نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه متصل شدن یک پرینتر در شبکه داخلی

شاید با وجود چندین کامپیوتر در خانه، پرینت گرفتن از لپ تاپ، نوت بوک یا هر دستگاهی که اتصال آنها از طریق USB مقدور نمی باشد، برایتان غیر ممکن به نظر برسد، این در حالی است، که شما خیلی ساده، با چند مرحله ساده می‌توانید، با متصل شدن به پرینتر دیگر که متصل به یک کامپیوتر دیگر در منزل تان می باشد، از آن استفاده نمایید و یا حتی می توانید، به اشتراک گذاری پرینتر تان با سایر دستگاه‌ ها بپردازید.

اتصال به یک پرینتر در شبکه داخلی

  1. از منوی استارت Control Panel را باز کرده و به انتخاب بخش Device and printers بپردازید.

  1. در بالای پنجره بر روی گزینه Add a printer کلیک نموده و از گزینه‌ های ظاهر شده، به انتخاب گزینه Add a network, wireless or Bluetooth printer بپردازید.
  2. در این مرحله ویندوز به اسکن شبکه شما پرداخته و به شناسایی پرینتر هایی که به اشتراک گذاشته شده اند، می پردازد. از لیست ظاهر شده، پرینتری را که قصد اتصال به آن را دارید، انتخاب نموده و گزینه Next را بزنید.
  3. ویندوز به پرینتر متصل شده و به جستجوی درایور های مورد نیاز پرینتر به منظور چاپ می پردازد. بعد از آن، ویندوز از شما تاییدی، گرفته و بعد نصب درایورهای پرینتر را شروع می کند. در ادامه، وقتی نصب درایورها تمام شد، یک پنجره باز خواهد شد، که به شما از اتصال کامپیوترتان به پرینتر خبر می دهد. گزینه Next را بزنید. در این قسمت گزینه چاپ صفحه آزمایشی را خواهید دید، که در این مرحله امکان چاپ صفحه آزمایشی وجود دارد و با فشردن دکمه Finish می توانید، از پرینتر استفاده نمایید.
  4. در صورت موفقیت، در عملیات اتصال به پرینتر، شما می‌توانید، به اشتراک گذاری آن، در شبکه خود پرداخته، که باید به بررسی فعال بودن اشتراک گذاری پرینتر بپردازید، که باید با باز کردن منوی استارت، مجددا به قسمت Control Panel بروید.
  5. گزینه Network and internet را انتخاب نموده و از گزینه های ظاهر شده، به انتخاب Network and Sharing Centre پرداخته و از گزینه‌های سمت چپ، به اتنخاب گزینه Change advanced sharing settings بپردازید.
  6. از انتخاب گزینه file and printer sharing مطمئن شده و سپس با کلیک بر روی گزینه Save changes به بستن پنجره پرداخته و دوباره به باز کردن منوی استارت بپردازید و به قسمتControl Panel بروید.
  7. از لیست ظاهر شده، باید به انتخاب پرینتر خود پرداخته و بعد از آن، بر روی آیکن پرینتر که قصد به اشتراک گذاری آن را دارید، کلیک راست نمایید.
  8. به انتخاب Printer properties پرداخته و بعد زبانه Sharing را انتخاب کنید و به انتخاب گزینه Share this printer بپردازید. بر روی OK زده، تا اشتراک گذاری پرینتر به پایان رسد، حالا اشتراک گذاری پرینترتان با سایر دستگاه ‌ها میسر می باشد.
این مطلب را از دست ندهید   آموزش تنظیم کیفیت چاپ

نحوه نصب کردن پرینتر WiFi و پرینتر TCP\IP

هر دو نوع این پرینترها شبیه هم می باشند و هر دو نوع آنها به صورت مستقل، در شبکه، به دریافت آدرس IP می پردازند.

تفاوت پرینتر TCP/IP با پرینتر Wi-Fiدر این می باشد، که اتصال پرینتر TCP/IPبه سوییچ شبکه توسط کابل بوده، ولی پرینتر Wi-Fi اینترفیس وایرلس دارد و اتصال آن به شبکه توسط اکسس پوینت، می باشد، در نتیجه، مراحل نصب این دو نوع پرینتر و اشتراک گذاری آنها شبیه هم بوده، که در ادامه آمده است.

  1. به قسمت کنترل پنل رفته و به انتخاب قسمت Devices and printers بپردازید.
  2. به حذف پرینتر های اضافی بپردازید.
  3. گزینه Add a printersرا انتخاب کنید.
  4. صفحه ای باز می شود، که یک پیغام تحت عنوان The printer that I want isn’t listed در آن دیده می شود، این گزینه را انتخاب نمایید.
  5. در صفحه باز شده ، گزینه Add a printer using a TCP\IP address or hostname را انتخاب کنید و روی گزینه next بزنید.
  6. در صورت استفاده از ماشین مجازی و عدم وجود پرینتر واقعی، قسمت Device type را باید تغییر دهید و Query the printer and automatically select the driver to use را انتخاب نکنید. در غیر این صورت، باید به انتخاب نوع پرینتر پرداخته و تیک گزینه پایین را نزنید.

در قسمت Host name or IP Address می توانید، به وارد کردن Host name و یا آدرس ip پرینتر پرداخته و روی گزینه next بزنید.

  1. دراین محل باید به انتخاب نوع پرینتر بپردازید ( توجه کنید در صورت ماشین مجازی و طی مراحل آن، این صفحه را نباید تغییر دهید) و گزینه next را انتخاب کنید.
  2. در این محل، به انتخاب یک نوع پرینتر، پرداخته و روی گزینه next بزنید.
  3. به انتخاب یک نام برای پرینتر خود پرداخته و روی گزینه next بزنید.
  4. در مرحله بعدی اشتراک گذاری پرینتر را تعیین می کنید.
  5. finish را انتخاب نمایید، تا به نصب یک پرینتر WiFi و یا TCP\IP در ویندوز بپردازید.
این مطلب را از دست ندهید   فعال سازی Print Spooler پرینت اسپولر

نکته: با راست کلیک کردن روی پرینتر، گزینه printer properties را انتخاب نمایید.

در سربرگ Ports خواهید دید که پرینتر، روی پورت آدرس IP وارد کرده شما، مشخص می باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =