نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش روش تمیز کردن هد پرینتر (Printer head)

مسدود شدن هد پرینتر در نتیجه خشک شدن جوهر بر اثر استفاده کم از پرینتر می باشد و می تواند منجر به چاپ پراکنده و یا نادرست شود. روش معمول برطرف کردن مسدودی Printer Head استفاده از قابلیت Self-Cleaning درایور تولید کننده پرینتر می باشد ولی درصورتیکه با این روش مشکل برطرف نشود باید بصورت دستی هد پرینتر را تمیز کرد.

مراحل تمیزکردن هد پرینتر

روش اول) بکارگیری قابلیت Self-Cleaning درایور پرینتر

گام اول) منوی Start را با کلیک بر روی لوگوی ویندوز (گوشه پایین صفحه-سمت چپ) باز کنید.

گام دوم) عبارت Control Panel را در قسمت جستجو تایپ و بر روی برنامه کنترل پنل کلیک کنید ویا درصورتیکه از ویندوز سون استفاده می کنید از طریق منوی استارت ویندوز برنامه کنترل پنل را باز و ابزار Device and Printers را باز کنید.

گام سوم) بر روی نام پرینتری که می خواهید هد آن را تمیز کنید، راست کلیک کرده و بر روی گزینه Properties کلیک کنید.

گام چهارم) در پنجره باز شده بر روی تب Hardware یا Maintenance کلیک کنید. لازم به ذکر است که در بعضی از پرینترها گزینه Self-Cleaning در تب More Options ویا Tools وجود دارد.

گام پنجم) در پنجره باز شده باید بر روی Cleaning کلیک کنید. این گزینه معمولا با عنوان Clean Heads ویا Clean Cartridge نمایش داده می شود. اگر نتوانستید گزینه تمیز کردن هد پرینتر (یا عبارت های Nozzles و Cartridges) را پیدا کنید باید Service Manual پرینتر را مطالعه کنید زیرا ممکن نیست که پرینتر گزینه Self-Cleaning را نداشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   مشکل چشمک زدن پرینتر سامسونگ

گام ششم) اگر در طول فرآیند Cleaing پیغامی ظاهر شد، برروی آن کلیک کنید زیرا پرینتر باید هر را تمیز کند. بعد از این فرآیند شما باید بتوانید چاپ اسناد خود را از سر بگیرید.

همچنین ممکن است مجبور باشید به استفاده از گزینه Print a test page که تایید می کند فرآیند تمیز کردن به درستی انجام شده است یا خیر.

اگر نتایج چاپ هنوز نشان می دهد که Printer Head مسدود است شما نیاز دارید که برای برطرف شدن مشکل، هد پرینتر را بصورت دستی تمیز کنید.

روش دوم) تمیز کردن هد پرینتر بصورت دستی

گام اول) برای تمیز کردن Printer Head، مطابق تصویر باید اقلام زیر را جمع آوری کنید:

الکل ایزوپروپیل

آب

ظرف

دستمال

گام دوم) پرینتر را خاموش و از برق بکشید. این مورد از آسیب رسیدن به چاپگر یا صدمه رسیدن به خودتان در حین خارج کردن کارتریج ها و یونیت هد چاپ از دستگاه جلوگیری می کند.

گام سوم) پوشش اصلی پرینتر را باز کنید و سپس تمام کارتریج ها را یک به یک خارج کنید. لازم به ذکر است که درصورتیکه اطلاعی از نحوه صحیح خارج کردن کارتریج ها ندارید به Service Manual پرینتر مورد نظرتان مراجعه کنید.

گام چهارم) در این مرحله باید یونیت هد چاپ را که همان سینی می باشد که کارتریج ها بر روی آن قرار گرفته اند را از پرینتر خارج کنید. باید چندین روزنه در ته یونیت هد چاپ مشاهده کنید. برای این منظور می توانید به سرویس منوآل پرینتر مورد نظرتان مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که اگر پرینتری مورد نظرتان به این شکل می باشد که هد چاپ به صورت ثابت بر روی کارتریج ها قرار گرفته است بایستی از این مرحله عبور کنید.

این مطلب را از دست ندهید   صندوق فروشگاهی یا POS

گام پنجم) یک مخلوط ۵۰/۵۰ از آب و الکل ایجاد کنید و مقداری از آن را به داخل ظرفی دیگر بریزید بطوری که حدود یک چهارم اینچ از عمق ظرف را پر کند.

گام ششم) یونیت هد چاپ پرینتر را در مخلوط آب و الکل قرار دهید. مخلوط باید حدود نیم اینچ از کنار هد چاپ (یا کارتریج) بالا بیاید.

اگر پرینتر مورد نظرتان از کارتریج هایی استفاده می کند که هد چاپ بر روی آن قرار دارد بایستی آنها را بجای یونیت هد چاپ در ظرف قرار دهید.

گام هفتم) یونیت هد چاپ پرینتر باید حداقل برای دو دقیقه در مخلوط آب و الکل قرار گیرد.

گام هشتم) سپس باید هد چاپ پرینتر را از مخلوط خارج کرده و همانند تصویر آهسته بر روی دستمال فشار دهید (بصورت ضربه زدن) این کار رطوبت و جوهر را از سطح هد پرینتر از بین می برد. باید حتما هد پرینتر را قبل نصب بر روی دستگاه بطور کامل خشک کنید.

گام نهم) یونیت هد چاپ پرینتر و کارتریج ها یا کارتریج های دارای هد ثابت را بر روی پرینتر نصب کنید و پوشش پشت پرینتر را بسته و اقدام به گرفتن Print a test page کنید. پرینتر باید در حال حاضر به درستی کار کند ولی اگر هنوز پرینتر بطور صحیح چاپ نمی کند بایستی دوباره یونیت هد چاپ را برداشته و در مخلوط الکل و آب قرار دهید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + سیزده =