نمایندگی تعمیرات سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع مشکل عدم چاپ اسناد توسط کامپیوتر

عدم چاپ اسناد توسط کامپیوتر / پرینتر سامسونگها هم از نظر سخت افزاری و هم از نظر نرم افزاری پیچیده هستند. بنابراین حتی با رعایت نکات زیر ممکن است به نتیجه ای که می خواهید نرسید. اما حداقل با امتحان کردن همه اینها، با دانستن اینکه تمام تلاش خود را انجام داده اید، آرامش خاطر خواهید داشت. سپس، در بدترین حالت، وقت آن است که با یک متخصص تماس بگیرید یا به خرید یک پرینتر سامسونگ جدید فکر کنید. برای پاسخ به این سوال واقعی که چرا نمی‌توانید آن را چاپ کنید، می‌تواند به دلایل ساده‌ای مانند مشکلات شبکه، گیر کردن کاغذ یا کم بودن جوهر تونر باشد. یا ممکن است پیچیده تر باشد، مانند نیاز به سرویس، شکستگی فیزیکی یا مشکل درایور سخت افزاری.

عدم چاپ اسناد توسط کامپیوتر

اصول اولیه را بررسی کنید

قبل از بررسی هر گونه مشکل احتمالی پرینتر سامسونگ، همیشه ارزش دارد که اصول اولیه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که چیزی نسبتاً ساده نیست که از قلم افتاده باشد. در نظر داشته باشید، این چک لیست چند موضوع رایج را ارائه می دهد که قبل از ادامه مطلب باید بررسی کنید.

  • آیا پرینتر روشن است؟
  • آیا پرینتر سامسونگ کاغذ دارد؟
  • آیا تمام کابل های لازم وصل شده اند؟
  • آیا اتصال شبکه بی سیم کار می کند؟
  • آیا پرینتر سامسونگ دارای تونر جوهر است؟

هنگامی که آن ها را گذراندید و مطمئن شدید که همه در وضعیت کار هستند، و همچنان مشکل دارید، وقت آن است که کمی عمیق تر نگاه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   10 مشکل رایج پرینترهای لیزری سامسونگ

نرم افزار را بررسی کنید

اگر پرینتر سامسونگ شما چاپ نمی کند، بهتر است بررسی کنید که کار چاپ در صف درست است. در بهترین حالت، ممکن است متوجه شوید که کار را اشتباهاً به پرینتر سامسونگ دیگری ارسال کرده‌اید، در این صورت می‌توانید دوباره چاپ کنید و قبل از زدن نماد چاپ نهایی، حتماً پرینتر سامسونگ محلی را از منوی کشویی انتخاب کنید.

اگر مشکل این نیست، اما همچنان یک پیغام خطا دریافت می‌کنید، یا فقط هیچ اتفاقی در پرینتر سامسونگ نمی‌افتد، بهتر است پرینتر سامسونگ را خاموش کرده و دوباره روشن کنید. این یک راه حل ساده و کلاسیک است، مطمئنا، اما کار می کند، بنابراین ارزش امتحان کردن را دارد.

گیر کردن کاغذ

در حالی که گیرکردن در پرینتر سامسونگ معمولاً به دلیل بریده شدن کاغذ است که به سادگی می توان آن را بیرون کشید، می تواند به خود کاغذ نیز برسد. گاهی اوقات، اگر کاغذ زیادی در سینی فیدر قرار داده شده باشد، پرینتر سامسونگ نمی تواند یک ورق را بکشد.

اگر خوش شانس باشید، این ممکن است به صورت یک گیر در صفحه خطای پرینتر سامسونگ ظاهر شود، اما به احتمال زیاد نمی‌بینید چه اتفاقی می‌افتد یا چرا. اگر مشکوک هستید که این مشکل می تواند باشد، یک تکه کاغذ را بردارید تا کمی فضا در سینی کاغذ باقی بماند و دوباره چاپ را امتحان کنید.

