نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صفر تا صد تمیز کردن پرینتر سامسونگ

تمیز کردن پرینتر سامسونگ/ پرینتر سامسونگ اداری یکی از معدود وسایل مشترک در دفتر است. دستگاهی است که تقریباً همه در یک روز از آن استفاده می‌کنند. اگر پرینتر سامسونگ شما بخشی از قرارداد خدمات چاپ مدیریت‌شده هستند، تکنسین‌های شما احتمالاً دستگاه‌های شما را در طول سرویس‌های معمول یا بازدیدهای پیشگیرانه تعمیر و نگهداری پرینتر تمیز می‌کنند. اما آیا پرینتر سامسونگ باید تمیز شوند؟ بله. تمیز کردن پرینتر سامسونگ می تواند به افزایش عمر آنها و کاهش گیر کردن کاغذ، لکه دار شدن اسناد و زمان از کار افتادن آنها کمک کند. اگر قرارداد خدمات ندارید، ممکن است بخواهید خودتان پرینتر سامسونگ را تمیز کنید. اگر چنین است، مطمئن شوید که با ضمانت سازنده و مستندات مدل پرینتر سامسونگ خود بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن را به درستی انجام می دهید. ما نکات کلی را در مورد نحوه تمیز کردن دستی پرینتر سامسونگ، دستگاه های کپی و صفحه نمایش پرینتر چند منظوره (MFP) را بصورت کاملا شفاف توضیح خواهیم داد.

تمیز کردن پرینتر سامسونگ

تمیز کردن قسمت بیرونی پرینتر سامسونگ

برای تمیز کردن قسمت های بیرونی پرینتر باید یکسری نکات مهم را رعایت کنید که در این بخش به آن ها اشاره خواهیم داشت:

باید های تمیز کردن پرینتر

برای تمیز کردن بخش های بیرونی پرینترهای سامسونگ باید این موارد را رعایت کنید.

  • قبل از تمیز کردن، مطمئن شوید که دستگاه خاموش است و از برق جدا شده است.
  • از پاک کننده های مناسب استفاده کنید. تکنسین های ما از ایزوپروپیل الکل برای پاک کردن آرام ماشین ها استفاده می کنند. اکثر دستمال‌های ضد باکتری هنگام تمیز کردن دستگاه شما، از جمله صفحه لمسی، قابل قبول هستند، اما مطمئن شوید که الکل تنها ماده است.
  • ماده شوینده را روی یک پارچه/پارچه بدون پرز اسپری کنید و سپس سطوح را پاک کنید.
  • پارچه ها/پارچه ها باید پس از یک بار استفاده دور ریخته شوند.
  • فقط روی سطح شیشه بشقاب از شیشه پاک کن استفاده کنید و با یک پارچه بدون پرز پاک کنید.
  • قبل از اینکه دستگاه را دوباره به برق وصل کنید، صبر کنید تا سطوح خشک شوند.
این مطلب را از دست ندهید   مشکل کارتریج جوهر پرینتر سامسونگ

نبایدهای تمیز کردن پرینترهای سامسونگ

انجام موارد زیر می تواند آسیب های جبران ناپذیری به پرینتر شما وارد کند.

  • از محصولات تمیز کننده معمولی که حاوی سفید کننده، آمونیاک یا سایر حلال های تمیز کننده خشن هستند استفاده نکنید. ضد عفونی کردن و تمیز کردن پرینتر سامسونگ با محصولات تمیز کننده معمولی می تواند سطح صفحه نمایش لمسی را تغییر رنگ دهد و به پرینتر سامسونگ، دستگاه کپی یا دستگاه چند منظوره (MFD) آسیب برساند.
  • از استفاده از دستمال مرطوب و سایر محصولات مصرفی که حاوی موادی غیر از الکل هستند که می تواند به ماشین آلات آسیب برساند خودداری کنید
  • مواد شوینده را مستقیماً روی صفحه، سطوح یا اجزای دستگاه اسپری نکنید، زیرا قرار گرفتن مایع در داخل دستگاه می تواند به اجزای داخلی دستگاه آسیب برساند.
  • به طور کلی، هنگام تمیز کردن وسایل الکترونیکی، هرگز از یک پارچه بسیار مرطوب یا دستمال مرطوب ضد عفونی کننده برای تمیز کردن دستگاه استفاده نکنید. اگر دستمال مرطوب بسیار مرطوبی دارید، ممکن است لازم باشد قبل از استفاده، آن را فشار دهید تا مقداری از مایع اضافی خارج شود تا چیزی به داخل دستگاه نریزد یا نشت کند.
  • اجازه ندهید هیچ مایعی بیش از چند ثانیه روی ناحیه ضدعفونی شده نشسته یا جمع شود.
  • هرگز از دستمال کاغذی یا پارچه خشن برای خشک کردن شیشه یا صفحه نمایش دستگاه های خود استفاده نکنید، که می تواند باعث ایجاد خراش روی سطح شود.

