وارد نمایید.
  2. با انتخاب منوی فایل و گزینه پرینت، دستور پرینت را بدهید، ولی این بار به جای صفحات فرد، صفحات زوج را وارد نمایید و تیک “صفحات معکوس” (Reverse pages)، را نیز بزنید.
  3. صفحه کنار گذاشته شده در مرحله 5 را در اینجا به آخرین صفحه بیافزایید.

نحوه پرینت گرفتن پشت و رو با پرینتر سامسونگ بدون duplexer) Mac)

  1. از منوی فایل به انتخاب گزینه پرینت بپردازید.
  2. از منوی کشویی Copies and Pages، به انتخاب گزینه Paper Handling بپردازید.
  3. در منوی کشویی Pages To Print، به انتخاب گزینه Odd Only، بپردازید.
  4. صفحات پرینت شده را پشت و رو کنید (یعنی 180 درجه پرخانده) بطوریکه قسمت چاپ شده رو به زمین باشد.

  1. اگر تعداد کل صفحاتی مورد پرینت واقع شده اند، فرد است، آخرین صفحه چاپ شده را کنار بگذاریذ؛ اگر کل صفحات چاپی زوج می باشند، به همان صورت ادامه داده و صفحه را کنار نگذارید.
  2. برگه های سفید خالی را از سینی کاغذ پرینتر جدا کرده و دوباره برگه های پرینت شده را وارد سینی کاغذ نمایید.
  3. دستور پرینت را با انتخاب گزینه پرینت اجرا نمایید و به جای صفحات فرد، صفحات زوج را انتخاب و “صفحات معکوس”،(Reverse) ، را نیز انتخاب نمایید.
  4. صفحه کنار گذاشته شده در مرحله 5 را در اینجا به آخرین صفحه افزوده و پرینت بگیرید.
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 14 =