نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اندازه مناسب چاپ در پرینتر چگونه تعیین می شود؟

اندازه چاپ در پرینتر سامسونگ یکی از مشکلات کار با چاپگر، مشکل اندازه نادرست اسناد چاپ شده است، که در ادامه راهکارهایی برای رفع این مسئله گفته شده، تا اسناد تان را با هر سایزی بتوانید چاپ نمایید.

داشتن پرینتر لزوما به معنای دانستن نحوه استفاده از آن نبوده و بسیاری از صاحبان این چاپگر‌ها قوائد استفاده از این وسیله را نمی دانند. این عدم آشنایی منجر به چاپ اسناد و فایل ‌های بی‌کیفیتی می شود.

اندازه چاپ در پرینتر سامسونگ
اندازه چاپ در پرینتر سامسونگ

آشنایی لازم را از پرینتر خود داشته باشید

خیلی‌ها پرینتر را تنها یک دستگاه فیزیکی دانسته، اما از دید جدید‌ترین سیستم‌های نسخه‌ای ویندوز و سایر موارد بعد از آن، پرینتر تنها یک دستگاه چاپ فیزیکی نبوده، بلکه یک نرم افزار به حساب می آید، که دستورات و اسناد انتخابی کامپیوتر را توسط دستورالعمل‌هایی خاص، بر روی کاغذ چاپ کرده و آن را در اختیار شما قرار می دهد، که در ادامه دو نمونه از پرینترهای سامسونگ معرفی شده است.

آشنایی با تنظیمات چاپگر

چاپگر در ویندوز از سه قسمت مختلف ساخته شده، که همکاری دستگاه فیزیکی چاپگر، درایور پرینتر و spoolerدر ویندوز باعث تولید نسخه نرم افزاری چاپگر می‌باشد.

پرینتر جوهرافشان یا لیزری

دستور چاپ یک سند، به‌طور مستقیم به دستگاه چاپ ارسال نمی شود، بلکه بعد از دستور چاپ سند، فایل انتخاب و در یکی از سرویس‌ های ویندوز نوشته می شود، که به نام print spooler بوده و بعد از آن، در صف چاپ اسناد قرار گرفته و بعد برای چاپ به پرینتر ارسال می شود، که به این فرایندspooling می گویند.

این مطلب را از دست ندهید   تمیز کردن صحیح پرینتر

همکاری مشترکprint spooler با درایور پرینتر، یک زبان مناسب برای عملکرد بهتر دستگاه چاپ تولید می کند، که این زبان مشترک می تواند  PostScript، Escape Codes و PCL باشد.

چاپ اسناد خیلی کوچک

یک برنامه پردازش کلمات به نام MS Word یاMicrosoft word وجود دارد، که کاربران می‌توانند، تایپ خود را با آن انجام دهند. گاهی اوقات بسیاری از اسنادی که برای چاپ از MS Word به پرینترتان فرستاده می شود، بسیار کوچک ‌تر از اندازه درخواستی شما می باشد، که دلیل منطقی این مشکل، تغییر اندازه صفحه، توسط نفر قبلی بوده، که او فایلی را قبل از شما چاپ کرده، یادتان باشد، که اندازه صفحه همیشه قابل تغییر بوده و مشکلی برای کاربر ایجاد نخواهد شد. به طوریکه می‌توانید، خودتان با تغییر تنظیمات پیشفرض، اندازه چاپ را به دلخواه خودتان تغییر دهید.

تنظیم اندازه کاغذ در MS Word

سند MS Word را باز کرده، روی taskbar رفته و Layout را پیدا کرده و در قسمت page setup گزینه size را زده، که با انتخاب این گزینه منوی کشویی باز می شود، که به ارائه انتخاب و اندازه‌های زیادی براساس نیاز شما می پردازد.