آیا باید داخل پرینتر سامسونگ را تمیز کنم؟

داخل دستگاه های چند منظوره حاوی قطعات الکترونیکی حساس و قطعات ظریف است، بنابراین بهتر است از کاوش در داخل خودداری کنید. در صورت امکان، این کار را به حرفه ای ها بسپارید تا در نهایت درام را خراش ندهید یا چیزی را نشکنید که منجر به تعمیرات پرهزینه و کیفیت پایین چاپ شود.

این مطلب را از دست ندهید   جمع شدن کاغذ در پرینتر

با این حال، برخی از موارد کلی وجود دارد که می توانید آنها را تمیز کنید. برخی از مدل های پرینتر سامسونگ دارای حالت چرخه تمیز کردن هستند. به دنبال این گزینه در کنترل پنل خود بگردید یا آن را در دفترچه راهنمای خود جستجو کنید تا عملکرد تمیز کردن را اجرا کنید.

اگر کشوهای کاغذ به راحتی از دستگاه جدا می شوند، آنها را بیرون آورده و با یک پارچه مرطوب تمیز کنید تا هرگونه گرد و غبار یا پرز کاغذ پاک شود. هرگز کشویی را که به راحتی جدا نمی شود مجبور نکنید. قبل از قرار دادن آنها در جای خود مطمئن شوید که کاملاً خشک شده اند.

همچنین ممکن است بخواهید غلتک های کاغذی (غلتک های لاستیکی که کاغذ را می گیرند) تمیز کنید. از ایزوپروپیل الکل روی یک پارچه بدون پرز استفاده کنید. این کار تمیز کردن کوچک می تواند به جلوگیری از گیر کردن کاغذ کمک کند.

یکی دیگر از کارهایی که ممکن است نیاز به انجام آن داشته باشید، تعویض ظرف تونر زباله است. این یک محفظه کوچک است که جوهر اضافی را می گیرد. اگر به ظرفیت نزدیک شود، معمولاً یک پیام هشدار روی صفحه کنترل پنل ظاهر می شود. جعبه تونر زباله را پیدا کنید و آن را با یک واحد مجاز جایگزین کنید.

جعبه تونر ضایعات استفاده شده را طبق قوانین محلی دور بیندازید یا با یک فروشنده مجاز تماس بگیرید تا در مورد دفع آن پرس و جو کنید. آنها همچنین ممکن است بازیافت تونر و کارتریج جوهر را ارائه دهند.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل نشتی پرینتر سامسونگ

کارتریج تونر را بردارید و به آرامی پاک کنید تا گرد و غبار یا تونر زیر آن را با یک پارچه خشک پاک کنید. اگر متوجه تونر اضافی در داخل دستگاه چاپ شدید، ممکن است آن را با استفاده از جاروبرقی که به طور خاص برای جذب ذرات ریز گرد و غبار مانند پودر تونر طراحی شده است، خارج کنید. با این حال، این جاروبرقی ها ممکن است پرهزینه باشد.

هر کاری که انجام می دهید، از جاروبرقی سنتی با اتصال شلنگ استفاده نکنید. آنها نمی توانند گرد و غبار تونر را به درستی فیلتر کنند و در نهایت با یک آشفتگی بزرگ روی دستان خود (و در هر جای دیگری) مواجه خواهید شد. به علاوه، آنها معمولاً خیلی بزرگ هستند و می توانند به اجزای سازنده آسیب برسانند.

گرد و غبار اضافی تونر در داخل دستگاه ممکن است نشان دهنده معیوب بودن کارتریج باشد. این امر بر اهمیت استفاده از تنها ارائه دهندگان تونر معتبر تاکید می کند. بسیاری از کارتریج های تونر پس از فروش کیفیت پایین تری دارند و ممکن است در معرض نشت قرار گیرند.

پیشنهاد مطالعه: تعریف پرینتر سامسونگ لیزری تک رنگ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =