نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلیل چشمک زدن دکمه قرمز چاپگر سامسونگ چیست؟

طراحی وسیله چاپگر برای چاپ اطلاعات از رسانه های الکترونیکی روی کاغذ بوده، که در این تجهیزات، شاخص های رنگ های مختلف به رنگ سبز (“آمادگی”) و قرمز (“هشدار”) دیده می شود، که برای گزارش وضعیت، بر روی دستگاه قرار گرفته شده اند، که این شاخص ها بصورت دوره ای یا مداوم و یا گاهی نیز به صورت عموماً خاموش می باشند، که نشان دهنده واکنشی برای تغییر وضعیت فناوریِ متفاوت، می باشند.

در ادامه مطالب، به بررسی دلایل چشمک زدن دکمه قرمز و برخی دیگر از چراغ ها که روی چاپگرهای لیزری سامسونگ، قرار دارند، پرداخته شده است.

دلایل چشمک زدن دکمه قرمز روی چاپگرهای لیزری سامسونگ

  • عدم وجود کاغذ، که شایع ترین مشکلات مربوط به کارتریج می باشد.
  • نصب کارتریج نادرست
  • دسترسی به کارتریج ممکن نیست.
  • سنسورهای کنترل کاغذ دارای عملکرد مناسبی نیستند.
  • عدم ارتباط با کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ، یا هر وسیله دیگر که چاپ داده های آن، انجام می شود.
  • در صورت خرابی نرم افزار
  • هنگامی که تونر، کم یا مفقود باشد.

برطرف کردن مشکل چشمک زدن همزمان نور قرمز و سبز در پرینتر سامسونگ

  1. در صورتی که “هشدار” و “آمادگی” مکررا در دستگاه پرینتر، روشن و خاموش شود، نشانه لغو صف چاپ می باشد.
  2. اگر چراغ قرمز در حال چشمک زدن است و چراغ سبز به طور مستمر روشن می باشد و چاپگر نیز قادر به انجام کار نمی باشد، نشانگر آن است، که ورق های کاغذ، نا مرتب شده و به هم ریخته و مکانیسم تغذیه نیز مختل شده، راه حل آن حذف کاغذ جامد (کاغذی که وارد شفت ها یا غلتک خروجی پرینترهای لیزری سامسونگ شده و بیرون نیامده)، می باشد.
این مطلب را از دست ندهید   دلایل روشن نشدن پرینتر سامسونگ

وقتی بعد از انجام کلیه اقدامات گفته شده، چاپگر هنوز قادر به چاپ نیست، باید سعی کنید تا به چاپ گزارش بپردازید، که به برای این منظور، باید دکمه بزرگ که بر روی چاپگر قرار دارد (این دکمه روشن / خاموش نیست) را فشرده و برای چند ثانیه آن را پایین نگه داشته، که صورت “چشمک زن” دستگاه، عدم وجود تونر، را نشان می دهد، بعد از آن باید به تنظیم پیشخوان، بپردازید، که اگر مشکل باز هم رفع نشد، باید از متخصصان کمک بگیرید.

شما خودتان می توانید، بدون کمک گرفتن از متخصصان به رفع دلایل روشن شدن چراغ قرمز روی پرینترتان بپردازید، قرار گرفتن کاغذ، باید به دقت قرار داده شده باشد و از تعداد ورق های قابل قبول استفاده نمایید، که بهترین راهنما در این امر، کتابچه راهنمای دستور العمل پرینتر سامسونگ تان در زمان خرید، می باشد، به نحوی که رعایت قوانین آن، باعث عملکرد طولانی تجهیزات دستگاه می شود.

چشمک زدن دکمه قرمز

بنابراین، چشمک زدن دکمه قرمز روی چاپگر نشان دهنده آن است، که خطایی رخ داده و پیامد آن، چنین می باشد، که در عملکرد طبیعی دستگاه، تداخلی به وجود آمده است. این تداخل ها را می توان به عنوان نمونه، به آخرین برگه کاغذ جامد شده منسوب کرد و همچنین به برداشتن ورق ها که به دقت بسیاری نیاز داشته، که در صورت وجود یک قطعه کوچک داخل آن (که به دلیل طراحی دستگاه، برداشتن آن دشوار می باشد)، نسبت داد. شما پس از برداشتن آن قطعه، باید این اطمینان را حاصل نمایید، که مونتاژ چاپگر به درستی باشد، (یعنی  بررسی اینکه همه سینی ها و کاورها بسته باشند، کارتریج نصب شده باشد و غیره).

این مطلب را از دست ندهید   روش اتصال پرینتر به کامپیوتر

چراغ قرمز ثابت

چراغ قرمز ثابت (وقتی که چاپگر به دکمه ها پاسخگو نیست) امکان دارد، بیان کننده مشکل جدی تری باشد. به عنوان مثال می تواند، نشان دهنده عدم وجود یک کارتریج قابل استفاده، باشد. برای آنکه به کارتریج ، دسترسی داشته باشید، باید به باز کردن روکش پرداخته و مطمئن شوید که به درستی درج شده باشد، فیلم های محافظ از آن همگی جدا شده و هیچ عنصر دیگر (گرد و غبار، زباله، مایع و غیره) مانع از تماس عادی با صفحه گیرنده نباشد.

عیب های مکانیکی موجود در برخی از دستگاه های پرینتر سامسونگ

در این پرینترها، صفحه نمایشی برای نشان دادن این عیب های مکانیکی وجود نداشته و برای نشان دادن ایراد، از یک سری چراغِ LED بهره می برد، در کنترل پانل دو دسته چراغ دیده می شود، که شامل: چراغ (روشن/خاموش) و چراغ اخطار می باشند، که چراغ (روشن /خاموش) به رنگِ سبز رنگ بوده و این در حالی است، که وجود چراغ خطا بر روی این نوع پرینتر سامسونگ، به دو رنگ قرمز و نارنجی، در نظر گرفته شده است.

چشمک زدن هر دو چراغ قرمز و نارنجی

چشمک زدن هر دو چراغ، نشانه آن می باشد، که دستگاه مشکل داشته و به خدمات پشتیبانی نیازمند می باشد.

ثابت ماندن چراغ خطای قرمز و خاموش بودن چراغ سبز

در صورتی که چراغ خطا قرمز ثابت، و چراغ (روشن/خاموش) خاموش باشد، نشان دهنده بعضی از مشکلات سنسور بوده و یا گیر کردن کاغذ درون پرینتر، را نشان می دهد.

چراغ چشمک زن نارنجی

در صورتی که چراغ چشمک زن نارنجی باشد، از اتمام کاغذ خبر می دهد. مستمر روشن ماندن چراغ خطای نارنجی نشان دهنده مقدار تونر بسیار کم، می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   پرینت گرفتن از پرینتر شبکه
3.3/5 (3 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − نه =