در پایین این منو گزینه more paper size را می ببیند، که با کلیک بر روی آن می‌توانید، به تعیین طول و عرض و ارتفاع سند، بپردازید، بعد دکمهok را زده و بعد به ذخیره سند موردنظر تان برای اعمال تغییرات جدید بپردازید. به قسمت Print رفته و سند موردنظر خود را می توانید، چاپ نمایید، البته، بسته به نسخه word مورد استفاده، این مراحل کمی متفاوت می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش پیکربندی پرینتر در ویندوز ۱۰

ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش برای یادگیری نحوه کار با پرینتر، دفترچه راهنمای آن می باشد، که می توانید، از آن استفاده نمایید، همچنین می توانید، با جستجو در گوگل و دیدن فیلم ‌های آموزشی نیز با نحوه کار کردن پرینتر تان آشنا شوید. در ادامه شما را با دو پرینتر سامسونگ آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با پرینتر سامسونگ SAMSUNG PRINTER CLP 315

پرینتر لیزری رنگی Samsung Printer CLP 315 به عنوان یک محصول بسیار شیک و زیبا، بوده که در فروشگاه ها موجود می باشد، در صورتی که از پرینتر های رنگی شرکت سامسونگ استفاده کرده اید، احتمالا شما تجربه کار با این پرینتر خوش نام رو داشته و از کیفیت چاپ مورد قبولِ آن، استفاده نموده اید و از سرعت چاپ و توان ماهیانه آن هم بهره برده اید.

بررسی سخت افزار پرینتر رنگی لیزری Samsung Printer CLP 315

پرینتر رنگی لیزری Samsung Printer CLP 315 چهار کارتریج برای چاپ رنگی دارد و سرعت چاپ آن، در هنگام چاپ رنگی از حالت سیاه سفید آن، کمی آهسته تر، می باشد. حداکثر توان ماهیانه آن 20000 برگ بوده، که البته در عمل، چاپ 10000 برگ را خواهیم دید. از لحاظ سرعت پردازنده، این پرینتر 360 مگاهرتز بوده، که در حالت چاپ رنگی کمی کند تر، عمل کرده، ولی در حالت سیاه سفید آن، بهتر می باشد.

مدل دقیق Samsung Printer CLP 315
وزن 2,3 Kg
اندازه
نوع چاپ لیزری رنگی و سیاه سفید
کیفیت چاپ 2400 DPi
سرعت چاپ 17 صفحه در دقیقه
پردازنده 360 Mhz
حافظه رم 32 MB
سینی مخصوص کاغذ A4 Yes
سینی مخصوص کاغذ A5 Yes
وایرلس لن No
رم ریدر No
پورت USB Yes
پورت LAN No
پورت Parallel No
پورت COM No
این مطلب را از دست ندهید   مشکلات رایج پرینتر

مشخصات پرینتر رنگی لیزری Samsung Printer CLP 315

مشخصات پرینتر سامسونگ SAMSUNG PRINTER ML2525

مدل دقیق Samsung Printer ML2525
وزن 2,3 Kg
اندازه
نوع چاپ لیزری سیاه سفید
کیفیت چاپ 1200 DPi
سرعت چاپ 24 صفحه در دقیقه
پردازنده 360 Ghz
حافظه رم 32 MB
سینی مخصوص کاغذ A4 Yes
سینی مخصوص کاغذ A5 Yes
وایرلس لن No
رم ریدر No
پورت USB Yes
پورت LAN No
پورت Parallel No

سخت افزار پرینتر سامسونگ SAMSUNG PRINTER ML2525

یکی از محصولات میان رده شرکت سامسونگ بوده، که مورد تست قرار گرفته و در این تست، تعداد کاغذهای قرار گرفته در این پرینتر 150 برگ بوده، که هنگام کشیدن کاغذ، هیچ مشکلی وجود نداشته و به خوبی 20 برگ را پشت سر هم بدون گیر کردن کشیده، سرعت چاپ آن، برابر 24 برگ در دقیقه بوده، که ظاهرا راضی کننده به نظر می آید. ظرفیت چاپ ماهیانه این دستگاه 12000 برگ در ماه در نظر گرفته شده، که تجربه نشان داده، که همیشه  این مقدار کمتر از عدد نسبی آن بوده و عملا حدود 8000 برگ می باشد. سرعت چاپ و عکس العمل پرینتر کاملا رضایت بخش بوده و بطور کلی این پرینتر از تست سربلند بیرون آمده است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + دو =