نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با انواع پرینترهای سامسونگ

آشنایی با انواع پرینتر چاپگر یا پرینتر(printer)، یک وسیله ی جانبی رایانه بوده، متن یا تصویر ایجاد شده توسط کامپیوتر را روی کاغذ نشان می دهد. چاپگرها بسته به نوع از مهمترین تجهیزات شرکت یا اداره محسوب شده از نظر رنگ و مکانیسم انواع مختلفی دارد همچنین منبع تولید رنگ آن ها با توجه به کاربرد تونر یا کارتریج نام دارد.

با گسترش مدل پرینترها کاربران هنگام خرید سردرگم و کلافه شده، نمی توانند انتخاب درستی داشته باشند سوال اصلی ینکه آیا چاپگر لیزری بزای استفاده در منزل مناسب است یا چاپگر جوهر افشان؟

امروزه پرینتر ها با توجه به نوع کاربرد و عملکرد متفاوتی داشته لازم است افرادهنگام خرید اطلاعاتی درباره ی نوع و کاربرد پرینتر داشته تا بتوانند انتخاب درستی انجام دهند.

آشنایی با انواع پرینتر
آشنایی با انواع پرینتر

انواع چاپگر

پرینتر لیزری (laser printer)

ابتدا از این چاپگرها برای ترسیم تصویر در دستگاه کپی استفاده شده اولین بار شرکت Xerox اقدام به تولید این پرینترها کرده و هنوز میان کاربران از محبوبیت خاصی برخوردار است.

مزایای چاپگر لیزری

  • مقرون به صرفه؛
  • افزایش بهره وری؛
  • سرعت بالای چاپ؛
  • معایب پرینتر های لیزری
  • برای گرم شدن زمان کوتاهی نیاز دارد؛
  • Foot print بزرگتری نسب به سایر چاپگرها دارد؛
  • ولتاژبالا هنگام استفاده باعث انتشار کربن کمتری در این چاپگر می شود؛

پرینتر جوهر جامد(Solid Ink Printers)

بیشتر در ادارات استفاده شده، در آن یک نمونه ی استثنائی فناوری جوهر به کار رفته است. این قابلیت سبب صرف هزینه ی کمتر در بسته بندی شده و باعث تولید رنگ های پر جنب و جوش می شود. مزایای این چاپگر عبارتند از:

  • سازگاری با محیط؛
  • طراحی سبک؛
  • توسط روغن های غیر سمی تولید می شود؛
  • تولید صدای لرزان؛
  • فضای کمتری نیاز دارد؛
این مطلب را از دست ندهید   آموزش تنظیم کیفیت چاپ

معایب:

  • چاپ به صورت ورقه ورقه انجام نمی شود؛
  • زمان گرم شدن/ سرد شدن نیاز دارد؛

پرینترهای LED (LED Printers)

شبیه چاپگرهای لیزری بوده، اما به جای لیزر از دیودهای پخش کننده ی نور در ایجاد تصاویر استفاده می شود. چون تعداد قطعات متحرک کمتری داشته، کارایی بهتری نسبت به چاپگرهای لیزری دارد.

مزایای استفاده از پرینتر های LED

  • ارزان، قابل اعتماد و کارا؛
  • ضمانت نامه ی رایگان دارد؛

چاپگرهای جوهر افشان(Business Inkjet Printers)

در ابعاد گسترده برای تامین نیازهای یک شرکت شلوغ با استفاده از قابلیت جوهر افشان همچنین تکیه بر خروجی چاپی استفاده شده و از استقبال بالای کاربران و مشتریان برخوردار است.

مزایا و معایب استفاده از پرینترهای جوهر افشان چیست؟

مزایا

چاپ دقیق و واقعی تصاویر؛

برای گرم شدن زمان کوتاهی نیاز دارد؛

Footprint کوچکی دارد؛

معایب

هزینه ی بالای چاپ؛

چاپ های انجام شده مرطوب هستند؛

اطمینان کمی دارند؛

لازم به ذکر است چاپگرهای جوهر افشان در دومدل خانگی و اداری مورد استفاده قرار گرفته که هرکدام کاربرد خاصی دارند. فناوری جوهرافشان(Inkjet) در سال 1950 توسعه یافته به دلیل مزایای بسیارهنوز مورد پسند کاربران است.

نقاط قوت/ ضعف پرینتر های خانگی جوهر افشان

عکس ها واقعی چاپ شده، نیازی به گرم شدن ندارداما هزینه ی چاپ بالا وسرعت پایین بوده همچنین چاپ ها مرطوبند و گاهی اوقات کند عمل می کند.

 چاپگرهای چند منظوره(Multifunction)

این دستگاه قابلیت چاپ،کپی، اسکن و فکس را داشته و بیشتر در دفاتر اداری استفاده می شوند.

مزایا و معایب پرینترهای چند منظوره

به جای خرید چند دستگاه، می توانید از این چاپگرها استفاده نموده، باعث صرفه جویی در هزینه می شود. این پرینترها قابلیت انجام چند کار به طور همزمان را داشته، نسبت به سایر پرینترها کارآمدتر عمل می کند. جالب است بدانید جدیدا پرینترهای چند منظوره با قابلیت جوهر افشان وارد بازار شده، می تواند خدمات کامل تری در یک محیط اداری شلوغ ارائه دهد مزایا و معایب این دستگاه عبارتند از: 1- خروجی با کیفیت 2- مقرون به صرفه 3- کارآمد 4- چاپ های مرطوب

این مطلب را از دست ندهید   نقد و بررسی دلایل عدم چاپ پرینترهای سامسونگ

پرینترهای ماتریس نقطه ای(Dot matrix)

قدیمی ترین نوع چاپگر با قابلیت ماتریس نقطه ای که هنوز به بازار عرضه شده، در این دستگاه تصاویر و متن ها کوچک رسم می شوند. از نقاط قوت این چاپگرها می توان به هزینه ی پایین و کارایی بالا اشاره کرده، قابلیت انجام کار در محیط های گرم و کثیف را  دارند اما خروجی با کیفیت  و وضوح پایین چاپ شده و خیلی پر سروصداهستند.

 جمع بندی

چاپگرها از مهمترین لوازم جانبی کامپیوتر ها محسوب شده و انواع مختلفی دارند. هر کاربر می تواند با توجه به موقعیت و شرایط گزینه ی مناسب را انتخاب سپس استفاده نماید. منتظر نظرات شما هستیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 4 =