نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تنظیم کردن پرینتر لیبل زن

در ادامه سری مقاله های آموزشی ماشین های اداری توسکام این بار به آموزش نحوه تنظیم کردن یا کالیبره کردن پرینتر لیبل زن می پردازیم. و به شما کمک خواهیم کرد که دستگاه خود را آماده چاپ لیبل کنید. حال مفهوم تنظیم کردن یا کالیبره کردن چیست؟ در پاسخ باید گفت کالیبر کردن دستگاه به منظور کاهش افت کیفیت چاپ یا عدم چاپ منظم بر روی برگ لیبل انجام می شود. معمولا با دو روش زیر اقدام به کالیبره کردن دستگاه خود می کنیم.

انواع روش تنظیم یا کالیبره پرینتر

۱.کالیبره به صورت اتوماتیک

۲.کالیبره به صورت دستی

در این مقاله ما قصد داریم که به شما نحوه تنظیم کردن یا کالیبره کردن دستی پرینتر لیبل زن را آموزش دهیم. و این آموزش برای اکثر دستگاه های لیبل زن دیگر مفید بوده. چرا که بین دستگاه های لیبل زن شباهت های ساختاری داخل دستگاه بسیاری است. کالیبره اتوماتیک متناسب با هر پرینتر متفاوت است. زیرا کالیبره اتوماتیک به واسطه نرم افزار انجام می شود که هر دستگاه نرم افزار خاص خود را دارد. و مطمئن ترین روش برای به نتیجه رسیدن است. حال کافی است که مراحل تنظیم کردن یا کالیبره کردن دستی زیر را با دقت انجام بدهیم.

فرایند تنظیم یا کالیبره دستی پرینتر

برای شروع کار کافی است. ابتدا دستگاه چابگر خود را با کلیک بر روی دکمه پاور خاموش کنید و اقدام به باز کردن درب پرینتر کنید. حالا مطمئن شوید که ریبون مصرفی موجود در دستگاه به درستی بر روی توپی فیت شده. و آماده به کار جهت چاپ است. کیفیت ریبون شما در روند چاپ بسیار مهم است. گاهی چاپ متعدد و استفاده بیش از حد دستگاه باعث چسبیدن ریبون به نوار لیبل به علت افزایش دمای داخل دستگاه خواهد شد. که نشان از استفاده ریبون بی کیفیت را می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   چاپگر حرارتی (بخش اول)

در ادامه کار باید مطمئن شوید که لیبل مناسب دستگاه به درستی، از زیر دو گیره سینی دستگاه و همینطور از زیر سنسور دستگاه عبور کند و نکته مهم این جاست که، سنسور باید از اول یک برگ لیبل تنظیم شود و نه از فواصل بین آن ها که در عمل پرینت صحیح بسیار مهم است. قبل از روشن شدن مجدد دستگاه مطمئن شوید. که ریبون، چیپست و لیبل به درستی در جای خود قرار دارند.

حال درب پرینتر را بسته و دکمه Feed را پایین نگه دارید و بعد دستگاه را روشن کنید. تا جایی که چراغ قرمز Ready شروع به چشمک زدن کرد، کلید Feed را رها کنید. دستگاه به صورت اتوماتیک قادر به تشخیص لبه نوار لیبل بوده و هیچ اقدام اضافی از جانب شما لازم نیست.

در پایان دستگاه آماده به کار است. و شما باید در نرم افزار طراحی لیبل شروع به طراحی لیبل و تنظیم اندازه هر برگ لیبل کنید و دکمه پرینت را بزنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + هفت =