نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کاربرد پرینترهای سه بعدی

حتما برایتان جالب است بدانیدپرینترهای سه بعدی دقیقا چه کاربردی داشته،به چه منظور طراحی و تولیدشده اند؟ در واقع این دستگاهها قابلیت چاپ سه بعدی تصاویر کامپیوترها را داشته، به کاربران امکان طراحی سه بعدی محصولات صنعتی خود را می دهد ماده ی به کار رفته دراین دستگاه کامپوزیت بوده که برای طراحی و ساخت سه بعدی محصولات مناسب است همانطور که می دانید تولیدات صنعتی نیاز به طراحی دقیق و حرفه ای داشته که پرینترهای سه بعدی این امکان را فراهم کرده است.

ممکن است دستگاه محل کار یا منزلتان ناگهان خراب، نیاز به تعویض قطعه دارد اما قطعه ی مذکور در بازار نایاب است دیگر نگران نباشید چون با استفاده از پرینترهای سه بعدی می توانید به راحتی قطعه را تولید، حتی نواقص آن را بررسی کنید. از مهم ترین کاربردهای پرینتر سه بعدی می توان به صنایعی مثل ماشین سازی، هوافضا و تولید قطعات کاربردی اشاره کرد به طور کلی برای تولید کم قطعات صنعتی، چاپگرهای سه بعدی بهترین گزینه بوده، از این جهت راه خود را در صنایع مختلف باز کرده است.

لازم به ذکر است چاپگرهای سه بعدی نسبت به مدل های سنتی مزیت هایی از جمله با صرفه بودن و دقت داشته که پس از تولید و آزمایش تمام جوانب مثل عملکرد صحیح دستگاه، زیبایی محصول تولیدی و… نواقص برطرف شده و به وسیله ی بهینه سازی، به تولید انبوه برسد.

کاربرد های پرینترهای سه بعدی در صنعت

  • ماشین سازی

از چاپگرهای سه بعدی در تولید قطعات داخلی و خارجی خودرو استفاده شده، مثال بارز آن تولید خودروی مگان توسط شرکت سوئدی بوده که برای ساخت اولین نمونه ی آن از شبیه سازی سه بعدی استفاده شده است .

  • ساختمان سازی

ازاین چاپگرها برای ساخت ماکت ساختمانی استفاده شده که مزیت های فراوانی از جمله صرفه جویی در زمان، کاهش اتلاف انرژی و مواد داشته، با استفاده از این دستگاه ها هزینه ی نیروی انسانی همچنین مواد اولیه و انرژی مصرفی برای حل و نقل وسایل به طور چشمگیری کاهش می یابد.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات کاربران پرینتر سامسونگ

امروزه صنایع مختلفی از جمله هوا و فضا بیشترین حجم استفاده از چاپگرهای سه بعدی در تولید قطعات تولیدی پیچیده را داشته ولی صنایع دیگری مثل پزشکی تمایل زیادی به استفاده از این تکنولوژی در ساخت و طراحی قطعات پیچیده دارند.

مزایای استفاده از چاپگرهای سه بعدی

  • مقرون به صرفه؛
  • صرفه جویی در وقت و افزایش دقت؛
  • تاثیر زیادی درتولید قطعات صنعتی دارد؛
  • با استفاده از این دستگاه تولید قطعات پلاستیکی سریع و بادقت انجام می شود؛

مهمترین دلیل استفاده از چاپگرهای سه بعدی

امکان بررسی عینی و کیفی تمام جنبه های محصول تولیدی، تشخیص و رفع  نواقص محصولات است همچنین از ویژگی های بارز این پرینترها عبارتند از:

  • کاهش هزینه تولید؛
  • کاهش مدت زمان ساخت؛
  • وزن قطعات تولیدی کم است؛

پس از ساخت ماکت اولیه توسط پرینترهای سه بعدی مدل ساخته شده بلافاصله قابل استفاده می باشد؛

از ویژگیهای مهم چاپگرهای سه بعدی دقت در ساخت و طراحی بوده، سبب جذب صنعتگران زیادی شده است؛

قطعات صنعتی درتیراژ پایین می توانند توسط پرینترهای سه بعدی تولید و مورد بررسی قرار گیرند؛

چه کسانی از پرینترهای سه بعدی استفاده می کنند؟

یکی از قابلیت های این دستگاه این است که برای تمام اقشار جامعه مناسب است درادامه نحوه ی کارکرد پرینترهای سه بعدی در صنایع مختلف به صورت کاربردی مطرح خواهد شد

  • تولید خودرو و وسایل نقلیه

از پرینترهای سه بعدی در طراحی و ساخت  قطعات اولیه همچنین طرح نهایی خودروها به خصوص اتومبیل های مسابقات فرمول یک استفاده می شود

  • کاربرد پرینترهای سه بعدی در پزشکی

جالب است بدانید امروزه سمعک ها توسط تکنولوژی پرینت سه بعدی تولید و استفاده میشود از این فناوری همچنین درساخت پروتز، طراحی تجهیزات ارتودنسی دندان ها، اتصالات دندان ها و… استفاده میشود

این مطلب را از دست ندهید   بالا بردن کیفیت رنگ عکس پرینت

مهمترین کاربرد پرینت های سه بعدی طراحی دست پروتزی بزای کودکان دارای ناتوانی فیزیکی بوده که نسبت به طراحی سنتی این قطعه بسیار مقرون به صرفه است

کاربرد چاپگرهای سه بعدی درساخت هواپیما

تکنولوژی پرینت سه بعدی به مهندسان اجازه می دهد به جای تولید قطعات مونتاژی پیچیده، واحدهای بسیار سبکتری تولید و جایگزین مدل قبلی کنند انجام اینکار باعث صرفه جویی در وزن و افزایش بهره وری درموتورهای هواپیما و جت می شود.

از کاربرد های دیگر پرینترهای سه بعدی(3D) می توان به : مجسمه سازی، جواهرسازی، سینما، معماری، ساختن اسباب بازی و… اشاره کرد

جمع بندی

امروزه پرینترهای سه بعدی(3D) از محبوبیت فراوانی میان تولید کنندگان و صنعتگران برخوردار بوده، قابلیت های فراوانی درطراحی و ساخت محصولات دارد در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی درباره ی نحوه­  ی عملکرد پرینترهای سه بعدی، کاربردشان همچنین مزایای استفاده از این دستگاه  دراختیار کاربران قرار دهیم امیدواریم خواندن این مطلب به شما کمک کند. منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 3 =