نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تونر پرینتر / تعویض کارتریج های تونر پرینتر در دفتر کار تعمیر و نگهداری نسبتاً معمولی است که همراه با داشتن یک پرینتر لیزری یا دستگاه چند منظوره است. با این حال، بسیاری از مردم اغلب تعجب می کنند که آیا محتویات داخل این کارتریج ها می تواند برای سلامتی آنها مضر باشد. به طور معمول، اکثر مردم تعجب نمی کنند که “تونر پرینتر سمی است” تا زمانی که تصادفی روی قسمتی از بدن آن ها نریزد. گرد و غبار ریز کارتریج تونر می تواند لباس ها، فرش ها و پوست را خیلی سریع لکه دار کند. بنابراین، آیا تونر پرینتر لیزری خطراتی برای سلامتی دارد؟ ما چندین دهه تجربه خود در صنعت را با تحقیقات فعلی در مورد این موضوع ترکیب خواهیم کرد تا به شما در درک بهتر خطرات، در صورت وجود، همراه با تغییر کارتریج تونر پرینتر کمک کنیم.

تونر پرینتر

مقدار سمی بودن تونر پرینتر

اگر تا به حال یک کارتریج تونر شکسته را عوض کرده اید یا یکی را روی زمین انداخته اید، احتمالاً ذرات ریز تونر را دیده اید که به هوا پرتاب شده اند. تونر پرینتر بسیار شبیه گرد و غبار ریز عمل می کند و نیروی زیادی لازم نیست تا ذرات تونر به هوا منتقل شوند. اگر این ذرات ریز را تنفس کنید، تونر پرینتر برای سلامتی شما مضر است؟

مطالعاتی بر روی موش ها برای تعیین اثرات استنشاق تونر پرینتر انجام شده است. برجسته‌ترین مطالعه نشان داد که موش‌هایی که در معرض دوزهای پایین تونر پرینتر قرار گرفتند، تقریباً هیچ عارضه نامطلوبی را تجربه نکردند. موش هایی که در معرض مقادیر زیاد تونر قرار گرفتند، نوعی تحریک ریه را تجربه کردند.

این مطلب را از دست ندهید   همه چیز درباره تعمیر داکتر بلید پرینتر

به غیر از تحریک ریه، موش‌های مورد مطالعه هیچ اثر نامطلوب دیگری برای سلامتی نداشتند. این نشان می‌دهد که تونر پرینتر سمی نیست و هنگام تنفس در مقادیر کم تونر، خطر کمتری برای سلامتی شما وجود دارد. سطح خطر سمیت ارائه شده توسط استفاده منظم اداری تقریباً صفر است.

مضر بودن تونر پرینتر برای چشم یا پوست

فقط به این دلیل که چیزی سمی نیست به این معنی نیست که از راه های دیگر مضر نیست. علاوه بر تنفس ذرات تونر، قرار گرفتن این ذرات در چشم می تواند یک نگرانی مهم باشد. آیا تونر پرینتر آنقدر مضر است که آسیب شدیدی به چشم یا پوست وارد کند؟

در صورت شک، همیشه برای مارک کارتریج تونر پرینتر خود مشورت کنید. در برخی موارد، تونر پرینتر می تواند باعث تحریک پوست یا چشم شود. این فقط موقتی و معمولاً بسیار خفیف است. برای تماس چشمی با تونر پرینتر، ممکن است بخواهید از ایستگاه یا کیت شستشوی چشم استفاده کنید.

تونر پرینتر و ایجاد سرطان

فراتر از نگرانی‌های فوری ناشی از تحریک یا سمیت پوست، برخی از افراد ممکن است در مورد پتانسیل تونر پرینتر که باعث ایجاد مشکلات طولانی‌مدت مانند سرطان شود، نگران باشند. آیا استنشاق تونر پرینتر می تواند اثراتی مشابه سیگار کشیدن داشته باشد و افراد را در معرض خطر بیماری های جدی مانند سرطان ریه قرار دهد؟

خوشبختانه، تونر پرینتر به عنوان سرطان‌زای شناخته شده یا احتمالی فهرست نشده است. مواد سرطان زا موادی هستند که می توانند تغییراتی در DNA سلول ایجاد کنند. این سلول های آسیب دیده می توانند به طور غیر منتظره تکثیر شوند و از کنترل خارج شوند. این چیزی است که سرطان را تعریف می کند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه اضافه کردن پرینتر سامسونگ شبکه‌ای

برای افرادی که در محیط اداری کار می کنند، قرار گرفتن در معرض تونر یک نگرانی قابل توجه سرطان نیست. اثرات حاد تماس با تونر خفیف است و خطر ابتلا به بیماری طولانی مدت و مزمن مانند سرطان ناچیز است.

استفاده از کارتریج های تونر با خیال راحت

اگرچه خطر کار با کارتریج های تونر بسیار کم است، اما ممکن است بخواهید اقدامات احتیاطی اولیه را انجام دهید. این توصیه‌های ساده می‌توانند به طور قابل‌توجهی احتمال تحریکات خفیف را در نتیجه تماس تصادفی با تونر کاهش دهند.

استفاده از دستکش هنگام تعویض کارتریج تونر، یک راه عالی برای جلوگیری از تماس تونر با پوست دست شما در هنگام دست زدن به محصول است. همانطور که قبلا ذکر شد، تماس با پوست ممکن است باعث تحریک خفیف شود، اما بعید است که شدید باشد.

سایر اقدامات احتیاطی که ممکن است بخواهید انجام دهید می تواند شامل پوشیدن ماسک کاغذی روی دهان و بینی و همچنین استفاده از عینک ایمنی ساده باشد. اینها می توانند از ورود تونر پرینتر به راه هوایی یا چشم شما جلوگیری کنند. در حالی که خطر آسیب حداقل است، این اقدامات ایمنی اضافی ممکن است به آرامش ذهن شما کمک کند.

آیا تونر پرینتر سمی است؟ آیا تونر پرینتر برای شما مضر است؟ اگر نگران تونر پرینتر و تأثیر بالقوه آن بر سلامتی خود هستید، باید خیالتان راحت باشد. خطر ناشی از تونر پرینتر حداقل است. البته، رعایت برخی اقدامات احتیاطی اضافی در هنگام کار با کارتریج های تونر، خطر را حتی کمتر می کند.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: همه چیز درباره تعمیر داکتر بلید پرینتر

این مطلب را از دست ندهید   کاهش سرعت پرینتر
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هشت =