آیا پرینت گوشی مشکل دارد؟

گاهی اوقات یک دستگاه، مانند لپ‌تاپ، به خوبی چاپ می‌شود، اما ابزار دیگری مانند تلفن هوشمند ممکن است مشکل داشته باشد. اکثر پرینتر سامسونگهای مدرنی که در شبکه WiFi قرار دارند به هر دستگاه تلفن همراه امکان چاپ می دهند. نکته کلیدی در اینجا این است که شبکه محلی در حال استفاده است، بنابراین هر دو دستگاه باید در آن فعال باشند.

این مطلب را از دست ندهید   چاپگر حرارتی (بخش اول)

بنابراین مطمئن شوید که گوشی هوشمند به وای فای متصل است و همان شبکه ای است که پرینتر سامسونگ روی آن است. اگر اینطور است و همچنان مشکلاتی وجود دارد، ممکن است نرم افزاری باشد که گوشی از آن استفاده می کند. بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی‌های برنامه موجود است یا خیر، و همچنین مطمئن شوید که تلفن خود را مجدداً راه‌اندازی کنید تا مطمئن شوید که قبل از تلاش مجدد تا حد امکان، گرملین‌ها از بین رفته‌اند.

ظاهر نشدن گزینه ی (در حال پرینت)

اگر پرینتر سامسونگ روشن است و هنوز به عنوان گزینه ای برای چاپ ظاهر نمی شود، ممکن است متوجه شوید که به شبکه متصل نیست. این یک مشکل اساسی بود که در بالا ذکر شد، اما ما در اینجا بیشتر به آن می پردازیم زیرا مشکلات شبکه می تواند متفاوت باشد.

اولین قدم برای کمک در اینجا این است که مطمئن شوید پرینتر سامسونگ شما تا حد امکان به روتر WiFi نزدیک است، بنابراین اتصال محکم است. در غیر این صورت، اگر بتوانید پرینتر سامسونگ خود را از طریق کابل اترنت وصل کنید، که پایدارترین گزینه است.

گاهی اوقات تغییرات شبکه یا نرم افزار می تواند باعث مشکلات شبکه شود. خاموش و روشن کردن مجدد پرینتر سامسونگ و وای فای شروع خوبی است. اگر مشکلات همچنان ادامه داشت، ارزش آن را دارد که پرینتر سامسونگ را از شبکه حذف کرده و دوباره آن را نصب کنید تا اتصال جدیدی داشته باشید که می‌دانید کار می‌کند.

کیفیت پایین چاپ

ممکن است بتوانید چاپ کنید اما نتیجه نهایی به اندازه کافی خوب نیست. از متن تار گرفته تا لکه های رنگی یا حتی خطوط نامتناسب در صفحه، راه های زیادی وجود دارد که چاپ اشتباه می کند. خوشبختانه، برخی از اصلاحات نسبتا آسان وجود دارد.

این مطلب را از دست ندهید   پیکربندی تنظیمات بیسیم پرینتر سامسونگ

پرینتر سامسونگ به تعمیر و نگهداری نیاز دارد زیرا در طول زمان دقت آن را از دست می دهد. اکثر آنها دارای سیستم های خودتثبیت شونده در داخل هواپیما هستند. اولین کاری که ارزش انجام دادن دارد تمیز کردن سر نازل چاپ و سپس بررسی تراز است. هر دوی این گزینه‌ها باید در بخش تنظیمات پرینتر سامسونگ شما باشند و از طریق کنترل‌های فیزیکی در جلو یا از طریق یک برنامه، در صورت داشتن آن، قابل دسترسی باشند.

نکته مهم این است که قبل از اینکه دوباره چاپ کنید، تمیز کردن هد را بیش از یک بار انجام دهید تا مطمئن شوید که آن نازل ها با کارایی بهینه کار می کنند.

پیشنهاد مطالعه: نحوه چاپ عکس با استفاده از پرینتر سامسونگ جوهر افشان

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 11 =