نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه عمر پرینتر سامسونگ را بالا ببریم؟

یکی از توصیه های ساده و بهترین اقدام پیشگیرانه از خرابی پرینتر، تمیز کردن درون پرینتر ها بوده، زمانی که شما به باز کردن پرینتر خود پرداخته و گرد و خاک و کثیفی را درون آن مشاهده می کنید، باید بلافاصله درون آن را تمیز نمایید. تمیزی درون پرینتر خود را هر ماه یک مرتبه انجام داده و با دستگاه فشار باد، به تمیز کردن آن بپردازید.

عدم استفاده از کاغذهای پاره، تا شده و استفاده شده

در صورت استفاده از کاغذ معیوب و در نتیجه گیر کردن کاغد درون پرینتر و با تکرار این عمل، منجر به شکستن و معیوب شدن قطعات پرینتر شده، که برای جلوگیری از این مشکل، همیشه باید کاغذهای نو و سالم را درون پرینتر خود قرار دهید.

استفاده نمودن از کاغذهای مرغوب

بسیاری از سازمانها برای کاهش هزینه های خود، کاغذهای با کیفیت پایین و متوسطی را استفاده کرده، که استفاده از این کاغذها، به خرابی پرینتر منجر می شوند. برای اکثر کارهای چاپی، استفاده از کاغذ20dl  مناسب بوده، که در صورتی که چاپ با کیفیت مطلوب می خواهید، باید از کاغذهای24dl  در پرینتر خود، استفاده نمایید.

همیشه درون پرینتر را تمیز نمایید

کارخانجات تولید کننده پرینتر ها، ارائه دهنده کاغذهای کوچکی می باشند، که آن را به عنوان نمونه به همراه پرینتر ها عرضه می کنند و شما می توانید با مقایسه کاغذهای مورد استفاده تان، با این کاغذها به شناسایی کیفیت کاغذتان، بپردازید. در ضمن برای انتخاب کاغذ مرغوب، می توانید، از دفترچه راهنما و همچنین با رجوع به سایت شرکت تولید کننده، کمک بزرگی در این زمینه بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   دسترسی به مدار برد پرینتر ML2510

عدم فوت کردن به کاغذها قبل از استفاده

یکی از تفکراتی که در بین مردم به غلط شایع شده، این است، که فوت کردن در یک دسته کاغذ می تواند، از گیر کردن کاغذهای درون پرینتر ها جلوگیری کند. این تفکر اشتباه بوده و با فوت کردن به کاغذها، الکتریسیته در بین کاغذها ایجاد شده و در نتیجه کاغذها درون پرینتر، گیر خواهند کرد. اکثر پرینتر های امروزی دارای قابلیت جدا سازی کاغذها دورن سینی تغذیه بوده، و اگر پرینتر تان در محیط مرطوبی قرار داده نشده، جای هیچ نگرانی برای این موضوع نیست.

قرار ندادن پرینتر خود در محیط مرطوب

رطوب بالا، کاغذها را به هم چسبانده و منجر به گیر کردن کاغذها در هنگام چاپ، می شود، که معمولا اکثر پرینترهای ارزان قیمت این مشکل را دارند، که شما می توانید، با قرار دادن پرینتر در مکان خنک و کم رطوبت، می توانید، مانع به هم چسپیدن و گیر کردن کاغذ، درون پرینتر شوید.

استفاده از برچسب های با کیفیت

اگر استفاده تان از پرینتر، برای چاپ برچسب، می باشد، حتماً برچسب های با کیفیت، را استفاده نمایید. این موضوع از انتخاب کاغذ با کیفیت بالا، بسیار مهمتر بوده، به نحوی که استفاده از برچسب های با کیفیت پایین، سبب آسیب زدن به غلتک و فیوز پرینتر ها شده، بنابر این، اگر از نظر اقتصادی هم بررسی کنیم، استفاده از برچسب های با کیفیت بالا، دارای هزینه بسیار کمتری، نسبت به تعویض فیوز پرینتر ها، بر اثر خرابی ناشی از برچسب های بی کیفیت، می باشند.

چاپ برچسب ها بصورت مستقیم

اگر از پرینتر تان، برای چاپ برچسب استفاده می نمایید، تا جای ممکن، سعی کنید، که برچسب درون پرینتر تان خم نشده، و از خم شدن آن جلو گیری نمایید. در اکثر پرینتر ها قسمتی وجود دارد، که کاغذ بصورت دستی وارد شده و چاپ آن بصورت مستقیم می باشد، که برای چاپ برچسب، بهتر است، که از این قسمت استفاده نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   ارتقاء کیفیت رنگ عکس های پرینت گرفته شده در پرینتر های سامسونگ

بعضی از پرینترها، دارای لوازم جانبی برای چاپ مستقیم برچسب ها می باشند، اگر پرینتر شما دارای این امکانات می باشد، از آن استفاده کرده و تا جایی که امکان دارد، برای چاپ برچسب از قسمتی برچسب را وارد نمایید، که در مسیر چاپ، کمترین غلتک، وجود داشته باشد.

بستن سینی تغذیه چاپ مستقیم در هنگامی که بلا استفاده می باشد

برای چاپ برچسب و کاغذ تان، در صورتی که از سینی تغذیه، مستقیم استفاده می نمایید، حتماً در صورت عدم استفاده از آن، سینی تغذیه چاپ، را بسته، چرا که هنگام بر خواستن از روی صندلی با آن برخورد کرده و خواهد شکست .

البته، در صورتی که، پرینترتان، در محل مناسبی، قرار داده شده باشد، از این اتفاق و آسیب دیدن پرینترتان، جلوگیری خواهد شد.

در هنگام تعویض قطعات و باز کردن پرینتر احتیاط کنید

در هنگام تعمیر یا سر هم کردن قطعات پرینتر با دقت، عمل کرده، چرا که ساختار پرینترها از قعطات شکستنی پلاستیک مانندی می باشند، که اگر شما در هنگام باز کردن پرینتر خود، در زمان سر هم کردن یا تعویض قطعه، متوجه شدید، که باید با زحمت و فشار به جا زدن یک قطعه بپردازید، لحظه ای صبر کرده و به چگونگی اتصال قطعات به هم فکر کنید. در اکثر پرینتر ها دفترچه راهنما می تواند، کمک زیادی برای حل این مشکل به شما کند.

خریداری دفترچه تعمیرات

در صورت استفاده کردن از مدل خاصی از یک پرینتر، هرگاه تعمیر آن را بلد نبودید، می توانید، به خریداری دفترچه تعمیر آن، از کارخانه تولید کننده، بپردازید، این دفترچه ها نکات مهمی را گوشزد می کنند، که شامل: عیب یابی، نمودار و تصاویر سر هم کردن قطعات و نکات و اطلاعات مفیدی برای تعمیر پرینتر، می باشند. هنگامی که قصد دارید، پرینتر خود را تعمیر نمایید، این دفترچه، کار شما را آسان کرده و با راهنمای قدم به قدم، شما را یاری خواهد داد.

این مطلب را از دست ندهید   بایدها و نبایدهای تمیز کردن پرینتر سامسونگ
1/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفده =