نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

4 روش برای اتصال پرینتر به کامپیوتر

امروزه نصب و راه اندازی دستگاه پرینتر، بسیار ساده و آسان بوده، در صورتی که قصد اتصال پرینتری به کامپیوتر یا لپ تاپ خود دارید و یا می خواهید، به راه اندازی یک شبکه چاپگر بپردازید، تا عملیات چاپ را از طریق گوشی های هوشمند یا تبلت خود، بپردازید، می توانید، به راحتی و در کمترین زمان ممکن، به خواسته خود برسید. برای این اتصال چها روش وجود دارد، که شامل اتصال چاپگر به کامپیوتر، با استفاده از سیستم عامل ویندوز، استفاده از سیستم عامل مک، شبکه های بی سیم و از طریق گوشی های هوشمند، می باشند.

روش اتصال پرینتر سامسونگ به کامپیوتر

  1. نصب پرینتر با سیستم عامل Windows
  2. ابتدا پرینتر و کامپیوتر را به وسیله کابل، به سهولت به کامپیوتر اتصال دهید.
  3. قبل از نصب پرینتر، به نصب نرم افزارهای مربوطه بپردازید. در صورت در دسترس نبودن نرم افزار، به صورت خودکار ویندوزها قادر به شناسایی چاپگر متصل شده، می باشند.
  4. از اتصال چاپگر به کامپیوتر توسط پورت USB مطمئن شوید.
  5. ویندوز به شناسایی چاپگر پرداخته و به نصب نرم افزارهای مورد نیاز می پردازد.
  6. برای نصب صحیح پرینتر، ابتدا وارد Control Panel شوید و به انتخاب Devices and Printers بپردازید و از لیست باز شده به جستن پرینتر نصب شده بپردازید.
  7. در صورتی که پرینترتان را نیافتید، از سایت شرکت سازنده اصلی، نصب درایو جدید را برای رفع این مشکل بخواهید.
  8. نصب پرینتر به کامپیوتر با سیستم عامل Mac
  9. همانند روش قبل پرینتر خود را به کامپیوتر متصل کنید.
  10. به نصب تمامی نرم افزارهای پرینتر بپردازید و در صورتی که هیچ نرم افزاری در اختیار نداشتید، OS X می تواند، توسط اتصال به کامپیوتر، به تشخیص آن به صورت خودکار بپردازد.
  11. از طریق کابل usb پرینترتان را به کامپیوتر وصل نمایید و اتصال آن ها را بررسی کنید.
  12. مراحلی را که OS X جهت نصب چاپگر ارائه می دهد، اجرا کنید.
  13. از نصب صحیح چاپگر خود اطمینان حاصل نمایید. برای این منظور، بر روی Apple menu زده و Print & Scan را برگزینید، از لیست باز شده، پرینتر خود را جستجو کنید.
  14. وقتی که پرینترتان در لیست نبود، باید درایوهای جدید را از سایت شرکت سازنده نصب کنید، تا مشکل رفع شود.
  15. راه اندازی یک پرینتر شبکه بی سیم
  16. قابلیت اتصال به شبکه یا پورت Ethernet برای اتصال لازم بوده، به نحوی که با نبود این قابلیت در دستگاه شما، این اتصال برقرار نخواهد شد.
  17. برای اتصال به یک روتر بی سیم نیاز دارید و باید پرینتر نزدیک آن باشد، بنابراین پرینتر از روتر نباید دور باشد. در صورتی که شما توسط Ethernet به یک پرینتر متصل هستید، باید به یک روتر نیز اتصال داشته باشد. با این حال شما باید چاپگر را در مکانی بگذارید، که به آسانی توسط کابل Ethernet بتواند وصل شود.
  18. چاپگر را روشن کرده، اتصال به شبکه را می توانید ببینید.
  19. به مطالعه کردن دستور العمل های مربوط به تنظیمات شبکه پرینترتان پرداخته، چرا که اتصال برخی از پرینترها به کامپیوتر، باید به صورت مستقیم بوده، (قبل از آنکه بی سیم مورد استفاده قرار گیرند)، این در حالی است، که راه اندازی برخی دیگر به طور کامل بی سیم می باشد. اگر دستگاه چاپگر شما از شبکه بی سیم پشتیبانی می کند، باید توسط منو interface به جستجوی شبکه بی سیم خود پرداخته و هنگام اتصال به شبکه باید رمز آن را بزنید.
  20. هنگام اتصال چاپگرتان به شبکه، باید به اضافه کردن آن در ویندوز بپردازید، در صورتی که ویندوزتان Mac می باشد، باید مراحل زیر را اجرا کنید:
این مطلب را از دست ندهید   نصب درایور پرینتر سامسونگ

به Control Panel رفته  و به انتخاب گزینه Devices and Printers بپردازید.

بر روی دکمه Add a printer بزنید و به انتخاب  wireless ,Add a network یا Bluetooth printer بپردازید.

ویندوز به صورت خودکار به جستجوی تمامی چاپگرهای موجود می پردازد، که شما از لیست باز شده، شبکه جدید را انتخاب نموده و گزینه Next را زده، بعد به عنوان تست، یک صفحه را چاپ کنید.

  1. اتصال بین کامپیوتر OS X و چاپگر شبکه را برقرار سازید، که در برخی از موارد، چاپگر شبکه در OS X می باشد، در صورت نبود آن، باید به صورت دستی آن را وارد نموده و بر روی Apple menu زده و به انتخاب گزینه System Preferences بپردازید.

در قسمت Hardware به انتخاب گزینه Print & Scan پرداخته که لیستی مربوط به پرینترهای متصل شده، ظاهر خواهد شد.

پایین لیست چاپگرها بر روی دکمه + بزنید، که چاپگرهایی که روی شبکه متصل هستند، دیده می شوند. در صورتی که اشتراک گذاری پرینتر با کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز باشد، از طریق گزینه Windows می توانید، آن را جستجو کرده و گزینه Add را بزنید، تا پرینترتان به لیست پرینترها افزوده شود.

  1. پرینت از طریق گوشی های هوشمند
  2. در صورتی که یک چاپگر شبکه دارای Air Print دارید، امکان چاپ از تابع Air Print در بیشتر برنامه های iOS وجود دارد، که دستگاه iOS باید به همان وای فای اتصال داشته باشد.

پرینتر شما باید از قابلیت AirPrint پشتیبانی کند. در صورت برخورداری پرینترتان از این قابلیت، به نصب آن به صورت یک چاپگر شبکه بپردازید.

  1. میتوانید به وسیله Google Cloud Printers به راه اندازی اکثر پرینترهای تحت شبکه پرداخته و با این قابلیت می توانید، در هر مکانی و هر زمانی اتصال خود را با حساب کاربری تان برقرار ساخته و می توانید عملیات چاپ را شروع کنید.
  2. در صورت داشتن یک چاپگر شبکه و نداشتن قابلیت AirPrint ، از طریق اپلیکیشن های مخصوص پرینتر می توانید، استفاده نموده، که لازم است که راه اندازی چاپگرتان به صورت یک چاپگر شبکه باشد، تا توانایی کار با این اپلیکیشن ها را داشته باشد.
این مطلب را از دست ندهید   7 روش امنیت پرینتر شبکه سامسونگ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دو =