نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اختلال در میانه پرینت گرفتن

گاهی در میانه پرینت گرفتن، کامپیوترها ارتباط‌شان را با پرینتر از دست می‌دهند و یا به عبارت دیگر «فریز» می‌شوند و  طبق قوانین مورفی این اتفاق درست وقتی پیش می‌آید که برای پرینت گرفتن عجله دارید، بهتر است در این مواقع از فشار دادن مرتب دکمه پرینت خودداری کنید چون به غیر از اتلاف وقت و کلافگی بیشتر نتیجه‌ای نخواهد داشت! هر پرینتر قطعات مکانیکی و الکترونیکی زیادی دارد که همه باید با هم کار کنند، بنابراین تفکیک و چک کردن هرکدام می‌تواند مدتی طول بکشد. اما به صورت کلی چند اتفاق رایج می‌تواند موجب از کار افتادن پرینتر در میانه کار شود.

اگر پرینتر شما دچار این مشکل شده و کار نمی‌کند، بهتر است اول موارد زیر را چک کنید:

به دنبال اتصال شل یا کابل آسیب دیده باشید. ممکن است کابلی که کامپیوتر را به پرینتر متصل کرده، دچار آسیب شده باشد. این رایج‌ترین دلیل فریز شدن کامپیوتر است.

 گیر کردن کاغذ داخل پرینتر را بررسی کنید. به طور کلی توصیه می‌شود از قرار دادن کاغذهای بازیافتی در پرینتر خودداری کنید. استفاده از کاغذهای باکیفیت و با ضخامت مناسب علاوه بر آنکه کیفیت اسناد پرینت شده را بالاتر می‌برد، بروز چنین مشکلاتی را نیز کاهش می‌دهد.

اگر دیدید که کاغذ گیر کرده، قبل از آنکه دست خود را داخل پرینتر کنید، حتما آن را از برق بکشید.

کاغذ را به سمت خود بکشید. در برخی از پرینترها این امکان وجود دارد که کاغذ را به صورت دستی خارج کنید. دفترچه راهنما را بررسی کنید. علاوه بر این  ممکن است بیش از یک صفحه گیر کرده باشد، مطمئن شوید که تمام صفحات را خارج کردید.

این مطلب را از دست ندهید   کارتریج سامسونگ MLT-D101 و MLT-D203L  

به تنظیمات موجود در نرم افزار پرینتر و درایورها نگاه کنید.  اگر چیزی تغییر کرده است، آن را به تنظیمات اصلی برگردانید.

پرینتر را مطابق دستورالعمل موجود در دفترچه، تمیز کرده و روغن کاری کنید. اگر نمی‌توانید دفترچه راهنما را پیدا کنید، پرینتر را به فروشگاه کامپیوتر ببرید یا خودتان به آنجا بروید و سؤال کنید.

جدیدترین دستورات پرینت خود را از حافظه کامپیوتر حذف کنید. البته در برخی موارد در شرایط فریز شدن، این کار هم ممکن نیست.

 کامپیوتر را ریست کنید. بعد از راه‌اندازی مجدد، ممکن است یک پنجره باز شود که از شما سؤال کند آیا می‌خواهید کارهایی که منتظر پرینت هستند، لغو کنید یا دوباره امتحان می‌کنید. بهتر است ریسک نکنید و همه را کنسل کنید.

 دوباره از ابتدا مراحل پرینت گرفتن را تکرار کنید. نگران نباشید که پرینتر دستور را دریافت نکرده، یک بار بیشتر دکمه پرینت را فشار ندهید. اگر حجم صفحات بالا باشد، ممکن است پرینت با کمی تأخیر آغاز شود، فشردن مداوم دکمه، تنها باعث سردرگمی و طولانی‌تر شدن این پروسه خواهد شد.

یک  آزمایش خودآزمایی روی پرینتر انجام دهید. شما می توانید این کار را با هر پرینتری انجام دهید، حتی لازم نیست کامپیوتر را روشن کنید. خودآزمایی پرینتر را مجبور می‌کند لیستی از تنظیمات و گزینه‌های فعلی پرینتر را نشان دهد و تمام چگالی پرینت و ویژگی‌های آن را به صورت لیستی پرینت شده به شما تحویل دهد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 10 =