نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی ساده در رفع ایرادات سخت افزاری پرینتر

برخی از ایرادات بسیار ساده رفع می شوند، برای رفع ایراد، ابتدا از وصل بودن پرینتر اطمینان حاصل کنید، اطمینان از اینکه پرینتر روشن و آماده چاپ می باشد. اگر چراغ اخطار، را در حالت چشمک زدن می بینید، به بررسی راهنمای کتابچه راهنمای کاربر پرداخته، تا ببینید چه خطایی رخ داده و علت چشمک زدن از کجاست؟ با چاپ یک صفحه تست داخلی، آن را بررسی نمایید، که در صورتی که تست داخلی چاپ نشده، باید چاپگر را خاموش و روشن نموده، تونر کارتریج  را در آورده و دوباره به وصل کردن آن بپردازید، و صفحه تست، را دوباره چاپ نمایید.

اشکالات سخت افزاری در مورد اتصال چاپگر

اگر صفحه تست تان خوب پرینت شده، ولی مشکل برطرف نشده، مشکل می تواند، ناشی از اتصال باشد، از آنجا که اتصال چاپگرها به صورت لوکال یا از طریق یک شبکه می باشد، اتصال آنها نیز معمولا توسط یک USB می باشد، (چاپگرها از یک کابل پارالل (parallel cable) نیز می توانند استفاده کنند)، که در صورتی که از USB استفاده کردید، از اتصال کابل USB به چاپگر و کامپیوتر خود مطمئن شوید.

در صورت داشتن کابل USB دیگر، سعی کنید به تغییر کابل USB خود پرداخته یا از پورت USB دیگر بهره ببرید. اگر اتصال هنوز برقرار نیست، امکان خرابی درایو USB یا چاپگر وجود دارد، که این خرابی USB  در دسته مشکلات نرم افزاری قرار دارد، در اتصال چاپگرها کابل های پارالل کمتر استفاده می شود، به هر حال، در صورت استفاده از این نوع کابل، به بررسی اتصال کابل ها پرداخته، تا به طور محکم به چاپگر و کامپیوتر متصل باشند. کابل پارالل، بر خلاف USB، گاهی کار می کند و گاهی دچار اشکالاتی شده و کار نمی کند.

این مطلب را از دست ندهید   چاپ صفحات وب بدون تصاویر

عیب یابی چاپگرهای متصل به یک شبکه

چاپ پرینتر نیازمند تجربه است، اگر در این مورد تجربه ای ندارید، توصیه می شود، تا از متخصصین، راهنمایی بخواهید. در صورت ایراد در چندین چاپگر، از اتصال آنها اطمینان حاصل کرده، تا به درستی نصب شده باشند. ممکن است مشکل ناشی از روتر یا سوئیچ، آدرس IP اشتباه یا تنظیمات نادرست بوده، که برای رفع ایراد در هریک از این موارد، با تماس با متخصصین،  این ایراد را رفع نمایید، در صورتی که ایراد فقط در یک کامپیوتر باشد، احتمال دارد، که اتصال چاپگر با کامپیوتر اشتباهی وصل شده، که در این صورت باید دوباره آن را تنظیم کنید، اما در صورت کار نکردن آن، مسئله پیچیده تر شده و با تماس به متخصصین، باز هم از آنها برای رفع ایراد، یاری خواهید.

ایرادات مربوط به نرم افزار

سخت ترین مشکلات، ایرادات نرم افزاری می باشند، اگر قبل از درخواست کمک از متخصصین، سعی بر رفع مشکل دارید، ابتدا از نصب درایورها اطمینان حاصل کرده، که به درستی نصب شده باشند، در صورت درست بودن نصب درایورها، به حذف کردن درایور printer پرداخته، آن را جدا کرده و سپس مجددا به نصب آن بپردازید. در صورت برطرف نشدن مشکل، از متخصصین راهنمایی بخواهید.

بررسی اصول اولیه

در صورتی که پرینتر شما هنوز مشکل دارد و راه حل های ذکر شده، تاثیری در رفع مشکل تان نداشته، به بررسی اصول اولیه بپردازید، بررسی کنید، که چاپگر دارای برق، متصل و روشن باشد. بررسی کنید، که کاغذ در سینی کاغذ موجود باشد و به درستی آن را قرار داده اید. گاهی اوقات با بیرون آوردن سینی کاغذ و قرار دادن مجدد کاغذ در سینی کاغذ و جایگذاری آن، می توانید مشکل را برطرف کنید. مشکل معمولا با بررسی اولیه، برطرف خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید   چاپگر حرارتی (بخش اول)

علت وصل نشدن تبلت به پرینتر چیست؟

عدم اتصال پرینتر به تبلت، یکی دیگر از مشکلاتی است که کاربران مطرح می کنند، و اعلام می کنند، که نمی توانند، با تبلت خود پرینت گرفته و از آن استفاده نمایند، در صورت استفاده از آیپد، باید پرینترتان، قابلیت AirPrint را پشتیبانی کرده و در صورت استفاده از تبلت های اندرویدی، باید به بررسی موارد دیگر بپردازید، ابتدا به بررسی تنظیمات تبلت و پرینترتان، پرداخته و از انجام درست آن، مطمئن شوید. مطمئن شوید، که در دستگاه خود، نام پرینتر تان را به درستی ثبت کرده اید، بعد از آن، برای رفع مشکل تان می توانید، با خاموش و روشن کردن تبلت و پرینتر، مشکل خود را حل کرده و تبلت خود را به دستگاه پرینتر وصل نمایید.

مشکل پرینت یک صفحه خالی از سوی چاپگر

تنظیمات چاپ وقتی که برای استفاده خاص تنظیم شده باشد، منجر به چاپ یک ورق اضافی کاغذ به وسیله چاپگر می شود، که این تنظیم به طور معمول در دفاتری که دارای حجم چاپ بالا و یا چاپ توسط چندین کاربر می باشد، اتفاق می افتد، که چاپ این صفحه خالی، برای جدا کردن کارهای چاپی، بوده و آن صفحه خالی را چاپ می کند، اما در صورتی که شما تنها یک چاپگر دارید، می تواند، چاپ این صفحه سفید، کمی اذیت کننده باشد، این مشکل خوشبختانه، راه حل ساده ای داشته، برای این منظور، به تنظیمات چاپگر در کامپیوتر خود رفته، با انتخاب چاپگر خود و بعد از آن، با انتخاب تنظیمات چاپگر، به حذف صفحات جداساز (separator pages) بپردازید.

این مطلب را از دست ندهید   پیکاپ رولر پرینتر
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + نوزده =